{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Er min løn fair? {{forumTopicSubject}}

Hej

Står i et dilemma.
Er utrolig glad for mit arbejde. men der har været en det komplikationer. prøver at gøre en lang historie kort så i gider læse det smiley

bliver ansat som medhjælper 1.feb 2013.
ud over mig er der en super dygtig fodermester, chefen, chefenskone og en skoledreng. Det hel køre fantastisk.
Fodermester siger op og stopper 1.juli

Chefen er hurtig til at ringe til en tidligere fodermester og han siger ja.
Men allerede efter det første måned er der problemer. Vi kan slet ikke snakke sammen og han tænker meget på sig selv og prøver at gøre alt for at vi andre skal lave hans arbejde. Så vi bliver "skilt" ad så jeg begynder at passe kalvene om morgen og han ikke hjælper mig om eftermiddagen. Men der er stadigvæk problemer.
Ham og chefen bliver enige om at han skal stoppe 1.juli 2014. Han stopper dog allerede først i maj.

der bliver så hyret en Vikar som skal hjælpe til vi finder en ny. Det resulter i at min arbejdsdag ser sådan her ud
7.00-9.00 passe kalvene.
9.00-11.00 registrere, behandle, sørge for alle køerne er fra til dyrlæge og inseminør, stå for dyrlægen altså have det overordne overblik i stalden.
14.30-18.00 malke( dog starter jeg altid 14.10 og er først færdig 18.15 hver dag(Kan ikke nå det jeg skal ellers)

Der startede så en ny fodermester 18 juni. og efter det har min dag ikke ændret sig. for han kan hverken behandle, registrer, eller noget så simpelt som sætte øremærker i kalve. Der har selvfølgelig været noget problemer siden han startede da det frustrerer mig han ikke finde ud af noget. Han kan malke, har brugt 2 mdr på at lære at foder, ordner goldkøer(skraber ned, strøer og dypper dem) og 1 gang i ugen vasker han klove på kvier og goldkøer.

Jeg får 21.500 kr
"fodermester" får 23.500.

og skal jeg være ærlig så syntes jeg ikke det er fair, jeg har ansvaret, overblikket og er den der går til chefen hvis noget er i stykker eller der er andet galt.

Men vil gerne høre andre meninger. Så håber der er en eller flere der vil hjælpe mig lidt.

M.v.h. Line


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min løn fair?
  • #1   1. okt 2014 Personligt synes jeg det er lidt lavt for det antal timer + uddannelse, da jeg f.eks som ufaglært fik 20.000,- + provision for at leje lagerlokaler ud. Jeg fik 25.000,- som nyuddannet dyrepasser statsansat med forsøgsdyr. Men i dag hænger folk jo på træerne og desværre er der jo nogle der ikke sætter lønnen særligt højt hvis de mener at folk vil stå i kø for jobbet. Jeg ville nok stille og roligt kigge mig om efter andre job og hvis så der er nogle der vil tilbyde en bedre løn, så gå til arbejdsgiver og sige "jeg har dette tilbud og smutter med mindre du er villig til at matche prisen"

  • #2   1. okt 2014 dog er et arbejde man er glad for jo guld værd, men man skal jo gøre op med sig selv hvad der er vigtigst... det er jo heller ikke sjovt hvis du står med alt og i sidste ende føler dig lidt til grin

  • #3   1. okt 2014 Jeg føler i hvert fald jeg bliver udnyttet,
    har 45 timer om ugen + det løse jeg ikke skriver på nogen steder eller siger noget om. jeg har det store ansvar og overblik,

    har overvejet at sige til ham at vi laver kontrakten om så jeg bliver fodermester og så vil jeg have 24.000 kr. er dette ikke muligt ved han jeg står som ledig på jobmarked og det forsætter jeg så med hvis han ikke vil give mig det.


  • #4   4. okt 2014 Har du ikke en fagforening der kan kigge dine lønsedler, arbejdsopgaver og timetal igennem?
    sørg for at skrive ned hver dag i din kalender hvor meget du arbejder, så hvis der kommer en sag ud af det hvor du har krav på erstatning, så har de et timetal at gå ud fra


Kommentér på:
Er min løn fair?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce