{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
501 visninger | Oprettet:

kender I det? Hest og rytter "udfylder" hinanden... {{forumTopicSubject}}

Hej igen..
I dag var jeg i sådan en tilstand hvor jeg var meget rolig og afbalanceret med masser af tålmodighed. Tindur stod også og slappet af og virkede ligeledes
Jeg tænkte så på et emne her inde med en hest der ikke ville gå fremad og tænkte så at: "ja skulle det ske med Tindur så ville jeg i hvert fald have en masse tålmodighed i dag "

Da vi red ud begyndte Tindur at være meget nervøs... Jeg havde besluttet mig for at i dag skulle vi fokusere på afslappenhed så der skulle ikke være meget tempo på... Endomodo siger at vi ligger tre minutter + foran normal tid på den strækning og jeg bliver både positiv og negati. (godt tempo, dog stresset han)Vi kommer så til grusvejen hvor vi plejer at trave eller galopere. Jeg har besluttet at vi øver overgange skridt/trav og traver kun nogle få trin ad gangen. Vi kommer så til et læhegn som vi jo rider forbi hver gang men i dag var det farligt der over. Jeg lader ham stå og kigge lidt men kan ikke få ham frem.. Han begynder at bakke ud i marken (med korn smiley ) så jeg må tappe ham med pisken for at få ham op.. Jeg lader ham stå lidt til men nej.. Kan ikke få ham frem..han begynder at ville vende om men fanden nej.. Så begynder han at bakke lidt igen.. Jamen ok.. Det er vidst sådan vi skal tage den sagde jeg.. (jeg havde bestemt mig for at jeg ikke skulle hoppe af og at han skulle forbi) så jeg bakkede ham og bakkede ham..Han ville ikke bakke mere og jeg bakkede ham endnu lidt til før jeg bad om fremad signalet. Så gik han frem helt til vi kom hvor vi startede.. smiley Jeg forsøgte at få ham videre men han begyndte at bakke..Så jeg bakkede ham igen og igen til han ikke ville mere plus lidt til. Efter tredje gang med bak så gik han endelig forbi og han fik masser af ros smiley det tog os over 20 minutter.... smiley
Jeg har så nogle få dage hvor mine nerver sidder udenpå tøjet.. De dage er Tindur eksemplarisk smiley men de dage hvor jeg har tålmodighed til den store guld medalje så er han fuldstændig bims smiley og det underligste er at jeg tænkte på det emne her inde fra da jeg sadlet op.. smiley
Har I oplevet lignende?
Er I og jeres heste(ret tit) modsatte af hinanden mht nerver og tålmodighed? smiley

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kender I det? Hest og rytter "udfylder" hinanden...
  • #1   28. jul 2015 Jeg oplever rigtig meget, at mine følelser og sindstilstand afspejles i hesten. Især, når jeg skal arbejde med Falle... hvilket også er årsagen til, at jeg slet ikke får arbejdet det med ham, jeg gerne ville og ikke mindst burde. For vi har en tendens til at køre hinanden op i en ond cirkel. Jeg bliver let nervøs pga. hans størrelse, og det får ham til øjeblikkeligt at spænde op.

Omvendt er jeg stort set altid tryg og afslappet og føler mig "ovenpå" omkring Jack, hvilket resulterer i, at vi arbejder meget bedre sammen.

• #2   28. jul 2015 åh ja jeg oplever det tit, med alle mine heste. sidst jeg red ud var turen helt ad helvede til jobbe var bange for alt, og han stressede så meget at han var skumsvedt på bare en km.
    den sidste tur jeg var ude på med dancer, der gav hun sig til at stejle, vende rundt og ville gerne løbe.

• #3   28. jul 2015 Rikke - var du der rolig og afslappet eller havde du en dårlig dag selv? smiley

Mvh TT

• #4   28. jul 2015 jeg var rolig og afslappet, havde overskud.....

• #5   28. jul 2015 Ok smiley jeg synes det er rigtig dejligt at "møde" nogen med en hest som min smiley du skal nok blive træt af mig for jeg kommer nok til at kontakte dig for at høre hvordan du løste evt problemer smiley

Mvh TT

• #6   28. jul 2015 det tror jeg nu ikke bliver..... du er velkommen

• #7   28. jul 2015 Jeg kender selv fra min tidligere vallak og også min tidligere hoppe - du skal være mere end velkommen til at skrive.. smiley

Min nuværende vallak er dog helt modsat og er 99% af tiden helt afslappet og nede på jorden. Og når han endelig oplever noget "skræmmende" så stiller han hurtigt ind på "min kanal". Så er jeg rolig, så er verden jo ikke så farlig alligevel.. smiley

Kommentér på:
kender I det? Hest og rytter "udfylder" hinanden...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce