kender I det? Hest og rytter "udfylder" hinanden... {{forumTopicSubject}}
Hej igen..
I dag var jeg i sådan en tilstand hvor jeg var meget rolig og afbalanceret med masser af tålmodighed. Tindur stod også og slappet af og virkede ligeledes
Jeg tænkte så på et emne her inde med en hest der ikke ville gå fremad og tænkte så at: "ja skulle det ske med Tindur så ville jeg i hvert fald have en masse tålmodighed i dag "
Da vi red ud begyndte Tindur at være meget nervøs... Jeg havde besluttet mig for at i dag skulle vi fokusere på afslappenhed så der skulle ikke være meget tempo på... Endomodo siger at vi ligger tre minutter + foran normal tid på den strækning og jeg bliver både positiv og negati. (godt tempo, dog stresset han)Vi kommer så til grusvejen hvor vi plejer at trave eller galopere. Jeg har besluttet at vi øver overgange skridt/trav og traver kun nogle få trin ad gangen. Vi kommer så til et læhegn som vi jo rider forbi hver gang men i dag var det farligt der over. Jeg lader ham stå og kigge lidt men kan ikke få ham frem.. Han begynder at bakke ud i marken (med korn
) så jeg må tappe ham med pisken for at få ham op.. Jeg lader ham stå lidt til men nej.. Kan ikke få ham frem..han begynder at ville vende om men fanden nej.. Så begynder han at bakke lidt igen.. Jamen ok.. Det er vidst sådan vi skal tage den sagde jeg.. (jeg havde bestemt mig for at jeg ikke skulle hoppe af og at han skulle forbi) så jeg bakkede ham og bakkede ham..Han ville ikke bakke mere og jeg bakkede ham endnu lidt til før jeg bad om fremad signalet. Så gik han frem helt til vi kom hvor vi startede..
Jeg forsøgte at få ham videre men han begyndte at bakke..Så jeg bakkede ham igen og igen til han ikke ville mere plus lidt til. Efter tredje gang med bak så gik han endelig forbi og han fik masser af ros
det tog os over 20 minutter....
Jeg har så nogle få dage hvor mine nerver sidder udenpå tøjet.. De dage er Tindur eksemplarisk
men de dage hvor jeg har tålmodighed til den store guld medalje så er han fuldstændig bims
og det underligste er at jeg tænkte på det emne her inde fra da jeg sadlet op..
Har I oplevet lignende?
Er I og jeres heste(ret tit) modsatte af hinanden mht nerver og tålmodighed?
Mvh TT
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Omvendt er jeg stort set altid tryg og afslappet og føler mig "ovenpå" omkring Jack, hvilket resulterer i, at vi arbejder meget bedre sammen.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
den sidste tur jeg var ude på med dancer, der gav hun sig til at stejle, vende rundt og ville gerne løbe.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
aug 2008
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
aug 2008
jun 2011
Følger: 72 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 64 Svar: 308
Min nuværende vallak er dog helt modsat og er 99% af tiden helt afslappet og nede på jorden. Og når han endelig oplever noget "skræmmende" så stiller han hurtigt ind på "min kanal". Så er jeg rolig, så er verden jo ikke så farlig alligevel..
kender I det? Hest og rytter "udfylder" hinanden...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside