{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Råd vedr. køb af kamera? {{forumTopicSubject}}

Heisa allesammen ;o)

På lørdag skal jeg, efter meget lang tids opsparing, endelig købe mit nye kamera...

Jeg vil gerne komme hjem med:
- Canon EOS 400 D
- Sigma 70-300 mm linse
- 1-2 GB kort
- Ekstra batteri
- Kamerataske m/ lommer

Kan i ikke give mig lidt gode råd? Er det fornuftigt det jeg gerne vil have fat i? Det er meningen at kameraet skal bruges til at tage både stille-og bevægelsesbilleder og hunde/heste... Hvad vil i tro ca. prisen er for det hele? Hvad vil i tro et 1-2 GB kort koster? Et ekstra batteri? og en fornuftig kamerataske?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd vedr. køb af kamera?
  • #1   7. mar 2007 Wow det var ikke så lidt. Har du pengepungen i orden ?
    Jeg betalte sammenlagt ca. <i>6700 kr.</i> for:
    - Canon EOS 350D (kostede stort set det samme som 400D gør nu)
    - SIGMA 70-300 mm
    - Kamerataske (med lommer)

    Hukommelseskort på 1 GB fik jeg med i købet, men det koster ca. fra 300-500 kr. ( (link fjernet) )

    Nu ved jeg ikke om du vil have 18-55 mm objektivet (som ofte følger med kameraet), men det vil jeg stærkt anbefale dig, da du ellers ikke vil have et objektiv til fx familiefotografering og portrætfotografering, hvis du da skal bruge det til sådanne ting.
    Det er bare mere "allround", end den zoomlinse, du vil købe (den er supergod, skal jeg tilføje at sige, men ikke særlig "handy"!).

    Kameratasken skal være meget rummelig, så den kommer nok til at koste lidt, hvis der skal være plads til både kamera og objektiv(er). Min er alt for lille, da jeg ikke regnede med, at jeg ville anskaffe mig en ekstern blitz + et objektiv til!

    Held og lykke med købet. Husk at researche lidt i forvejen, så du ikke bliver snydt.. smiley


  • #2   7. mar 2007 Jeg har samlet ca. 8800 kr sammen og mangler der lige lidt så hjælper mine forældre ;o)

    Det var vist godt at jeg fik lavet den her tråd for jeg troede at et objektiv var dte samme som en linse.. Hvad er forskellen?


  • #3   7. mar 2007 køb dit memorycard over nettet. det er det billigste. Søg evt. priser inde på edbpriser.dk

    Mht. Linse, så er det noget der kan spises. Det hedder et objektiv


  • #4   7. mar 2007 Camilse: Haha.. ;o) Jeg var bange for at jeg havde misforstået en hel masse, men så var det var navnet jeg havde fået forkert ;o) Tak for svaret ;o)

    Jeg har dårlige erfaringer med at købe kamera ting over nettet så det vil jeg hels undgå..


Kommentér på:
Råd vedr. køb af kamera?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce