{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Når 3 voksne bor sammen- har brug for at bande og få luftt {{forumTopicSubject}}

Min mand og jeg har et ordentligt lokum af et hus, 381 kvm med have til.
Vi har en "ung" kvinde boende, hun skal starte studier i næste uge, og hun manglede et sted at bo, og da vi jo har masser af plads tilbød vi hende at hun kunne flytte ind hos os. Hun og hendes hund er som en del af familien, og har adgang til hele huset. Hun har selvfølgelig sit værelse på ca 30kvm, hvor vi ikke kommer med mindre end hun beder om hjælp til et eller andet, og vores soveværelse er selvfølgelig vores og der kommer hun ikke. Det burde kunne fungere, men for pokker hvor er jeg træt af at være den der står for rengøring.
Jeg ved så udemærket at vi alle har forskellige standard, men jeg mener bestemt ikke at jeg er hysterisk.
Men det kan fandme ikke være rigtig at jeg skal fortælle en 28årig hvornår der skal gøres noget, og at hun ikke af sig selv kan finde ud af at tage fat.
Men Når man kan se at græsset trænger til at blive slået, og hun bliver bedt om at fjerne hvad hun har ting og sager på plænen, så det kan slåes, så burde hun vel selv kunne tilbyde at slå det, men nej hun fjerner bare sine ting og smider dem i en bunke på terrassen, og så kan jeg selv slås med at ordne græsset.
Eller når HN kan se at der er kommet wc rens i lokummet at hun så af sig selv ikke kan finde ud af at svinge børsten, men nej så vælger hun bare at bruge det andet toilet.
Nuller mænd på gulvet er større end hundene og gulvet knaser af sand, og alligevel kan hun ikke finde ud af af sig selv lige at danse med støvsugeren, og jeg er ved at få spat.
I sidste uge var der en hun der havde pisset på gulvet, det tog hun sig godt nok af, og tærede gulvet over men spanden med pis vand står nu uden for fyrrumsdøren og er ikke tømt.
Jeg er ved at få kuller af at hun ligger. Og sover til kl 12, står op og spiser, og så ca kl 15 ligger hun og flyder på sofaen, med sin mobil. Når husar rejst sig der fra, efterlades sofaen i et stort rod, hynder slasker, puder og tæpper ligger og flyder, hun kunne da i det mindste lige lægge tæppet sammen, og sætte hynderne på plads.

Jeg er selv slem til at lade tæppe og pude flyde, men for pokker det er jo også mig der kommer til at rydde det op. Og jeg ved godt at jeg hr en dårlig dag men argh hvor er et pisse træls at en voksen kvinde ikke kan finde ud af at rydde op efter og selv.

Hun er super sød til at lave mad når min mand er på arbejde, og han arbejder meget, jeg gider ikke lave mad, så den opgave deler hun og min mand. Ofte er et mig der så står med opvasken, her er HN også sød til at hjælpe når jeg først er gået i gang. Det sker måske 3 gange om ugen at hun af sig selv tager opvasken. for et par dage side sagde jeg højt og tydeligt henvendt til hende at komfuret og emhætten tænger til at blive gjort rent, men jeg har selv i dag måtte gøre det.

I dag er hun gået op kl 12, lukker sin hund ud i haven, og tager noget morgen mad. Hun kommenterer Athen da godt nok har været flittig, spørg til min søvn, jeg er gravid og for tiden sover jeg skidt, og er plaget af drømme, hun spørger om jeg skal have noget at spise, og da jeg svare nej tak, sørge hun for sig selv. Og hun vasker de få ting af hun har brugt. Så får hun besked på at hendes rene tøj, som jeg vasker er tørt og lagt sammen, og ligger på tørretumbleren. Hun tager it tøj og er nu forduftet ned til sig selv. Ikke noget med lige at spørge om hun skal hjælpe mig med rengøringen, eller slå græsset.

Hun er sød til at spørge om hun skal se til hestene, eller om hun skal handle. Generelt er hun en sød pige og vi har et hyggeligt sammen, hendes hun er sød og ikke et problem at have boende. Selvfølgelig sviner den men det gør vores egen jo også. Men det kan bare ikke være rigtigt at hun ikke at af og selv kan finde ud af at tømme maskinerne for hundehår når hun vasker hundens tæpper, og at hun ikke af sig selv kan deltage i rengøringen af huset hun har immervæk fri adgang til de 361 kvm af det og aftalen var at hun skulle deltage og bo her som en del af familien, det kan ikke være rigtig at jeg skal stå for både hus og have alene.
Min mand laver nu heller ikke alverden, men det forventer jeg ikke, han arbejder meget og vi har en fast aftale om at når vi har arbejds uge gør vi kun det aller mest nødvendige, vi arbejder begge om natten, så det er kun små ting vi får klaret i vores arbejdsuge, men min mand kan da i det mindste selv finde ud af at rydde op efter sig selv, svinge lokumsbørsten eller lige feje gulvet, i øvrigt er et ham der normalt altid laver mad. Pt arbejder han ekstra så hans manglende deltagelse er ok.

Jeg ved Godt at jeg så må tage bladet fra munden og bede hende hjælpe til, men det kan bare ikke være rigtigt at det er nødvendigt.

Det blev sikkert noget rod det je går skrevet men så fik jeg da lidt luft


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når 3 voksne bor sammen- har brug for at bande og få luftt
  • #1   30. jul 2016 Har du overvejet at snakke med hende og fortælle hende hvad du går og surmuler over?? Hun kan jo ikke læse dine tanker.
    Hun prøver ikke at gå i vejen. Du er jo nød til at åbne munden og fortælle hvordan du gerne vil ha det. Du kan jo ikke bare tænke på hun gør noget hvis hun ik ved det. Så et godt råd.
    SNAK MED HENDE OM HVAD DU FORVENTER A HENDE. Ik kun tænk det.


  • #2   30. jul 2016 Hvornår flytter hun?
    Tænker hun har skrevet sig op til en lejlighed nær studie?


  • #3   30. jul 2016 Marie-Louise. Flytter hmm hun er lige flyttet ind her for 2 måneder siden og hun har indtil videre tænkt sig at blive til studiet er slut.

    Jane. Du har selvfølgelig ret, jeg er nødt til at tale med hende da hun ikke er tanke læser, dog kan det ikke være rigtig at man skal lære en voksen kvinde som minimum at rydde op efter sig selv og at jeg skal pensle ud for hende hvad det vil sige at deltage i daglige pligter i huset.
    Men der er ikke andet for end at jeg må bede hende om konkrete ting


  • #4   30. jul 2016 Kunne i ikke tage et køkkenbords møde hvor i lige deler husets pligter ud mellem jer der bor der?
    Det lyder lidt som om i trænger til st få sat ord på det indlysende og selvsagte smiley


  • #5   30. jul 2016 Er det muligt at indrette en selvstændig lejlighed?
    Så kan hun flytte derind, og efterfølgende leje det ud - også når hendes studie er overståey


  • #6   30. jul 2016 Holistiske heste- der er ikke andet for

    Marie-Louise der er ikke mulighed for at lave en selvstændig lejlighed..

    Dog er førstesalen under ombygning, men der går en rum tid før den er indflytningsklar


  • #7   31. jul 2016 uhha, jeg har bestemt også dårlig erfaring med det at bo sammen, med andre man ikke er mand og kone med, og gud hvor kan der komme mange gnidninger.
    jeg vil anbefale dig at tage en snak med hende om at deles lidt om pligterne, for en ting er sikkert, hun er ikke tankelæser, og det nemmeste for dig er at fortælle hende at du ønsker lidt mere arbejde fra hendes side af i det daglige.
    dog tænker jeg også, at du måske kunne ændre din bede form og måde at tale til hende på, så når græsset trænger til at blive ordnet, så spørg hende om hun ikke vil ordne græsset, istedet for at bede hende om at flytte sine ting.
    men altså hn er 28, helt ærligt, så er jeg også 28, og jeg står altså for to børn, og holde vores 88 kvm rækkehus, med have alene, godt nok ligner vores hjem ikke altid noget, til et boligmagasin, men tingene kører, så som 28 årige burde, man kunne forvente noget engagement i boligen og hvad det kræves at holde den.
    så ville jeg lige indskyde, at uanset hvor stort vores hus var, ville jeg nok have rigtig svært ved at håndtere at bo sammen med en anden voksen end min kæreste, der er jeg nok blevet lidt for territorial og gammelsær


  • #8   31. jul 2016 Vi bor på 180kvm 3 mand - mig, min kæreste og min lillebror.

    Her var ret ret tidligt nødvendigt at skære ud i pap hvad der blev forventet - både af min lillebror og af min kæreste smiley
    De gør altså bare ikke noget af sig selv - medmindre det er indlysende eller planlagt smiley
    Jeg står for vasketøjet - drengene hjælper ind i mellem, som udgangspunkt lægger de selv deres tørre tøj sammen (ingen af dem kan dog finde ud af at tage det ned af snoren selv smiley )
    Jeg står også for indkøb og rengøring af badeværelset.

    Drengene skiftes til at lave mad og støvsuge - der bliver støvsuget hver dag. Når man ikke laver mad, så har man støvsugetjansen.


    Generel fungerer det ret fint her - men det er nødvendigt med faste pligter skåret ud i pap - og så fordele resten efter behov.


    Min bettebror er lidt træg ind i mellem - og gør absolut ikke mere end strengt nødvendig. Han skal endda ha at vide at han skal tømme opvaskeren - kan finde på at stille opvask på bordet fordi han ikke gider tømme den smiley


  • #9   1. aug 2016 Folks billede af hvornår der trænger til en støvsuger, oprydning, græsslåning etc
    er altså voldsomt forskelligt - så når du synes det trænger, er det slet ikke sikkert hun har bemærket det smiley


  • #10   1. aug 2016 jeg vil så også lige pippe for, at jeg ikke tror at jeg ville kunne være i stand til at bo til leje hos andre, og indordne mig deres ideer omkring hvornår de forskellige ting skulle ordnes

  • #11   8. aug 2016 Ja, jeg tror også I skal have skema sat nogle pligter og delt ud hvem der har ansvar for hvad - og så evt. have et afkrydsnings/dato markering skema hængt op. For hvis ikke, så tror jeg du bliver ved at hænge på den. Nogle "ser" bare ikke den slags - min kæreste ser f.eks. ikke hvis mine blomster dør mens jeg er væk, hehe

Kommentér på:
Når 3 voksne bor sammen- har brug for at bande og få luftt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce