{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Ansøgning - fik du praktikplads med din? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Lidt dårlig overskrift - beklager xD

Jeg står og skal sende en ansøgning, efter aftale, til en fotograf vedr. praktik/elevplads, da jeg gerne vil søge ind på uddannelsen som fotograf.

Mangler bare inspiration... Derfor ville det være mega fedt, hvis der var nogle af jer, som har skrevet en ansøgning, som også gav adgang til en reel praktikplads, der evt. ville sende mig deres ansøgning til inspiration? Bruger naturligvis ikke jeres ansøgning - mangler bare inspiration til hvordan jeg kan formulere den, samt hvad der skal med/ikke med smiley

Evt. bare tips og tricks er også velkommen! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ansøgning - fik du praktikplads med din?
  • #1   11. aug 2016 Skriv hvorfor du gerne vil hen til dem, og selvfølgelig lidt om dig selv, men hold dig til emnet foto/redigering og ikke hvor meget du fester i din fritid osv.

Prøv at få din passion til at skinne igennem og husk CV smiley

• #2   11. aug 2016 Søg, søg, søg forhelvede smiley Det er mit eneste tip. Jeg ved ikke hvordan det er inden for stillfoto, men for FTP'er er der overraskende få uopfordrede ansøgninger. Jeg kan sige, at det sted jeg arbejder har modtaget 1 (ja én!) uopfordret ansøgning i det 1,5 år jeg har været elev der. Det er sgu ikke ret mange, i forhold til hvor svært det er at få pladser.
    Så hvis stillfoto er bare lidt som FTP: Se hvilke der er godkendte og send uopfordret. Allerede der har du skilt dig helt vildt ud smiley

• #3   12. aug 2016 Søger egentlig også uopfordret smiley Skrev blot til hende med en liiiiille bitte præsentation for at høre om hun overhovedet kan/må tage elever ind, da jeg synes hendes arbejde minder meget om det jeg gerne vil ende ud i at lave smiley

• #4   12. aug 2016 Ville I sende nogle billeder med, eller lade det udeblive til evt interesse vises fra fotografen?

• #5   12. aug 2016 På praktikpladsen.dk kan du se alle de steder der er godkendte nu. Men ellers så kan det jo lade sig gøre at få et sted godkendt smiley

Jeg sendte intet med, men det var også fordi jeg ikke havde noget der kunne stå uden forklaring eller som jeg ville være ved. Jeg ved at andre sender noget med.

Jeg synes også godt at man må gå uden for emnet foto/redigering. Jeg skrev også lidt om hvad jeg havde været glad for på HTX, fordi jeg søgte et sted som var tydeligt mindst ligeså tekniske som kreative. Jeg skrev også lidt om at alt det jeg har lært fra heste og landet, kan hjælpe i pressede situationer (og ja, jeg blev husket som landbopigen... men jeg blev husket). Så jeg synes bestemt at man må gå uden for hovedemnet, hvis man så kan dreje det tilbage på foto eller den specifikke virksomhed smiley

• #6   13. aug 2016 Har kigget på praktikpladsen - fandt kun én i det område jeg søger i, som beskæftiger sig med det jeg gerne vil. Har dog fundet 5 andre jeg forsøger mig ad hos smiley
    Har prøvet at lave en nu - den ligger stadig som kladde, så jeg kan ændre den hen ad vejen de næsten par dage.
    På første side er der naturligvis afsender og modtager samt der kommer et billede af mig selv (får lavet et portrætbillede af mig selv med mit fotoudstyr i den ene hånd og min hest i det andet - for at vise lidt af min personlighed). Har skrevet lidt om hvorfor jeg har valgt at søge dér, samt hvad jeg laver lige nu. Har skrevet lidt om hvordan jeg er som person, samt lidt om mine passioner/hvad jeg laver i fritiden.

Har gjort det hele ret kort og kontant. Forsøgt at holde "spændingen" hos læser. Bruger 1,5 linieafstand, da jeg synes det giver et pænere udtryk og er mere letlæseligt. Selvom der selvfølgelig så ikke kan stå lige så meget. Selve ansøgningen med billede osv fylder en side.
    Derudover har jeg vedlagt mit CV med skole, erhvervserfaring og frivilligt arbejde smiley

Tænker at jeg vil sende nogle billeder med. Men jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg skal gøre det.
    Om jeg skal lægge nogle ind i dokumentet, om de skal vedhæftes på anden måde og sendes på mail, eller om jeg skal spytte lidt penge i der og fået lavet en fysisk portfolio og sende hele molevitten med posten? Hvad er jeres mening? smiley kan simpelthen ikke blive enig med mig selv! smiley

• #7   13. aug 2016 Personligt synes jeg ikke om 1,5 linjeafstand. Så hellere lave luft. Ellers synes jeg det hele lyder meget fint smiley

Jeg har dog lært, at billedet mest hører til i CV'et (men kan dog være i ansøgningen hvis det passer sig bedst). Det giver dig også lidt mere plads i selve ansøgningen, men det er selvfølgelig en personlig præference.
    Jeg holdt mig på en side i alle undtagen én ansøgning. Øverst med navn/adresse på modtager, så teksten, nederst mit navn (resten af mine oplysninger står i CV) og så en oversigt over alle bilag allernederst (CV, eksamensbevis, udtalelser, kursusbevis)

Billeder (hvis du sender dem med) synes jeg skal ligge som et bilag på en eller anden måde, ligesom hvis man lægger eksamenspapirer ved smiley

To af mine ansøgninger sendte jeg som ægte post (de andre var der krav om mail), fordi så ligger de og flyder på folks skrivebord og de er tvunget til at tage stilling til dem. Det kostede mig så næsten min elevplads, for jeg har fået fortalt at min chef var ved at smide min ansøgning ud fordi den var på papir. Men så må han lade være med at skrive adressen i opslaget uden "ansøgninger modtages kun pr mail" smiley

• #8   13. aug 2016 Angående vedhæftning hvis du sender på mail, så synes jeg at du skal lave en zip-fil med billederne i. Et dokument er sjældent super skønt, men det kan lade sig gøre. Og det er lidt noget rod med at vedhæfte hver enkelt.

• #9   13. aug 2016 Haha! Billedet udfylder kun det lufthul der er til højre fra afsender/modtager der står i venstre side, så det tager ikke ekstra plads smiley

Jaaah, så er det bare lige det, når man ikk aner hvordan man laver en zip-fil xD

• #10   14. aug 2016 Så er det jo helt super smiley

Google kan hjælpe. Det er ikke voldsomt svært, der er bare lidt forskel i fremgangsmåden alt efter om det er Windows eller Mac. Og der er sikkert også lavet en smule om på knapperne i Win8 og Win10 smiley

Det viser lidt teknisk overskud, det er ikke specielt tidskrævende og det er rimelig nemt at tjekke om du har lavet det rigtigt. Det er bare at åbne filen igen smiley

• #11   14. aug 2016 Haha! Det må jeg prøve, hvis ikke jeg får en anden ide smiley Har lidt en ide om at jeg gerne vil sende noget fysisk smiley En jeg samarbejder med er ved at finde ud af noget til mig smiley

Men ja, google er godt nok noget af det bedste vi har!

• #12   14. aug 2016 Google er fantastisk!

Men hvis man får lavet noget fysisk i en ordentlig kvalitet, så er det jo fantastisk! Fælden er jo lidt, at man får lavet dårlige print der ikke viser hvor gode billeder det er. Men hvis det er fint kvalitet, så er det jo lækkert at kunne stå med materialet i hånden smiley

• #13   14. aug 2016 Det er jo lige det smiley

Kommentér på:
Ansøgning - fik du praktikplads med din?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce