{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Aldersforskel i forholdet {{forumTopicSubject}}

Hej piger??
Jeg er egentlig ret nysgerrig på hvad folks holdninger er omkring aldersforskel i et parforhold. Jeg er selv fyldt 15 i 2016 og min kæreste fyldte 22 vi har været kærester i snart 7 måneder. Og set hinanden i lidt over et år. I starten da vi offentlige gjorde at vi kom sammen på Facebook, var folk lidt meget skeptiske, især hans forældre. Min mor tog det ret chill men derimod hos min far var det no-go. Vi har det rigtig godt sammen og tager det i mit tempo men stadig så der er balance i det hele. Er der nogen af jer der har prøvet lignede? For så er jeg meget interesset i at høre om hvordan du/I tackler/tacklede det smiley

Hold venligst tonen pænt :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aldersforskel i forholdet
  • #1   24. jan 2017 Jeg er 23, og min kæreste er 43, mine forældre har taget det helt chill begge to, man skal dog tænke på at der kommer nogle udfordringer når der er aldersforskel, fordi man bare er to forskellige steder i livet smiley

  • #3   24. jan 2017 For mig er alder bare et tal, så længe man passer/fungerer sammen.
    Da jeg var 13 havde jegvnoget kørende med en på 19 (ham kender jeg stadig, men vi er bare venner)

    Nu er jeg så 19 (bliver 20 inden så længe). Da jeg lige var fyldt 19 havde jeg noget med en på 28. Det blev dog ikke til noget, da vi for det første boede langt fra hinanden, men kemien var der faktisk.

    Nu har jeg så alligevel fundet sammen med en, som bor et godt stykke fra mig... han er heller ikke så gammel - han fylder 23 en måned før jeg fylder 20. Det er faktisk min bedste ven, så det er lidt specielt. Men ja, vi klikker bare og har det skønt sammen - vi flytter sammen til september.
    Han er en lidt yngre, end det jeg ellers har gået efter (25-28), men han er bare meget moden i forhold til mange andre fyre. Selv er jeg en ret moden pige - er i hvert fald blevet det, efter at have været en del grimme ting igennem... samtidigt er jeg så også bare mega sårbar, men han er der for mig 100% smiley


  • #4   24. jan 2017 Alder er desværre ikke bare et tal. Når man er ung er så mange ting alders defineret og det kan være svært at få især forhold til at fungere.
    Når man er under 18år, er der bare regler som er defineret af andre, feks. Hvor længe må man være ude, må man sove ude, må man gå til fester, passe sin uddannelse, hvornår må man drikke, køre bil, gå på diskoteker osv. Som ung kan det skabe en del interesse konflikter. Han vil måske gerne i byen med vennerne, hun er for ung til at komme ind, for ung til at drikke og mor og far bestemmer komme hjem tiden.
    Samtidig er man også forskellige steder i forhold til job og uddannelse. Det fysiske forhold altså sex, er ikke noget jeg ville bekymre mig så meget om, men jeg ville bekymre mig om eventuelt pres, fra den ældre mod den yngre.

    Som forældre vil man sine børn det bedste, og man har erfaring med at det er hårdt arbejde at holde et forhold jævnbyrdigt, sundt og stabilt, har man så en partner der er ældre end en selv kan det give, yderligere problematikker. Bare omverdens syn på aldersforskel i parforhold, kan give problemer og modgang.

    Jeg selv har alle fungeret bedst med mennesker der enten var meget ældre end jeg selv, eller meget yngre. Når det har været kærester, har de altid været ældre end jeg.
    Min kæreste er 16 år ældre end jeg, han er 54 og jeg bliver 39, selv i vores alder kan aldersforskellen give udfordringer. Da jeg fortalte min familie om min kæreste, var mine brødre og svigerinder, meget imod vores forhold, de udtalte at det var klamt, ja voksne mennesker udtalte at det var klamt, de er alle ældre end mig, men at bruge et ord som klamt uden at følge det op med en god argumentation, det havde jeg ikke forventet. I det første stykke tid tog de meget afstand fra min kæreste, hvilket vi tydeligt mærkede til familie sammenkomster. I dag mærker vi det ikke. Mine forældre var gode til at tage imod min kæreste, og som min mor siger så har jeg altid sværmet for ældre mænd, så det kom ikke bag på hende, min far tog også pænt imod min kæreste, at han frygtede at min kæreste ville sårer mig, var på grund af omstændighederne, da vi mødte hinanden, men min far har altid taget pænt imod.

    Mærker vi aldersforskellen????
    Åh ja, det gør vi. jeg har stadig drømmen om at få børn, min kæreste hr en forventning om at de næste børn der kommer i familien er børnebørn.
    Jeg kan blive grebet af panik, frygten for at min kæreste pludselig har fået et hjerte anfald eller blodprop, feks i situationer hvor jeg syntes han er længe om små ting, det kunne være at hente hø til hestene, hvis han er længe om det, og jeg pludselig ikke kan høre ham, kan jeg blive bange for der er sket ham noget, og må hen og tjekke. Og det er udelukkende pga hans alder.
    Tankerne om at når han går på pension, skal jeg stadig arbejde. Osv

    Den modstand og skæve blikke vi møder, er dog heldigvis og desværre mest fra vores nærmeste.

    Kan det lade sig gøre, ja selvfølgelig kan det det. Det kræver som alle andre forhold hårdt arbejde at vedligeholde, og et stærkt sammenhold at modstå udefrakommende misbilligelse.

    Ville jeg bare klappe i mine hænder hvis du var min datter, nej det ville jeg ikke, men jeg ville heller ikke modarbejde.

    Så tillykke med kærligheden, pas på dig selv og held og lykke.


  • #5   24. jan 2017 Jeg var lige fyldt 21 da jeg mødt min nuværende kæreste. Halvanden måned efter vi fandt sammen fyldte han 28, så der er lige lidt under 7 år i mellem os. Vi flyttede ind sammen i August og har boet sammen lige siden. De største problemer vi har er at jeg savner Dansk mad og han ikke kan finde ud af at lave det smiley

    Min mor havde ingen problemer med det overhovedet, mens min far var sådan lidt mere "Hmm.". Jeg bor dog i England, så de havde ikke rigtig nogen chance for at møde ham.
    Hele familien har mødt ham nu og alle er vilde med ham. Selv min 97 årige oldemor, som ikke rigtig kunne kommunikere med ham.

    Mine studiekammerater synes han var lidt gammel i starten, men det har ikke rørt mig overhovedet. Mine venner så hvor glad jeg var for ham da vi startede med at ses, så de har aldrig nogensinde nævnt noget som helst om hans alder.

    Vi har ikke rigtig de store problemer i vores forhold - jo vi har da forskellig musiksmag, han er ræd for heste og jeg elsker dem, han spiller computer og jeg vil egentlig hellere læse en god bog, men det har ingen betydning andet end at vi altså også har vores personlige rum og ikke hænger op ad hinanden hele tiden når vi er hjemme på samme tid.

    Overall vil jeg sige at aldersforskellen arbejder til vores fordel. Han er vokset fra alt det der med at gå i byen og drikke hjernen ud, hvor det aldrig har været noget jeg har været særlig interesseret i. Vi kan begge lide en god night out, men det er meget mere balanceret end det har været med nogen på min egen alder.
    Han er ved at være i den alder hvor han tænker på at købe hus, børn er i tankerne og der er ved at blive sparet op til alle planerne. Ligeså snart jeg ved hvor jeg kommer til at arbejde efter Uni vil jeg egentlig gerne have hus, jeg vil gerne have børn tidligt (well, det er vel næsten sent i denne tid ..) og har allerede en god opsparing der er sat af direkte til de ting,

    Så hvis i er glade for hinanden, så skal det nok fungere på trods af aldersforskellen og hvis det skulle gå i stykker, så er i den erfaring rigere og kan bruge det senere hen i livet smiley


  • #6   25. jan 2017 Hej alle sammen.
    Jeg er virkelig overrasket over så mange har skrevet og dejligt at vide jeg ikke er den eneste der har prøvet sådan et forhold. Kan også fornemme er der er lidt en rød tråd mellem alle kommentarerne og mine egne erfaringer, at først er folk forarget men senere bliver forstående! smiley Og som Rikke siger er der selfølgelig noget problematisk med at jeg er under 18 men heldigvis har jeg en sød mor og papfar som er meget medtaglige ang. At være ude, feste og alt det du nævnte. smiley Mange tak for jeres svar


  • #7   25. jan 2017 Jeg er 20 og har en kæreste på 31 - som har et barn på 2,5 år.
    Jeg var selv skeptisk i starten og tankerne kørte rundt - men det var mere om hvad alle andre skulle sige om mig og mine valg. Alle jeg har omkring mig og som kender min kæreste har bare taget så godt i mod ham og ingen bemærker den aldersforskel der egentlig er - så det var bare dumme tanker jeg gik rundt med helt uden grund smiley
    Det var et spring i mit liv der virkelig vendte op og ned på det hele og jeg er ikke kommet let til tingene i det forhold. Først at skulle acceptere man er et andet sted i ens liv end hvad ens kæreste er - så bagefter acceptere hans søn og prøve at komme ind på livet af ham og til sidst acceptere den specielle kontakt der er nød til at være mellem min kæreste og hans ekskæreste? Det har krævet en del "hårdt slid" men nu har jeg været sammen med ham i 1,5 år og jeg føler jeg modner med ham! Det kan både være en fordel og ulempe at der er den aldersforskel - kommunikationen kommer på prøve men hvis man virkelig vil det så kæmper man for det smiley


  • #8   29. jan 2017 Da jeg var 15 fik jeg min første kæreste, der var syv år ældre end jeg. Det holdte dog kun tre måneder, men det sluttede ikke fordi vi modenhedsmæssigt var langt fra hinanden.
    I september kom jeg ud af et forhold efter 2,5 år med en, der er tre år ældre end jeg. Dét stoppede så til gengæld, fordi jeg simpelthen kørte sur i at være "mor" smiley

    Jeg vægter ikke alder så højt. Min erfaring siger mig dog, at nogle fyre tror at det at have en ung kæreste gør, at de kan koste lidt rundt. Men så er han jo selvfølgeligt heller ikke en god en.
    Som det er nu, har jeg siden bruddet med min daværende, snakket lidt med et par fyre på henholdsvis 26 og 27. Ikke at det nødvendigvis bliver til noget med nogen af dem, men umiddelbart klinger jeg bedre med dem, end med gutter på min egen alder. Forskellen ligger nok i, at jeg ikke har boet hjemme siden jeg var 16, drak og røg fra jeg var 13 og bor nu i egen lejlighed med hund, lærerplads og vægter en stabil hverdag med en bog og gåtur i skoven, fremfor byture hver weekend. Jeg har ligesom ræset af. smiley


Kommentér på:
Aldersforskel i forholdet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce