{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

Ingen Papir - Ingen Hest {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg hører rigtig mange gange at folk har købt en travhest uden papir og at de ikke må få papirerne på hesten med. Der findes rigtig mange travheste som nu er rideheste i DK uden deres papir.
Jeg kan kun sige: "købe aldrig en travhest uden papir". Jeg er selv trofast travmenneske og har været det i 31 år, elsker travsport, men jeg kan kun sige at der er absolut ingen grund til at travfolk ikke giver papirerne med.
I travsporten bruger vi meget noget der hedder klausuler ved salg og det står på hestens papir. Og det kan evt. være penge, men det kan også være at hesten ikke må være aktiv væddeløber i travsporten længere, så den nye ejer ikke får mulighed for at starte hesten.
Man kan skrive hvad som helst i hestens papir som klausul og det vil så følge hesten ved videresalg.
I dag findes især klausuler vedrørende vinderpræmie men også vedrørende eksport af hesten ved salg til udlandet. Så sig til sælger at han/hun kan lave en klausul men du VIL have papirerne med. Desuden står det tydeligt i DTC’s regler at papirerne SKAL at følge hesten.
Dette glæder også hvis man har meldt en hest død, der er absolut ingen grund til at melde en hest død, ingen har glæde af dette og de travfolk der benytter sig af dette, må være for dumme. Sender man en dødsattest ind på sin hest som død, så skriver man under på noget som er falsk, og det giver ingen mening.
DTC ved udmærket at det her er et problem men de lukker bare øjne og til jer som har en hest uden papir, gør krav på at få dem, du kan bevise at du har hesten.
Hesten er i travsporten især nem at genkende ved chip eller frysemærke, så ingen kan sige dig at det ikke er den hest.
Grunden til denne skrivelse er at jeg hører mange ridefolk svine travsporten til for netop det her, og ja travsporten har fortjent det. Men husk det er kun jer der kan bestemme jer for om I vil finde jer i det eller ej.

Rigtig god Pinse til jer alle.

Hilsen Mia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen Papir - Ingen Hest
  • #1   24. maj 2007 Hejsa... Jeg har ingen papir på min travhest?? Jeg købte ham af en privatperson som brugte ham til ridning.... Er det kun hvis man har planer om at starte hesten til travløb, at det er nødvendigt??

  • #2   24. maj 2007 Min hest havde papirer med, og hende købte jeg af privatpersoner, som brugte hende til ridehest...

  • #3   24. maj 2007 Hej Mia

    Papirerne skal følge hesten, lige nu ejer du en hest som står i DTC's registeringssystem med en anden person som ejer. Så hvis jeg havde solgt en hest til dig for ½ år siden og har papirerne så kan jeg faktisk bevise at hesten er min. Tror dog ikke at den tidligere ejer vil gøre krav på hesten, men hvis du havde papirerne ville du aldrig lande i en uheldig situation.

    Hilsen Mia


  • #4   24. maj 2007 Hmm ok, ved du hvor jeg evt. kan søge papierer henne? Den gamle ejer havde dem heller ikk.... Har dog en købskontrakt på ham...

  • #5   24. maj 2007 Kender du noget til Vic Macquire

  • #6   24. maj 2007 Hej Mia.

    Jeg har samme problem... Jeg købte min traver sidste sommer og ejerne som solgte ham havde ingen papirer og travtræneren inden havde heller ikke - siger han.

    Men da jeg så snakkede med DTC så var han erklæret død...

    Nu har jeg opgivet at få fat på hans papirer og har kun en købskontrakt på ham...

    Han er frysemærket...

    Kan jeg få fat i papirerne på nogen måde når han er erklæret død? DTC siger at papirerne og registrering og alt på ham er væk fordi han er erklæret død.

    Mvh Tina.


  • #7   24. maj 2007 Hej Mia og Tina

    Jeg kan godt se det er svært, det bedste byd jeg kan give jer, er at kontakte DTC og spørger hvem der står som ejer af jeres heste. Bed om navn og telefon nr, evt. adresse og kontakt personen og bede dem om papirerne. Hvis de ikke har dem så bede dem om at en genpart af fødelsesattesten (det er en kopi af papirerne) sig at I ønsker at stå som ejer af jeres heste... DET ER VEL FOR F.... KUN RIMELIGT. Det her er da lige en historie for avisen, hvis de kan skrive om dyretransport så kan de vel også skrive om svindel i hestenes papir i travsporten, for det er hvad det er.
    Tina spørg den gammel ejer hvorfor hesten står som dø når du har den, hvis han ikke vil aflevere papirerne i første omgang, så spørg ham om han ikke har skrevet under på noget som ikke er sandt...
    Det er ikke sikkert I opnår noget men jeg vil sige til jer alle, at det kun er godt at kime både gammel ejere og DTC ned, for det er den eneste måde at gøre opmærksom på at dette ikke er tilladt.


  • #8   25. maj 2007 jeg fik min af en ældre trav mand, han lovede mig at jeg fik papirne med og jeg lovede ham den ikke kom til at starte løb, da jeg så skulle hente hesten hjem var det slet ikke ham som sendte den afsted men en ung tøs. så jeg fik ikke papirne med og jeg har siden den dag jeg fik corvet hjem ikke kunnet få fat på ham.
    jeg har fundet hans stambog på nettet men ikke reg nr og vi kan ikke læse 2 af hans tal så vi kan ringe ind med oplysningerne


  • #9   11. jun 2007 Ja det skal være nogle ude fra travsporten du skal have fat på. Jeg tog emnet op inden på heste-nettet. dk under trav/galop/køre. Her rigtig mange travfolk inde, men nej det var kun ridefolk der kom med kommentarer, de andre lod som ingenting.... vildt ikke ???

  • #10   12. jul 2007 Jeg købte Power af en dame som min far kendte , Power er jo en ældre herre & tidligere ejere havde ham i 12 år men de ville ikk have hest mere så de solgte ham til mig .. Jeg har fået et Identitets Dokument hvor der står Navn , Nr , Race , Køn , Farve , Fødselsdato , Far , Mor , Morfar , Fødested & opdrætter , Så har jeg også fået en Vaccinations Bog , men hva mere burde jeg få med ? (:

    Kh Emma & HaverPower smiley haha


  • #11   14. jul 2007 Hej Emma
    Hvis du har fået hans ID-papir med, så er det nok hans registeringspapir, og hvis de har skrevet under så har du faktisk hans papir og kan få ham overført i dit navn på Centralforbunet og det skulle være nok... Pøj Pøj med ham.

    Hilsen Mia


  • #12   14. jul 2007 Heej Mia smiley

    Okay , godt nok , tak (:

    Knus Emma


Kommentér på:
Ingen Papir - Ingen Hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce