{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Foder {{forumTopicSubject}}

Halløj, alle springryttere og konkurrence ryttere!

1. Hvad får jeres heste af foder?
2. Hvorfor får de lige netop dét foder ?
3. Kan jeres heste li' det, elsker de det, eller spiser de det bare for at spise?
4. Noget foder i kan anbefale?
5. Har i svært ved at opretholde hestens vægt?


Mit svar :
1. sunny Girl får dagligt:
2kg havre
1kg betfor
1kg fiberlux Basic
200 gram Travo-E
30-60 gram elektrolytter, alt efter hvor meget hun har svedt.

2. Hun for Betfor fordi det mætter, der er meget vand i som er godt her i sommervarmen, og så elsker hun det! Det skaber virkelig appetit.! -Det neutraliserer også mavesyren. Og det hjælper på at opretholde væskebalancen. Og det forhindrer mælkesyre o.l.

Fiberlux får hun fordi det har lang tyggetid, hvilket jo er enorm godt. Da der dannes mere spyt som neutralisere mave syren.

Travo-E er der mange mineraler i.

Og elektrolytter siger sig selv.

3. Den her blandin er virkelig noget hun kan li! Hun er genrelt meget kræsen, men det her går an. Især efter at betfor'et er kommet i krybben1 det elsker hun virkeligt!

4. Jeg kan varmt anbefale betfor, desuden synes jeg at Fiberlux også er et rigitg godt foder.!

5. Indtil videre har det overhovedet ikke været et problem mht vægten, hun er ikke tynd og holder sit sul godt. smiley Og desuden er hun mega blank! det lignet hun er smurt ind i showshine! Pelsen er mega blød, og blank.! smiley

Og så får hun græs, undtagen lige op til stævnerne (ca. 2 dage), hvor hun går på fold med alt det hø hun kan æde.

Hvis hun står i boks, får hun også alt det hø hun kan spise.


Hvad med jer ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder
  • #1   11. jun 2007 1. Hvad får jeres heste af foder?
    Hun for HESTE MUESLI SPECIAL fra tjøenrhøj mølle

    2. Hvorfor får de lige netop dét foder ?
    Fordi jeg skulle over på et fuldfoder uden havre, da hun havde begyndende mavesår (pga havre).. og det var lige det hurtigste og nemmeste jeg kunne komme til (hun var gået HELT fra det gamle foder, ville ikke æde)

    3. Kan jeres heste li' det, elsker de det, eller spiser de det bare for at spise?
    nogen dage elsker hun det, andre dage gør hun ikke

    4. Noget foder i kan anbefale?
    Ja det er rigtig godt til at få huld på igen hvis den har været undervægtig

    5. Har i svært ved at opretholde hestens vægt?
    ikke længere... havde inden jeg skiftede over til dette


  • #2   11. jun 2007 1.
    250g. fase III
    30-40g. elektrolytter.
    45g. surelimb
    30g. gærkultur
    6-8 kg. hø (vinter), natgræs sommer.
    nogle ganeg speedi beet

    2. fordi energi, vitaminer, mineraler og proteiner skal holdes i balance. de må ikke få for meget eller for lidt for bedste ydeevne. og for at holde den sarte mave i orden.
    3. han eeeeeelsker det. havre og lucerne synes han er noget klamt discount. han vil kun have müsli (helsk med chokolade i) hehe

    4. kan stærkt anbefale det til jeres heste med tendens til lidt for stor mave x)

    5. nææææh

    hesten jeg havde før fik:
    6 liter fase III
    9 liter lucerne
    3 dl olie
    40 g elektrolytter
    10 liter fiber beet
    10-12 kg. hø

    2. det var den eneste måde at udngå hun lignte et skelet

    3. elskede det !!

    4. yes yes. men kan det fået billigere anbefaler jeg det. min fik en ny sæk fase III hver 8 dag så ret dyrt i længden.

    5. nej ikke da jeg begyndte på det her.


  • #3   11. jun 2007 1. 1½kg. harve og 600 gram fase blancen( kan ikke hvad det hedder )
    2. havre får alle hesten der hvor jeg står og fase blance får den fordi giver den mere skyrke
    3.det ved jeg ikke jeg jeg bare hun spiser det for at spise
    4. fase blance fra brogården
    5. nej


  • #6   12. jun 2007 1. Hvad får jeres heste af foder?
    Foderblanding med korn osv

    2. Hvorfor får de lige netop dét foder ?
    Det er med i opstaldningen

    3. Kan jeres heste li' det, elsker de det, eller spiser de det bare for at spise?
    Tror bare han spiser det for at spise, men han kan næsten lide alt

    4. Noget foder i kan anbefale?
    VFi brugte Marstall, og Dangrønt før.. Det var de super glade for, og de elskede det..

    5. Har i svært ved at opretholde hestens vægt?
    Ikke efter vi skiftede til disse fodertyper som de har brugt på vores rideklub.


  • #7   13. jun 2007 Team Rocket : hvorofr fodrer du med brændenælder?

  • #8   18. jun 2007 det er meger forskelligt hvad min hest får, den gider ikke spise det sammen i lang til adgangen så den har to ratter den får, alt efter hvad den gider spise. den går på græs her om sommeren, den får det samme 3 gange om dagen...

    den får 2kg havre
    ½ kg heste mix piller
    lidt hørfrø
    olie
    wrap

    og det andet er..

    2 kg havre
    ½kg piller
    olie
    horse lux sport
    hørfrø
    halm
    melasse


  • #9   20. jun 2007 Team Rocket : Går i så bare ud og plukker nogle brændenæder til hestene ? xD hehe



  • #10   20. jun 2007 putter du dem så bare i foderet? brænder de sig ike ? smiley xD haha

  • #11   20. jun 2007 okay.. haha tror jeg ikke jeg har hørt om før.. xD hehe

    Lidt ligesom brændenældesuppe xD haha


Kommentér på:
Foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce