{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.805 visninger | Oprettet:

FØJ for den lede (England) {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke helt hvor mange af jer der ved det, men har netop været en tur til England, for at kigge på et hestejob. Så, afsted med mig, som så frem til oplevelsen...

Men jeg var dybt chokeret, rystet,og VRED da jeg så sandheden om stedet!!!

Egentlig så det meget hyggeligt ud til at begynde med: Dejlige store folde og bokse, og en venlig mand. Gud, hvor kan man dog være naiv.

Jeg syntes allerede efter dag 1 at tingene blev gjort lige lovlig groft nok. Grimt sprog til hestene, ofte i højt tonefald, voldsomme bevægelser osv, men ikke noget jeg som sådan kunne sætte en finger på. Jeg var dog hurtigt klar over, at jeg ikke havde tænkt mig at spilde et år det her sted.

Chokket kom dag 2: Inde i stalden var der en skridtmaskine, som dagen forinden var blevet repareret. Da Ian (en der også arbejdede der, underlig knægt) skulle sætte den igang, satte han i to af rummene en planke fast. Og hvad så jeg på de her planker? SØM! Skarpe søm, der strittede ligeud. Hvorfor? "Jamen, ellers går hestene jo ikke fremad". WHAT? Jeg kogte - og satte konsekvent hestene ind i de andre 2 rum UDEN søm.

Syntes i det var slemt? Her kommer det værste så:

Det var dagen inden jeg tog hjem - vi skulle til et eventing stævne med 4 heste. Det gik ikke så godt (41, 44, 46 og 48 strafpoint i dressur til hver af hestene) og 4-8 fejl på springbanen. Især Ed havde klaret sig ringe (eller, egentlig var det jo rytterens skyld). Derfor, da vi kom hjem kl 9 ca. (vi var taget afsted kl 6 om morgenen) bliver vi bedt om at sadle Ed op. Jeg nægter - derfor sadler Ian op. Ud på banen med den, og frem med et spring, der sætttes op på en meters penge. Og hvad ser jeg til min rædsel som øverste bom? Manden bruger barring! Bommen er dækket til med noget plastik med dupper (små, men AV!)
Hesten hopper meget vakkelvorent, og efter et par spring, styrter den - direkte ned på bommen. Jeg får smidt hesten i hånden, og bedt om at sadle den af! Jeg går ind og koger vand, og vasker så godt jeg nu kan snavset væk. Havde han noget helosan? Næ, det havde hesten da ikke brug for?! Så jeg smutter ind i min toilettaske, finder en lille tube, og behandler benet så godt jeg nu engang kan.

Det var flere ting - f.eks sagde han at min ridelære skulle skydes, for jeg kunne jo ikke ride. M;anden sætter mig op på en hest som er pling i låget, propper en kandar på den, fortæller mig ikke hvordan og hvorledes - så selvf. gik det ikke så godt. Men manden har den frækhed at påstå at jeg ikke kan ride? Så hellere være en dårlig rytter, end en dårlig hesteejer!

På vej til stationen på vej hjem, tilbyder han mig så arbejdet "Vi kan jo arbejde på din ridning". Øh, hvad med: Nej tak?! Og bare rolig, han fik en hel del kommentare med på vejen!!!

For, no way in HELL(!) skal jeg arbejde derovre!

Så nu er jeg back in DK, og sidder med ansøgelsesskemaet til UNI. Heldigvis er der plads på den uddannelse jeg gerne vil ind på, så alt er krydset for, at jeg kan begynde mandag, og være med på resten af intro-turen fra torsdag. Så sidder lidt med en følelse af "hvad nu"? Det hele sker bare så hurtigt, og har svært ved at følge med. Men jeg nægter at spilde et år på at daffe rundt!

Jeg har taget billeder af skridtmaskinen, bommen, hestens ben mm, men har endnu ikke fået dem overført til computeren.

Det var så lige en lille update fra mig af smiley

Men 1 god ting kom der dog ud af det - jeg kommer nok snart tilbage til SAM smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FØJ for den lede (England)
  • #2   28. aug 2007 smiley
    Er RYSTET!
    Men hvor er det dog godt at du ikke finder dig i noget! Det kunne jo ødelægge enhver at være på at sted hvor de behandler heste SÅ respektløst.
    Ked af at du så slet ikke finder et sted at være. Det er da ret træls. Men dejligt at du kan få det bedste ud af det her hjemme ;D
    Glæder mig meget til at se dig igen !


  • #3   28. aug 2007 Tak for det tøser smiley

    Nej, var simpelthen også bare vred, ked af det, chokkeret... Føj!

    Ja, ærgeligt det ikke blev til et udlandsophold, men Odens og SAM er næst i rækken på det bedste sted at opholde sig smiley



Kommentér på:
FØJ for den lede (England)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce