{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hesten kommer i form
  • #1   16. sep 2007 er der slet ikke nogen som ved det ??

  • #2   16. sep 2007 Hvor meget rider du på ham??


  • #3   16. sep 2007 Lad ham ikke komme for meget på mark. Rid ham måske to gange dejlig. I 20 min. tid. Så rid en masse galop. Men hold pauser ind imellem. Så han lige kan få pusten. Ellers ride ham en volte i galop, i en uges tid også 2 volter osv. smiley Håber det kan bruges...:)

  • #4   16. sep 2007 Rid ham mindst 45 min hverdag med interval træning, 1 min skridt 2 min trav, eller 1 min skridt 2 min galop...og gør minuttere længere jo flere dage der går.. og blev ved indtil du føler at din hyp slet ikke vil mere...

  • #5   16. sep 2007 du skal bare ride lange ture det gjorde jeg da jeg skulle have virago i form bare ture ture og ture du kan også ride på bakker men skridt med dem op og ned af bakkerne så få de flere muskler .. men bare ride ture så kommer han i form og måske tabe sig lide hehe .. smiley

  • #6   16. sep 2007 altså pinson har haft det samme problem, og nu skal du høre hva jeg gjorde...

    jeg rider ham stort set hver dag hvis jeg kan, og nu starter vi fra første dag, jeg springer an i et hjørne, og så sætter jeg mig et mål, og rider med pisk og sporer, og bliver ved med at drive indtil han når det mål, så traver vi lidt og skridter lige en lille volte, altså sagt med andre ord, jeg peresser ham til det sidste, og så roser jeg, og det skal ikke være sådan at han er ved at dø, når han har nået målet, han skal presse lige til han er meget tæt på at blive overpustet, og så traver jeg en masse, så det holder ham fremme, skifter volden finder igen et mål jeg ved han kan klare, sådan at han kun lige er tæt på at falde om, når han har noget det mål, roser jeg og giver ham skridt pause, og så traver vi og vi er færdige for idag...

    nå han så begynder at kunne klare det mål du har sat dig, der gik kun to½ uge med pinzon, så kunne jeg sætte et længere mål, og gøre det samme igen, og sådan fik vi det bygget op, men et godt råd tag ikk mere end en runde og så tag ned, så er det nemlig dig der tog ham ned, og dig der vandt... held og lykke fra mig pinzon og kira:)


  • #7   16. sep 2007 EN RUNDE ER FLOT!!! og du kan prøve at bygge op ig bygge op, så kan han tage fem til sidst..:P

  • #8   16. sep 2007 Tak for alle jeres Råd og hjælpe middeler
    det er nogle jeg prøve smiley


  • #9   17. sep 2007 Nu ved jeg ikke hvilken foderstand han er i, men hans mor som jeg ejer bliver meget besværet, hvis hun er bare lidt for tyk. Jeg gør det meget simpelt når jeg træner kondi. Jeg trapper træningen langsomt op og rider hver dag. Der sker altså ikke noget ved at de puster lidt, det er de ligesom nødt til. Du skal selvfølgelig ikke ride så den stiller sig med nyreslag (pas på med afkøling), men Celia er altid meget svedig og puster når jeg er færdig med at ride(før jeg skridter af).

  • #10   17. sep 2007 jeg rider ham hverdag i en halv anden time ca . han er ikke tyk synes jeg og han er pæn lidt buttet men ikke så meget det er ikke fordi han puster men han stopper bare op og nægter næsten at traver :S

  • #11   17. sep 2007 Det lyder mere som et disciplinært problem. Hvis han ikke puster, ikke sveder, eller virker på anden måde syg eller skadet, ja så er han bare fræk. Min egen celia, hun er ved at "lære" at galopperer og jeg har en lille springpisk med for at holde hende i galop. Hun vi gerne falde i trav eller søge ind på midten, og så er der jo ikke andet at gøre end at tage fat. Træn overgangene og netop det at, han skal gå frem efter end galop og ikke gå i stå.Husk at når du tager en anholdning skal du ride lige så meget frem, så ja, du ikke mister fremdriften.

  • #12   19. sep 2007 OKay mange (:
    igår den 17/9 red jeg 2 runder på vores kæmpe store spring bane så jeg tror at alle jeres råd har hjulpet mig rigtigt godt på vej smiley

    tak for det


  • #13   20. sep 2007 godt gået hehe og selv tak ..

  • #14   21. sep 2007 Det var godt..:)

  • #15   24. sep 2007 held og lykke,...


Kommentér på:
hesten kommer i form

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce