{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Når hesten kommer hjem {{forumTopicSubject}}

Hej!

Hvad gjorde I da I fik den nye hest hjem?
Smed den i boksen og lod den stå og vænne sig til de nye omgivelser en dag eller to? Eller hvad gjorde I? Jeg er lidt i tvivl om hvad der er "korrekt" når man får en ny hest hjem, da jeg ikke selv har prøvet det (endnu).

Gerne både mht. boks og løsdrift, da jeg ikke helt har bestemt mig endnu!

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten kommer hjem
  • #1   1. feb 2015
    Hvad der er korrekt kommer an på hesten ;o)
    Nogle heste stresser meget over flytning og vil derfor måske ikke kunne stå i en boks og glo, men skulle ud på fold - evt. ved siden af dem den skal gå sammen med.

    Hvor andre er pænt ligeglade. Min plejer bare og komme ud på folden med det samme afhængigt af hvad tid på dagen hun har været flyttet.

    Men ingen grund til at hesten står i en boks i to dage og glor - der vænner den sig jo ikke til meget ;o)


  • #2   1. feb 2015 Kommer an på hvad tid på døgnet det er. Hvis jeg fik en ny hest hjem efter at alle andre heste var sat ind i boks (kl. 18 fx), så ville jeg også sætte i boks og måske trække en tur rundt på stedet eller i ridehuset om aftenen.
    Herefter ville jeg tage ud på gården om morgenen inden de andre heste blev lukket ud, og så ville jeg føre min hest rundt langs leddene på folden, og så ville jeg lukke en hest ud til den én af gangen. smiley

    Kommer man derimod tidligt på døgnet så ville jeg bare sørge for at få den på fold så hurtigt som muligt, og det ville jeg gøre på neutral grund, altså en fold hvor der ikke står andre, og der ville jeg så også lukke en hest af gangen ud, eventuelt "bossen" fra den anden fold som den første, og så ellers bare videre i hierarkiet.
    Hvis det er en kæmpe stor fold med god løbeplads og få heste, så ville jeg til gengæld bare smide den derud med det samme uden at anvende en sidefold


  • #3   1. feb 2015 Løsdrift har jeg aldrig prøvet med egen hest, men der er somregel så meget plads at man bare kan lukke sin hest ud. Jeg er dog altid meget opmærksom på at "vise" leddet om folden, så jeg ville sikkert insistere på at de andre heste fra løsdriften blev tilbageholdt eller taget ud imens jeg tog en runde, og så kunne de lege bagefter smiley

  • #5   1. feb 2015 De gange jeg har flyttet min hest til en ny løsdrift, er hun bare blevet sat ud.

    Vi plejer at lade hende gå i en indhegning for sig selv ved siden af de andre, så de lige kan se hinanden ad bag hegnene - og så bliver de lukket sammen efter et hvis antal tid. Og så er det det. smiley
    Hun er nem at flytte - der er aldrig noget.


  • #6   1. feb 2015 Vi lod min nye stå i boksen. smiley

Kommentér på:
Når hesten kommer hjem

Annonce