{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

hvordan skal jeg.... {{forumTopicSubject}}

ja nu har Kasper gået som hygge pony i mange år( han kan godt skrite og trav med mig på), så nu ville jeg gerne ha at han kan noget, så er begyndt at træne lidt med ham i longen, men det går bare ikke særlig godt når der (plastik) blæser så bliver han ustyrlig og begynder at bukke og alt så noget.


Er der nogle der har nogle forslag til hvordan jeg kan få ham til at lade være?
(han kan godt gå på plastik uden problemer)


eller skal jeg opgiv at træne ham...?

det skal lige siges at han er en meget navøs pony...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan skal jeg....
  • #1   11. nov 2007 En knald god ide kunne være at smide en pressening ud på folden, lade dem gå i en flok, altså flere heste sammen, lige jord/sten rundt i kanten så den ikke blæser væk (:

    . Smid så foder og hø ind midt på den, så de er nød til at gå ind på den før de kan æde. Det er ikke noget der hjælper sådan fra dag til dag. Hele sidste vinter spiste mine hø på en pressening (det er en flok bestående af 2' to'års plage, 2 ældre hopper, og en 4 års DV) . Det endte faktisk med at de to plage på to år, løb rundt med den i munden og slæbte den efter sig (x .



  • #2   11. nov 2007 ,- Ditte (': *Team Rannerupgaard* smiley .

    han er lige glad med plastik når det ligger på jorde, men når det er på en halmstak og så det blæser er han meget navøs.


  • #3   11. nov 2007 Også derfor skal i lade presseningen ligge på folden, for når det så blæser bliver dte jo voldsommere.

  • #4   11. nov 2007 ,- Ditte (': *Team Rannerupgaard* smiley .
    ja det er rigtig...
    den halmstak er på folden, det gør ikke så meget når han bar gå rundt på folden men så snart han skal til at lave noget bliver han uroglig....

    men jeg ville da prøve og se om det hjæper=)


  • #5   11. nov 2007 Okay. Har du overvejet at ride på folden så ? smiley

  • #6   11. nov 2007 ,- Ditte (': *Team Rannerupgaard* smiley .
    det gør jeg


  • #7   11. nov 2007 Okay, og der er ikke noget ?

  • #8   11. nov 2007 ,- Ditte (': *Team Rannerupgaard* smiley .
    jo det er der

    men jeg hved ikke heldt hvad jeg skal med ham så han ikke er så navøs

    for 3 uger siden blev han bage og jeg røg af og lante på syghuset( ikke så sjov)

    har du nogle forslang til hvad jeg kan gør
    eller skal jeg opgiv og bare lade ham gå på marken



  • #9   11. nov 2007 Synes bestemt ikke at du skal opgive. Men har du overvejet om du selv er bange for det? . Eller nej, om du selv er bange for om han er bange for det?

    - Prøv at lave en tester. Smid en af dine veninder op på ham, og lad hende ride ham, og se hvordan han reagere.

    .. En anden ting kunne måske være at når du rider ham, hvordan rider du ham så? . Bare sådan hygge, eller har du ham nede i dyb koncentration, fx. ved svær dressur ridning?


  • #10   11. nov 2007 tør ikke rigtig at sette nogle af mine venner op på ham for man skal ikke være det mindste navøs det har jeg været da jeg var heldt lille og så røg jeg af ham, men så sagde min far at jeg skulle slapppe heldt af og så røg jeg ikke at ham...

    før hend red jeg ham bare hygge( bare i skrit og så meget lidt trav) men så i sommers købte jeg en ridegjor og så efter noget tid fik jeg undervisning af min far, men så da han skulle på sommergræs gik det helde i stå( for jeg kan ikke holde ham når han er væk fra tor eller når han er ude fra folden)og nu er jeg så i gang igen, men det går bare ikke så godt:::

    det skal lige siges at jeg ikke rider med sadel på ham for det er han ikkke så vild med/ ikke har lært det..


Kommentér på:
hvordan skal jeg....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce