{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Hvordan skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg er en pige på 17 år, der til dagligt studere på stx.
Jeg har i en periode på 3 år redet og passet en hest for en ældre dame.
Nu er situationen sådan at hun overvejer at sælge ham, og vil rigtig gerne sælge ham til mig.
Sagen er den at jeg ikke ved hvordan jeg skal fremlægge det for mine forældre..
Jeg er rigtig bange for at de siger nej, da de både er meget skeptiske over om jeg vil kunne holde til det, og så vil de sikkert også syntes at det er for dyrt -dette har de sagt før vel og mærke...

Hesten hun vil sælge har jeg selv tilredet, og han betyder rigtig meget! -
Jeg har en lidt barsk fortid, da jeg er blevet mobbet, stået med en ekskærestes fars liv i hænderne(selvmordsforsøg) og så er jeg på vej ud af en spiseforstyrrelse. - og den bedste medicin for alt dette har været og er, denne hest. Jeg vil ikke kunne fungere, hvis ikke jeg har ham, for når jeg er hos ham og på rideskolen, finder jeg en helt anden ro, og alle tankerne virker pludselig ikke så skræmmende mere..

Jeg vil rigtig gerne høre hvis i har nogle ideer til hvordan jeg skal fortælle mine forældre at jeg ønsker at købe ham?
Jeg er virkelig villig til at gøre alt hvad der skal til.

//Laura


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan skal jeg gøre?
  • #2   13. jan 2015 Det var også det jeg tænkte, at bidrage økonomisk smiley jeg har desværre et job hvor jeg ikke tjener det helt store, men til sommer fylder jeg 18 og skal til at have SU - denne bruger jeg gerne på at have hesten, men de vil sikkert sige at det skal gå til noget andet.. Mine forældre er meget imod heste og så helst at jeg stoppede - men det nægter jeg! smiley

  • #3   13. jan 2015 Vær helt ærlig overfor dem. Fortæl dem hvad du føler.

    Fortæl dem hvordan han hjælper dig med at glemme de dårlige tanker og den barske fortid. Sig til dem at han har gjort dig til en helt anden. At han har hjulpet dig igennem de hårde tider og lader dig finde ro. Hvor meget han betyder for dig og hvor hårdt og ubærlig en tanke det ville være at skulle miste ham. Hvor meget du ville miste hvis han ligepludselig ikke var der mere. Du har jeg set han vokse op, og udvikle sig, elsket ham, og gjort alt for ham - hvilket må være det samme for dine forældre fra da du blev født og så indtil nu. Fortælle dem at det ville være det samme for dig at miste ham som det ville være for dine forældre at skulle miste dig.

    Du skal bare være 100% ærlig. Fortæl dem helt præcist din egen version af det hele. Hvor knust du ville være uden din elskede soulmate.

    Håber du kunne bruge dette? Eller måske bare 'uddrag' fra det? <33


  • #4   13. jan 2015 Tusind tak smiley

  • #5   13. jan 2015 Det var så lidt! <33

  • #6   13. jan 2015 ja fremlæg det som det er, og en god ting er at du kan bidrage økonomisk, måske tage en vagt mere ind i mellem? Og så snak med dem om hvilken hjælp hesten er for dig i det daglige smiley

    Mine forældre er også meget i mod at jeg "har" hest, jeg skal betale for at bo hjemme, udelukkende fordi jeg har råd til hesten, havde det været en bil jeg havde brugt de penge på hver måned, så havde jeg ikke behøvet betale for at bo hjemme.


Kommentér på:
Hvordan skal jeg gøre?

Annonce