{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Præsentationsrunde {{forumTopicSubject}}

Synes da lige vi skulle fortælle lidt om os selv og vores hest(e), så vi kan få et indtryk af hinanden smiley

Jeg hedder Annika, og bor mellem Vejle og Herning i Midtjylland.
Jeg arbejdede hos en hestehandler i godt og vel 10 mdr. efter folkeskolen, men laver pt. intet. Jeg starter muligvis snart på teknisk skole, som kok. Jeg bliver 18 år i næste mdr. Jeg har også en kæreste, og vi har været sammen i snart 2 år. Heldigvis har han det godt med heste ;D

Aisling er min hest, og jeg har haft hende fra da hun var 6 mdr., så vi kender hinanden ret godt. Jeg har selv tilredet hende, og hun er virkelig min lille øjesten.

... Så er det jeres tur. Hvem er I? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Præsentationsrunde
  • #1   23. jun 2008 Jeg hedder Helle, og har haft Kavan i snart 2½ år. Jeg købte halvdelen af ham - resten købte min Datter Camilla, men nu er jeg den der rider ham. Camilla har tilredet ham, - og jeg rider nu western på ham, fordi jeg synes det er en herlig måde at være sammen med sin hest på..

Jeg er 48 år og har fødselsdag den 22 aug - Kavan er 5 år.. og Camilla er 17½.

• #2   23. jun 2008 Jeg hedder Vita, og er 20 (21 d. 25 august) jeg har haft heste i lidt mere end 2 år, men har altid haft interessen, og min far har da altid haft heste, så jeg ved godt hvordan man skal håndtere dem, det er bare ikke alle der får foræret når de peger, jeg har selv måttet betale for mine... hehe... jeg bor i Agerbæk, men har mine 2½ heste stående på mine forældres gård, i et område kaldet Galstho, der ligger 6 km fra Agerbæk, hovborg og starup, midt mellem alt, og lige op af den store plantage Klelund.
    Lige nu sidder i sikkert og undre jer over tallet 2½ heste, det er fordi jeg har en oldenborg med føl = 2 heste, og så har jeg den skønne IC pige, Royal Irish Boots, sammen med min svigerinde, som er handikappet. Royal har vi haft siden sidste år, hvor vi byttede hende for en tinker, som vi var knap så heldig med )-; men Royal er en god stabil unghest, der kan lidt af hvert, en dejlig stabil terapihest for min svigerinde.

Jeg har en dejlig kæreste som jeg har været sammen med i mere end 6 år, meeen han forstår ikke det skønne ved heste, så det er lidt svært at balancere det, så han også får ligesåmeget opmærksomhed. hehe.

Royal skal stilles til kåring i DTF til sommer, og træningen til mønstringen er godt i gang.

• #3   23. jun 2008 Hej med jer.
    Jeg er 37 år, mor til en datter på 4½ og en søn på 1½. Har et mindre nedlagt landbrug og 11 heste. De 3 af dem er avlsgodkendte Irish Cob hingste, hvoraf de 2 af dem er vores egen avl (afkom).
    Vi venter ingen føl i år da vi ikke vil dyrke rovdrift på vores hopper, så de får en føl pause hvert andet år. Vi startede så i april/maj med bedækninger i håb om føl i april næste år.
    Min bedre halvdel og jeg er begge jægere, elsker naturen, extreme cowboy race, middelalder ridning (jousting) og Irish Cob racen.
    Vi bor i Rønnede på Sjælland.
    Har arbejdet i musik brancen fra 1984 til 2003. Holdt op da jeg fik min datter. Nu passer jeg hestene og gården (min bedre halvdel, hedder Peter, hjælper meget til).
    Jeg er iøvrigt født d. 6. februar. smiley

• #4   23. jun 2008 Hejsa
    Jeg hedder Ulla har to piger på henholdsvis 13. og 15. år. Oprindelig uddannet slagter men er omskolet til Folkeskolelærer. Har arbejdet med heste siden jeg var 6.år dog haft en pause på 15.år.
    har p.t seks heste hvor den ene er en Irish Cob. På grund af dårligt helbred såsom leddegigt, arbejdsfunktionsnedsættelse og flere piskesmæld bliver det kun til hyggeridning nu. Billeder kan ses på min profil.
    Jeg har fødselsdag 9.juli. Da bliver jeg 43.år.
    Jeg bor ved Lemvig.

• #6   24. jun 2008 Jeg hedder Anna, er 23 år og bor ca 20 km nord for skive.. Jeg har passet travheste engang men nu går jeg på teknisk skole og er ved at uddanne mig som mekaniker... Jeg har været sammen med min kæreste i næsten 5 år og han er heldigvis også meget glad for heste... Jeg har haft mine to tinker drenge i ca et halvt år... Jeg købte Pikant da han var 3 måneder og fik ham hjem da han var 6 og Shady har jeg købt da han var 5 måneder... Når ikke jeg er ude ved hestene så bruger jeg min tid på mine hunde, katte og ildere.. Så jeg har nok at se til...

• #7   24. jun 2008 Hej alle sammen

Jeg hedder Gitte, er 38 år gammel, og er den lykkelige ejer af Romanys Ryan, som kommer fra Stutterie Romany Stable på Ærø. Han blev udvalgt da jeg skulle finde en værdig afløser til min højt elskede gamle oldenborg dreng.

Jeg hentede ham da han var 6 mdr, og det er nu snart 2 år siden. Han bliver min western hyggehest, og hele familiens dengse.

Med venlig hilsen Gitte

• #8   24. jun 2008 Hej ...
    Jeg hedder Charlotte og er 40 år(5 februar),mor til 4 børn, et par tvillinge drenge på 9 år, en dreng på 10 1/2 år, og datter Mathilde på 12 !/2 år.
    Vi bor på et mindre landbrug tæt på Næstved hvor vi dyrker lidt jord og har hestene gående i løsdrift.(har boet her i et år)
    Vi har 6 heste hvoraf de 2 er super dejlige Irish cob'er , den skønne Houdini som Mathilde tilred for et par år siden og Rødhætte som vi regner med at tilride engang til foråret 2009.
    Det er endnu mest Mathilde der ridder da jeg ikke har fået taget mig sammen efter ca 25 års pause.(kunne godt tænke mig at lære at ride western) Men det kommer. :O)

• #9   24. jun 2008 Hej..

Jeg hedder Niels snart 32 år gammel, bor sammen med min kæreste på 30 og to børn på 13 og 3. Vi er en lille hestetosset familie, hvor hele familien er skudt med heste. Jeg har en lille tinker hingst på knap et år som jeg drømmer om at komme til at køre med for hyggens skyld. Jeg bor ved Hovedgård.

• #12   25. jun 2008 Hej
    Jeg hedder Mille og er 31 år. Bor med min mand Klavs og vores tre børn i Gedved - Østjylland. Har to Irish cobs/tinkere og venter føl til næste år (er scannet drægtig) + to pinto ponyer.

• #13   27. jun 2008 Hej

Jeg hedder Vita og bor tæt ved Thisted.
    Hele familien er vilde med heste, og jeg er selv vokset op som hestepige, og har redet det meste af min barndom.

Min mand og jeg har et stutteri med Irish Cobs / Tinkere.
    Lige p.t. har vi 5 avls-hopper, 2 føl og 2 mere på vej...2 avls-hingste og en ung hingsteplag der endnu ikke er kåret.

Vi har planer om at få en af hestene tilkørt denne vinter, så vi også kan bruge dem for vogn på en tur i skoven. To af hopperne og begge hingste er desuden tilredet.

Udover heste, har vi også en hund og to katte på gården.

Det er et godt initiativ med denne gruppe, og vi ser frem til at få mange gode debatter.

Kærlig hilsen
    Vita

• #14   29. jun 2008 Niicky H- hvad har du lavet indenfor musik?

• #15   29. jun 2008 Stutteri Charms..

Booking - manager - band medlem - PR - og arbejdet på spillesteder, stagehands i 10 år på Roskilde festivalen....
    Er født og opvokset i en musikalsk familie,
    Så jeg har bået spillet i Klassisk Musik orkester og i Punk - Rock - og metal bands. Kom ind på musikkonservatoriet, men var SÅ MEGET teenager at jeg hoppede fra og tog en anden uddannelse.
    hehe

• #16   30. jun 2008 Hej allesammen.
    Mit navn er Bianca Anthony Sørensen, jeg er 15 år, og har været i foreninger m. Irish Cobs i snart 5 år. Jeg kender de fleste af danmarks kårede Irish Cobs, endda også nogle af de bedste (Blandt andet Saint Epona of Killarney, den højest kårede hoppe i verden indenfor ICS.) og så en masse andre. Jeg har endda redet på den hest, der er på Irish Cob Societys logo - Longacre Bro.
    Jeg er temmelig dybt begravet i Irish Cobs, og min 'plastictante' Karin er international dommer, og har både været det for Irish Cob Society omkring i verden, men også for det tyske forbud, ECHA esv.
    Så jeg er temmelig skrap til det efterhånden, og min plan er da også at uddanne mig til dommer, når den tid kommer (mener man skal være 18.)
    Min mor var stolt kassér i Irish Cob Society engang, så jeg var med til utallige møder. Desuden er jeg nu amatørfotograf på de forskellige Echakåringer i DK.
    Jeg er stolt ejer af Swoop van Hippolacta, en kåret avlshingst, som er født i Belgien. Han er efter den hest, jeg vil sige er verdens bedste, Zippo, som har vundet næsten alt, hvad han overhovedet har været i nærheden af. Swoop blev kåret 1. premium, Champion og fløj i marts i år.
    Jeg har også ejet IC-vallakken Sir TicTac, som vi desværre ikke nåede at få kåret, og som nu står hos Karin.
    Udover dét, står verdens højest kårede Irish Cob Crossbreed også i vores stald - Morrigan The Black Raven. (STER og Champion.)
    Jeg rider primært dressur, og jeg elsker at ride shows, skal muligvis snart skifte til klassisk/spansk ridekunst.

Jeg er lige gået ud af 9'ende, og skal derefter på Allerød Gymnasie. Efter dét, vil jeg forsøge at søge ind på Københavns Forfatterskole, eller journalisthøjskolen, muligvis noget med fotografi.

Og for at understrege det - Har jeg ikke Tinkere, jeg har Irish Cobs. smiley I den retning er jeg noget snobbet - Det er jeg stolt af. smiley

(Sikken en lang præsentation, jeg vidste ikke, at jeg fyldte så meget - Men det er jo primært også hestene jeg har skrevet om!)

• #17   30. jun 2008 jamen jeg må også heller få skrevet lidt om mig, bor sammen med niels h, vi har to dejlige unger min den store på 13 som nyder sin pap far og bette på 3, vi er heste tosser alle 4, det smitter jo af når de er med i stalden fra små.
    selv har jeg en blandings men har haft thor, som vi byttede så herren kunne få maxi, et dejligt byt vi ikke er kede af.
    jeg har haft med heste at gøre i små 24år , men mener man altid kan lære noget nyt. knus her fra.

Kommentér på:
Præsentationsrunde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce