{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
388 visninger | Oprettet:

vil ik rigtig gå til biddet ? {{forumTopicSubject}}

min araber dreng er som sikkert så mange andre arabere meget tændt. han væver når jeg prøver at arbejde ham ned.
sommetider lykedes det, men for det meste vil han ikke .
når han endelig er der så går der 2 sek så er vi hvor vi startede smiley

hvordan for jeg ham til at blive der ? smiley

HJÆÆÆÆÆLP!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil ik rigtig gå til biddet ?
  • #1   5. okt 2008 Forstår ikke rigtigt :-)?

• #2   5. okt 2008 altså min pony væver lige så snart jeg prøver at få ham ned med hovedet , nogen gange gør han det ,men så går der 2 sek så tager han hovedet op igen , hvordan får jeg ham til at blive nede og suge på bidet og hvordan får jeg ham til at stoppe med at væve ?

VÆVE = rykke hovedet fra højre til venstre ovs

• #3   5. okt 2008 holdingen skal komme bagfra...
    har hesten ikk ryggen med så kan den umuiligt gå i holding!

• #4   5. okt 2008 okay , det skal bare siges at jeg næsten ikke har fat i hovedet , tror jmåske hans tidligere ejer har haft får hårdt fast har kun haft ham 1 måned nemlig ?

• #5   5. okt 2008 Som en anden har skrevet kunne det godt lyde som om du tager fat i tøjlen og 'tager den ned mod hovedet'. Det er ikke meningen når hesten skal give efter/Gå til biddet.
    Den bedste måde, efter hvad jeg har lært er:
    Du holder kontakt til hestens mund, bare kontakt, ikke noget med at hive eller noget. Bare kontakt, så driver du på, men ikke sådan det går stærkere, det skal være lidt som om der er en mur foran hesten, og den kan ikke komme forbi muren, før den har givet efter. Så du skal altså have kontakt, også drive, så den kommer bagfra og frem. Overgange er også godt!
    Håber du kunne bruge det, men ja, det er jo lidt svært at forklare over nettet smiley

• #6   5. okt 2008 tak alle sammen ! vil prøve noget af det imorgen

• #7   5. okt 2008 har det samme problem og kan ikk benytte glidetøjler eller noget som helst. Yasmin kan godt men så når jeg slapper en smule af så er hendes hovede som en fuldblod på galopbanen.. hendes muskler sidder på den forkerte side af halsen efterhånden

• #8   5. okt 2008 skal lige huske at sige at yasmin ikk væver

• #9   6. okt 2008 Får du dressur undervisning?? Hvis ikke, ville det være en rigtig god idé smiley Sådan nogle ting, er svære at løse uden en træner..

• #10   6. okt 2008 Det du beskriver som væven lyder måske lidt som om at du "saver" ham ned..ved det lyder voldsomt men er jo et udstryk man bruger (bare så du ikke tager det personligt ;o))

Men efter hvad jeg kan se på dine billeder så virker du meget tilbagelænet for at bremse ham lidt samtidig med at du har fat i ham..der vil jeg måske forsøge mig med letridning og holde ham godt fremme i traven md et let tag i tøjlen (så du mærker lidt modstand) og så nogle halve parader :o)

Håber du kan bruge det lidt og ellers ja..masser af undervisning er det bedste :o)

• #11   6. okt 2008 Mange af de arabere jeg har redet (og det er en del efterhånden :b) har haft lidt samme 'problem'. Det tager tid at vende dem af med, men jeg vil foreslå at du holder en let kontakt, og sørger for at sidde HELT stille med hænderne, så du ikke generer din hest i munden. Den skal stole på din hånd, og på at den ikke lige pludselig bliver rykket i munden eller noget.

når den accepterer at du har kontakt til munden skal du sørge for at sætte dig tungt ned på den og drive den frem mens du holder kontakten. Hvis du gør det rigtigt og den reagerer rigtigt skulle du meget gerne kunne mærke at den tager ryggen lidt op og bagparten med ind under sig. Også gerne temposkift, men husk at overgangene skal være bløde - ellers hjælper det ikke.

Arabere er ikke altid nemme at ride, held og lykke med det (:

Kommentér på:
vil ik rigtig gå til biddet ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce