{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Skolearbejde- når gruppen ik virker {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg jo i gang med en vidergående uddannelse til markedføringsøkonom og er færdig til sommer smiley

men, lige nu er vi i gang med et projekt(som jo er obligatorisk) og der er vi sammen i nogle grupper. Nu er jeg bare så uheldig at der den ene i min gruppe(vi er 3) som vi bare ikke kan få igang med at lave noget.
vi skal aflevere på onsdag, så det er ret meget op over.

Opgaven består egentlig af 2 dele, en analyse del, og den sidste del er forslag til udførelse af løsningen. og det er denne del der er den vigtigste og skal fylde mest.

vi hænger så bare fast i del 1 da vi ikke kan komme videre før vi har det fra person 3, som vi bare ikke kan få noget ud af!!

vi har flere gange spurgt ind til hvad hun havde, men vi måtte ikke se noget, og hun vil ikke mødes med os til gruppearbejde, og i flere dage har hun ikke taget telefonen, men kun svaret sms'er. vi har nu ikke set hende i en uge.
vi har presset på for at vi kunne mødes her idag og imorgen hvor vi har prøveeksamner, og så skrive på projekt bagefter, og så også arbejde i weekenden.

men først vil hun ikke mødes hverken disse 2 dage eller komme i weekenden, "for vi kunne vel skrive mandag og tirsdag". men det vil vi andre ikke gå med til, for vi vil ikke sidde i absolut sidste øjeblik med det hele, for vi mangler ret meget endnu.
så efter MEGET pres gik hun med til at få hendes 1 del skrevet til fredag aften, da det er det sidste vi mangler for at kunne komme igang med del 2.
men bare alle de undskyldninger hun har brugt...jeg kan virklig godt lide hende og er glad for hende som veninde.

ja, hun har blærebetændelse, men derfor kan man jo godt lave lidt. hun har ikke haft internet derhjemme eller skriveprogram, men derfor må man vel tage sig lidt sammen og så enten komme op på skolen eller biblioteket eller hjem til en af os andre og lave lidt. vi forventer jo ikke at hun skal ligne en million og være superaktiv, bare at hun tager del i det. og man kan altså også godt skrive i notepad.
hun meldte sig syg til prøveeksamen idag, men vi ved at hun tager på arbejde her i eftermiddag. hvorfor kan hun så ikke også lave lidt projekt?

vi er nået til det punkt at vi har snakket med vores vejleder om problemet, og har fået anbefalet at vi stiller hende stolen for døren: at enten får vi noget MEGET snart eller også ryger hun ud af gruppen.

vi har givet hende frist til imorgen aften som sagt. hvis vi ikke får noget der, må vi jo tage den svære samtale og sige at hun ryger ud af gruppen hvis der ikke kommer noget NU.
men føj hvor er det svært, når man også holder af vedkomne. det virker bare som om hun slet ikke forstår alvoren i det. hvis vi ikke aflevere dette projekt og får det godkendt, så kommer vi ikke op til eksamen!
og vi skal have hendes del senest lørdag formiddag, hvis vi ikke skal til og lave det selv.
jeg vil ihvertfald ikke, veninde eller ej; lade en udnytte os andre til at skrive projektet og så selv lave ingen til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skolearbejde- når gruppen ik virker
  • #1   13. nov 2008 Smid hende ud af gruppen, blærebetændelse er ikke livstruende. I skal ikke finde jer i, at hun ikke laver noget....men går den, så går den jo. Held og lykke med opgaven:-)

  • #2   13. nov 2008 hvis hun ikke kommer med noget senest i morgen aften, så vil vi også smide hende ud(hvis jeg så kan få min anden gruppemedlem med til det).
    vi havde en lang snak idag os 2 der var tilbage. men vi vil jo gerne give hende en chance. der skal bare ikke gå for lang tid, ellers kan vi ikke nå at overtage hendes del.

    Men ja, blærebetændelse er ikke livstruende. når hun kan tage på arbejde, så kan hun også skrive projekt. der er et eller andet galt med hendes prioriteringer.


  • #3   13. nov 2008 Da jeg gik i skole havde jeg blærebetændelse 3 gange, og var i skole alligevel... Hun lyder desværre som en der regner med at i andre laver arbejdet for hende... Så måske ville det bedste være at hun bliver udelukket fra gruppen så hun bliver nødt til at tage sig sammen og lave det selv... Hun lærer jo intet på den anden måde...
    Surt at det er en veninde, men det skal ikke gå ud over jer 2...


  • #4   13. nov 2008 Jeg vil nok bare lade hende være- hvis hun laver noget- kan hun jo ikke fremlægge noget- så må i jo lave det hele- lærerne vurderer jo ud fra hver enkelt

  • #5   13. nov 2008 men vi er jo nød til at vide om hun er med eller ej. for hvis vi skal nå at blive færdig skal vi ret snart vide hvis vi skal overtage hendes.
    og lærene vudere jo ikke kun udfra fremlæggelsen, jeg synes faktisk næsten det er mere led bare at lade hende være istedet for at melde klart ud, selvom det nok ville være det lettetste.

    hun har iøvrigt lige skrevet til mig at hun ikke kan koncentrere sig om at lave noget i aften pga blærebetændelsen. smiley
    jeg har så skrevet tilbage at hun så bare må skrive det i morgen istedet. men vi skal jo stadig have det i morgen aften.

    men helt ærlig, det er jo "bare" 1-2 sider vi forlanger hun har klar der til. det burde jo ikke være så krævende.
    jeg har selv stået i en situatiuon i foråret hvor jeg var ude for noget der betød en del både fysisk og psykisk for mig, der bed jeg da bare tænderne sammen og knoklede, for projektet skulle jo laves.



Kommentér på:
Skolearbejde- når gruppen ik virker

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce