{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.707 visninger | Oprettet:

Køb af unghest? {{forumTopicSubject}}

Vil enlig bare gerne hører andres erfaringer med ungheste.

på søndag skal jeg ud og prøve en unghest på 4 år. Jeg er 17 år gammel, og har haft egen hest i 4 år. Jeg har startet både LB i dressur og spring, og jeg har da prøvet at ride forskellige heste, yngre som ældre.

Men nu er jeg altså blevet meget forelsket i den her hest på 4. Den er tilredet og insprunget og har startet sin første lc2 til 68%. Samt den er trafiksikker. Jeg ved jo at den er ung og der derfor kan opstå problemer. Jeg er en smule bange for at jeg ikke er erfaren nok. Men jeg vil bare så gerne prøve. Tanken om at få en hest, mange mennesker har haft før, og jeg så kan have den til den dør, er dejlig. Jeg har en god ridelærer som står bag mig og vil hjælpe mig. Rider eneundervisning ved ham. Jeg har redet siden jeg var lille, og synes selv at det går godt.

Men vil bare gerne hører andres mening, tror i det er for stor en mundfuld? og hvad er jeres erfaringer med dem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af unghest?
  • #2   30. nov 2008 Nej okay kan jeg godt se. Men det her er jo en hest. Jeg synes at det ville være fedt at være med til at præge den hest jeg skal ride på resten af dens liv.

  • #3   30. nov 2008 Hesten er tilredet og har startet LC2 så grundridningen er der jo lidt.

  • #4   30. nov 2008 Men tusind mange tak for kommentarerne, altid dejligt med nogle der har erfaringer. Kom endelig med flere.

  • #5   30. nov 2008 Det lyder til at være en fin hest, som allerede har det grundlæggende på plads, så det burde ikke blive så svært at komme igang smiley og hvis du har en dygtig underviser så burde dte heller ikke blive dte store problem. Hvis vi nu siger at den viser sig at være en ,øghest der bare ikke vil noget som helst, så send den da i tilridning i en måned eller sådan, så får du en helt anden hest hjem igen smiley En unghest er også let at komme af med, hvis dte skulle gå helt galt. Med andre ord. Bare kast dig ud i det, hvis du føler det er det rigtige

  • #6   30. nov 2008 Jeg har haft 2 ungheste, den første fik jeg da jeg var 11 (han var 5 da jeg fik ham, det er Cato, se ham på min profil). Havde redet i 6 år da jeg fik Cato. Har redet i 8 år nu. Den anden er Maracash, ham fik jeg i sommers.
    Men jeg har været utrolig afhænging af min mor (som er en meget dygtig rytter). Det har jeg været ved begge heste, selv om de havde vidt forskellige temperamenter. Og hun har jo støttet mig 100% hver dag, dettte har været nødvendigt. Jeg vil sige at det er nødvendigt med hjælp ihvertfald hveranden dag, da man utrolig let falder i gamle dårlige vaner, specielt når unghesten driller lidt. Men den eneste grnd til at jeg fvi vovede os til at købe ungheste var at jeg havde hjælp hverdag, ellers bliver det let en kamp i stedet for en dans.
    Men da jeg ikke har set dig ride, må d selv vurdere om du har tålmodigheden, og er rutineret nok til det, da man man på godt og ondt selv præger og putter vaner i de kære dyr smiley
    Men jeg har haft gode erfaringer med mine ungdyr, men det har som sagt krævet en h*lveds masse hjælp fra andre smiley Men den hest d har kig på lyder meget fornftig, en rolig unghest er jo sltid lettere end en med masser af temperament




  • #7   30. nov 2008 I januar købte jeg Freedom.
    Han var lige blevet 4 og kasta´.
    Jeg var selv 12 .

    Så hvorfor skulle du ikke også kunne ? smiley


Kommentér på:
Køb af unghest?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce