{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Køb af unghest? {{forumTopicSubject}}

Hvad ville i kigge efter hvis i skulle ud og købe en unghest eller et føl ?
Jeg går lidt og overvejer om jeg skal købe en unghoppe på 2 eller 3 år, men har lidt svært ved gennemskue hvad der ville være et godt køb (:

Så det kunne være sjovt lige at høre nogle bud på hvad i andre kigger efter når i leder efter drømmehesten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af unghest?
  • #1   29. jun 2011 kigger gangarter og hvordan den er i omgang med mennesker og hvordan den ellers er

  • #2   29. jun 2011 Kig for guds skyld efter temperament. Nu hvor du ikke kan ride hesten inden køb, kan du ikke helt regne med de gangarter den viser på marken alligevel. Det kan sagtens ændre sig mens den vokser, og ende ud med noget helt andet end det, den viste da den var helt ung.. Men temperamentet. Det kan du stole på. smiley
    Jeg købte selv min islænder hoppe få dage inden hendes tre års fødselsdag, og er stadig i dag lykkelig over, at jeg fokuserede på temperamentet. Jeg kunne aldrig mere finde på at købe en hest der er tilredet. Det er fantastisk at kunne indlære alle de signaler man har lyst til, ligesom man vil have dem. Gangarterne kan man også træne sig til. Hovedet er som det er - det er min mening. smiley
    Held og lykke med det.


  • #3   29. jun 2011 Temperamentet er en ting der er helt sikkert at jeg vil holde godt øje med da det jo er hele grundlaget for hvordan man skal arbejde med hesten.

  • #4   29. jun 2011 Selvfølgelig om den er god i hovedet, altså temperamentet, og så kommer det jo også lidt an på hvad du vil bruge den til. Altså om det bare er til en hyggelig tur i skoven, eller en god konkurrence hest. For så ville jeg kigge på hestens afstamning og gangarter og bygning.

  • #5   29. jun 2011 Min kommende hest skal bruges til en smule konkurrence ikke nødvendigvis til de høje klasser, men den må gerne have generne til at kunne lidt på banerne.
    Jeg har kig på et par ungheste, og så vidt jeg kan se har de nogle udemærkede stamtavler og deres temperament lyder også godt fra ejers side, men det er jo ikke til at sige før man har set hesten.


Kommentér på:
Køb af unghest?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce