{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Har desperat brug for hjælp! {{forumTopicSubject}}

Har den dejligeste, gladeste araber hoppe, men efter hun har fået lov at slappe lidt af i løbet af sommeren med sommergræs mm, har hun bare ikke ville arbejde for noget i dressuren efter.

Fik hende i foråret og der gik hun på LA niveau og det gik super godt alt sammen, hun fik så lov at stå 2 uger på sommergræs over sommeren, og da hun så kom på stald igen og vi skulle til at igang med trænigen til nogle sensommer stævner, nægtede hun, har haft dyrlæge ude, der sagde hun var lidt spændt i maven, så hun fik noget smertestillende og havde nogle hyggedage til dyrlægen sagde god for hende igen, det gjorde dog slet ingen forskel, så havde jeg en kiropraktor ude, fordi jeg var bange for hun havde ondt i ryggen, hun mærkede på hende og gjorde ved, men fandt ikke noget på hende der skulle gøre ondt.

Siden har jeg ikke vidst hvad jeg skulle gøre og er bare blevet ved med at prøve at få hende til at samarbejde, longeret hende, arbejdet med hende fra jorden redet hende let nogle dage og så intensivt og så let, men lige meget nytter det.

Her er hvad hun gør; hun er glad nok når man bare skridter til, så længe jeg ikke samler hende, lige så snart jeg prøver at samle hende spænder hun fuldstændigt op, stamper med forbene, slår med hovedet, bliver sur på mine ben når jeg prøver at få hende frem. Nogle gange hvis jeg bliver ved med at kæmpe med hende, dropper hun det endeligt og går pænt i skridten, men så kommer vi til traven og det går bare i sneglefart og hun nægter at sætte tempoet op, hun bliver sur på mine ben og sparker efter pisken hvis jeg bruger den, galoppen er ikke så meget et problem da jeg ikke er begyndt at samle hende da jeg ikke er helt sikker på om hun har bæring nok endnu. Men ved ikke hvad jeg skal stille op, for det føles bare som om hun gør alt for at modarbejde mig og har ikke lyst til at skulle slås med hende hver gang vi skal lave noget seriøst. Hvis vi f.eks bare rider i skoven er der ingen problemer, men der kræver jeg heller ikke noget af hende jo. Det er kun hvis jeg vil have hende til at yde noget, så gør hun alt for at modarbejde mig. Nogle der har nogle gode råd?.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning 275 kr.
  • Udskiftning af bilbatteri Citroen C3, 2016 560 kr.
  • Vinduespudsning indvendig og udvendig. 1.250 kr.
  • Fast rengøring af 5 Airbnb lejligheder 205 kr.
  • Samle et bord fra jysk, model: Trappedal 250 kr.
  • stubfræsning af buske rødder 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har desperat brug for hjælp!
  • #1   8. dec 2008 Lyder som om hun ikke er klar til bæring endnu.
    Så start forfra, med signaler og glem alt om hovedet og tænk frem og stop og frem og temposkift.. Så hun høre efter på det område.
    Få hende til at slappe af og lad vær med at spænde hende ind, men lad hende gå og slappe af og gå frem og ned.
    Så jo længere du kommer i ridningen ovs så kan du tage hende mere og mere op.
    Min araber var altid spændt og stressede hele tiden, men så gav jeg hende mere fri fortil og arbejde med tempo også vupti så går hesten afslappet og vil samarbejde.. For intet tvinger hende ind.

Din hest trænger nok bare til lige at blive trænet med noget hygge og noget lang og ned. og tempo.. Også ikke tage hende ind i holdning, men bare støt hende stille og roligt og langsomt når hun begynder at samarbejde..
    Ellers snak med din underviser.

Jeg rider efter mclean, Så nok ikke den måde du rider. Men hjælper min.

• #2   8. dec 2008 Har du tjekket hendes tænder?? Det kan være utroligt smertefuldt for hende at skulle "gå til bidet" hvis tandspiser har lavet hul på hendes tunge
    Hilsen Naja

• #3   8. dec 2008 Tak for de gode råd, er ret sikker på hendes tænder er fine da dyrlægen også chekkede dem da hun var der. Men vil prøve at tænke anderledes og bruge tempo skift osv fremfor holdning og korrekt bærring og se om hunr reagerer på det.

• #4   8. dec 2008 Det er nogle gode ting de andre skriver smiley

Efter en periode, hvor jeg heller ikke havde redet særlig meget på Gazelle, så blev hun også helt usamarbejdsvillig, og gad overhovedet ikke at gå ordentligt. Det eneste hun gad på dressurbanen, var bare at løbe afsted med næsen i sky! Min ridelærer gav mig en glidetøjle som hun syntes at jeg skulle bruge, så Gazelle på den måde, blev tvunget i holdning. Tja, nu gik hun da i holdning, men hun blev tilgengæld helt hidsig og hun løb lige så meget! Så da det blev sommerferie, smed jeg glidetøjlen væk, og købte mig en bidløs trense, og lige siden har Gazelle bare været skøn igen smiley
    En araber finder sig altså ikke i noget, og hvis der er noget den ikke gider, jamen så er der altså bare ikke særlig meget at gøre smiley

I Gazelles tilfælde var det altså bidet der generede, men du må jo prøve dig frem smiley Du kan evt. prøve at låne en bidløs trense af en, og se hvordan hun reagere??

Men held og lykke smiley

• #5   9. dec 2008 Havde det været mig, havde jeg ringet til den gamle ejer for at høre om hun har haft lignende oplevelser? Hvis ikke det giver pote ville jeg finde en rigtig dygtig rytter du har tillid til, og få ham/hende på ryggen af den for at vurdere problemet. Nogle gange viser hesten nogle andre ting, når en anden rytter kommer på, og du ville også selv bedre kunne vurdere problemet fra jorden når du kikker på. Held og lykke smiley

• #6   9. dec 2008 måske rid skovture i en periode eller på marker der ude kan man jo også ride dressur det gjorde jeg da min hoppe IKKE GAD dressur mere. og idag er der ikke noget man kan jo også kæle lysten af dem hvis man selv er helt vild med det og måske overdriver lidt, der er jo andet end dressur i verden smiley

bare min affaring.

• #7   10. dec 2008 Hey.. lige for at svare, ringede til jylland for at høre om de have haft lignende problemer, men fik den opfattelse at det ikke halt have været på samme måde, men vi fik snakket lidt om foder mm, men hun får bare det hun skal have så det kan ikke være det. Har prøvet at have en anden rytter på hende, men med andre end mig er hun endnu mere på tværs, hun smider dem af og tager røven på dem, gør hun i det mindste ikke med mig, der føler jeg bare hun mangler gnisten for at arbejde. Jeg har en hackamore som jeg rider med nogle gange, bla i skoven og også dressur før hen, erfarede bare da jeg begyndte seriøst med dressuren igen at hun tog det mere seriøst med bid i bunden, som om hun var mere koncentrerert, men den effekt er forsvundet igen.

Kommentér på:
Har desperat brug for hjælp!

Annonce