{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Bid og bidløs {{forumTopicSubject}}

Hej Hesteforståelse medlemmer
jeg skal skrive et essay om bidløs og bid, og vil gerne vide hvad de forskellige parter mener

det jeg gerne vil vide er:

hvad rider du selv
hvad synes du om bidridning (for og imod)
hvad synes du om bidløsridning (for og imod)

I må MEGET gerne komme med hjemmesider som støtter jeres meninger

I skal IKKE kommentere hinanden indlæg, da dette IKKE er en diskution!!!!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bid og bidløs
  • #1   13. dec 2008 Jeg rider selv med bid og synes bestemt ikke det gøre noget at ride med bid, hvis man kan side rigtig med hænderne. Altså at hesten ikke bliver rykket i munden hele tiden.

Men jeg har bestemt heller ikke noget i mod folk der ride uden bid. Har også selv gjort det da jeg red på elevhest. Hvis det er det bedste for hesten, kan jeg ikke så noget problem i det.

Jeg synes faktisk at man skulle ride uden bid på rideskoler. Altså at nybegynder og let øvet ikke rider med bid, for de river hesten ALT for meget i munden.

• #2   13. dec 2008 hvad rider du selv : Rider selv med bid, og hvis jeg rider en hygge tur rider jeg gerne uden:)

hvad synes du om bidridning (for og imod) : Har intet imod det.. så længe man ved hvordan det skal bruges.. hvis man er for hård mod hesten resikere den at få mund sår osv.. men hvis man ved hvordan det skal bruges, og primært bruger benene har jeg intet i mod det:)

hvad synes du om bidløsridning (for og imod) : Har intet imod det.. rider det selv når jeg hyggerider, men vil aldrig selv ride 100% bidløs, du jeg ikk rigtig synes jeg vil ligge tryk på næserykken..

Skal lige siges bid og bidløs kan ødelægge lige meget..
    F.eks en hakkamore (staves?) kan ødelægge næserykken hvis man ikk passer godt på..
    Og bid kan ødelægge munden..
    Så for mig er det lige meget.. man skal holde sine hænder i ro lige gyldigt hvad

• #3   13. dec 2008 jeg rider for det meste med bid .
    hvis man kan finde ud af at håndtere biddet korrekt, synes jeg ikke der er noget galt i at ride med det.
    bidløs har jeg heller ikke noget imod, Hackamore er jeg ikke så meget for, da det ligger tryk på næseryggen, og i værste tilfælde kan den brække næseryggen. bitless, den bitless der kryder (you know?) løsner sig ikke igen, synes jeg ikke så godt om.
    jeg vil selv til at træne lidt mere uden bid. bare i grime.

• #4   13. dec 2008 hvad rider du selv:
    Jeg rider altid med bid på den ene og den anden er det lidt forskelligt.
    Jeg rider selv med det og går ind for det, man skal bare tænke sig om hvad man gør med bidet.
    syntes det er fint og afvekslende, (men undskyld min mening kommenter ikke taK) jeg ser ikke bidløs ridning som seriøs i forhold til dressurens side.. undskyld men ja, jeg kan godt se grunde til ar lærer hesten det og der er hyggeligt men jeg forbinder det ikke med seriøs ridning i dressuren(:

• #5   14. dec 2008 hvad rider du selv :
    Bidløst,

Har intet imod bidet, men desværre tar man hårdere og hårdere bid i brug idag, hvis hesten ikke lige makker ret. Og mange er ikke klar over hvor hårdere nogle af deres bid er.

Jamen kan ikke se noget negativt ved bidløst ridning. Da man kan ride helt det samme uden bid. Mine heste lærer at samle sig uden at de skal gå til bidet. Selv har jeg fået 2 helt nye heste efter jeg har droppet det kære bid. Så jeg ville ønske jeg havde droppet det tidligere. Kunne meget dårligt styre min den ene, han løb hele tiden. men nu hvor bidet er væk slapper han af og kan styre ham meget med stemmen.
    Og har det motto : at hvis indianerne kunne ride deres heste i krig uden bid, pisk og spore så kan jeg os ;o)

• #6   14. dec 2008 hvad rider du selv :med bid

hvad synes du om bidridning: Er godt nok, men mange kan ikke fine ud af at bruge et bid idag. Man tager bare fat og river i dens mund, jeg bruger et tredelt bid der er nogle af de blødeste da de ikke gør så ondt på hesten som amindelige to deltebid, arbejder hesten ligeså stille ned i dressur

hvad synes du om bidløsridning: respekter det fuldt ud og overvejer at ridebidløste en gang om ugen eller 2, der er jo mange former for at ridebidløst, og det kommer helt an på hesten og ryttern hvad de bruger

• #7   14. dec 2008 hvad rider du selv: mest bid, men rider somme tider uden
    hvad synes du om bidridning (for og imod):for. jeg synes det er super fint, bare man kan styre det og ikke misbruger dets funktion.
    hvad synes du om bidløsridning (for og imod): for, det er sejt at man kan styre en hest uden bidet, ride uden bid når jeg er på tur, der rider jeg med en Mounty Roberts trænings grime smiley

• #8   14. dec 2008 Jeg rider selv med bid=)

Bid ridning: Har jeg jo så ikke noget i mod=) Og er heller ikke i mod stærke bid, hvis de er til hjælp for både hest og rytter! Og hvis rytteren kan finde ud af at styre det! Men derimod kan jeg ikke ha dem der bare rider med et stærkt bid, bare for at ride med det fordi det ser bedre ud..

Bidløs ridning: Det har jeg bestemt ikke noget i mod. Sys det er flot af dem, der rider sådan. Og kunne da også gdt selv tænke mig at prøve det, hvis jeg havde en hest man kunne styre uden smiley

• #9   14. dec 2008 hvad rider du selv: Jeg rider både i cordeo og medbid smiley mest i cordeo for tiden, da jeg gerne vil have det 100%
    hvad synes du om bidridning (for og imod) : Hvis man ikke kan styre sit temperement går det ud over hesten. Hvis man tværtigmod kan, ser jeg intet problem i biddet. - Men! Jeg er dog meget imod skarpe bid ! Jeg ser ingen grund til at smide et skarpt bid i munden på sin hest. (treringsmid osv alså smiley
    hvad synes du om bidløsridning (for og imod): Jeg syntes det er en fantastisk beslutning. Jeg overvejede selv at blive bidløs, men jeg er nu glad for vores seriøse dressur, og Flicka nyder også at komme ned på banen og arejde (Jeg ved godt, at hesten knokler uden bid. Det er ikke sådan ment - men bidløs ridning bliver bare mindre seriøst når man hedder Frederikke xD) så jeg beholder biddet på og træner uden, da det også er sjovt og meget udfordrende smiley

knus

• #10   14. dec 2008 Rettelse:
    hvad rider du selv: Jeg rider både i cordeo og medbid smiley mest i cordeo for tiden, da jeg gerne vil have det 100% <b>i orden inden jeg går videre med ridningen </b> ups x)

• #11   14. dec 2008 hvad rider du selv: Bidløs i dressur, hygge, hygge skovture og nogle gange spring.
    Bid til stævner, op til stævner eller til springtræning(meget sjældent, kun hvis jeg ved vi skal øve små vendinger eller meget høje baner)
    hvad synes du om bidridning (for og imod):
    For: Hvis man har problemer med at styre hesten, fx. i skoven. Eller gerne vil når langt inden for dressur, OG kan finde ud af at styre biddet!
    Imod: mange misbruger biddet, og ødelægger hesten, og hestens forhold til sin rytter
    hvad synes du om bidløsridning (for og imod):
    For: gør hesten mere opmærksom på sin rytter, gør at den har mere lyst til at samarbjde og giver et godt bånd imellem hest og rytter. Hvis man rider dressur giver det en mere fri og afslappet holdning (efter min mening pænere)
    Imod: hmm. intet??

Kommentér på:
Bid og bidløs

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce