{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
218 visninger | Oprettet:

Bid og bidløs {{forumTopicSubject}}

Hej HG
jeg skal skrive et essay om bidløs og bid, og vil gerne vide hvad de forskellige parter mener

det jeg gerne vil vide er:

hvad rider du selv
hvad synes du om bidridning (for og imod)
hvad synes du om bidløsridning (for og imod)

I må MEGET gerne komme med hjemmesider som støtter jeres meninger

I skal IKKE kommentere hinanden indlæg, da dette IKKE er en diskution!!!!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bid og bidløs
  • #1   13. dec 2008 jeg rider lidt med begge dele ;D

Jeg rider særiøst dressur med bid, da jeg er konkurance rytter, men tænker ikke kun på at vinde. sørger for at det er fair for begge parter. sidder ikke bare og river og flår heste i munden. Man skal kunne styrer biddet!

rider bidløst når vi hygerider. syntes det er vigtigt at ride hyggeridning også . man syntes jo det er rart at havde weekend derfor betyder det også at hesten skal have lov til at hygge. smiley

• #2   13. dec 2008 bare skriv til mig hvis jeg skal hjælpe med mere ;D

• #3   13. dec 2008 Hej smiley

Jeg rider med Bid, men oss bidløs, nåår der gælder hyggeridning:P
    Jeg synes bidløsridning er okay og har ikke noget mod dem der rider uden bid. Jeg synes mange af de bidløserytter, synes de er bedre end oss der rider med bid, derfor har ´jeg nok også lidt mod dem.
    Ridning med bid har jeg overhovedet ikke noget mod, selvfølgelig har jeg noget mod det hvis man ikke kan styrer sine hænder og enten saver eller river eller flår i hestens mund. Jeg synes tit man ser springryttere med voldsomme bid. Hvor man tit tænker over om det bid overhovedet er nødvendigt.

• #4   13. dec 2008 hvad rider du selv - Med bid
    hvad synes du om bidridning (for og imod) - Øhh jeg rider det jo selv, så ved ikke lige hvad jeg skal sige? Det er bare synd at nogle putter alt for hårde bid i deres hests mund og at nogle hiver den i munden smiley
    hvad synes du om bidløsridning (for og imod) - Fint, rytterne hiver i hvert fald ikke deres hest i munden smiley

• #5   13. dec 2008 hvad rider du selv med
    jeg rider med bid

jeg synes det er en god mod hvis man kan finde ud af det, hvis man ikke kan ride rigtigt med det er det syndt, men hvis man kan ride heste rigtigt med det synes jeg det er den bedste måde når heste har det godt med det. og med bid kan man hjælpe hesten ned på plads så den kan bruge ryggen rigtigt så den ikke bliver øm.

hvad synes du om bidløs ridning (for og imod)
    jeg synes det er rigtig fint at ride sådan, og kunne også godt finde på selv at ride lidt uden bid når min bliver lidt ældrer, for at afveksle lidt i den normale træning. men i min verden er det ikke seriøst at ride uden bid, det er kun alle hyggerytterne, eller hvad man skal kalde dem.,
    og man ser ikke mange bidløse ryttere der kan få hesten til at søge ned med hovedet, og det må jeg gøre ondt i ryggen på hesten i længden.

• #6   13. dec 2008 hvad rider du selv :
    Jeg rider med bid :D!
    Jeg syntes det helt okay.. Elsker det selv...<3
    Det da fint nok? Bare jeg ikke skal..

• #7   13. dec 2008 Hvad rider du selv med?: Tja. Bidløs så vidt som muligt smiley

Hvad syndes du om bid:
    imod -Syndes det er en dårlig idé, da det påføre hesten smerte, lige meget om man rider med slappe tøjler eller strame tøjler. Pluds at der ikke tit er plads til biddet i hestens mund.
    For: Ehmm.. Tjaaaaa... Hvis man må kopire lidt fra Theis, så ville det være at det er hyggeligt at høre når hesten tykker på biddet og leger med det.

Hvad syndes du om bidløs ridning?:
    FOR: Elsker det. Det påførere ikke hesten smerte (De milde bidløse trenser. gør i hvertfald ikke), pluds at man tit for en gladere hest når man skifter til bidløs.. Det var ihvertfald hvad jeg oplevede med Flash, første gang, jeg red ham bidløst.
    Imod: Hmmm.. Skulle så være fordi at enkelte bidløse trenser, kan være meget hårde ved hestens næseryg.

• #8   13. dec 2008 hvad rider du selv: Bidløst (på de heste jeg rider til hverdag)
    hvad synes du om bidridning (for og imod): Hesten er ikke bygget til at have et bid i munden, så der er slet ikke plads i hestens mund til en metalstang. Derfor skader det faktisk hesten, selvom der slet ikke bliver rykket i tøjlerne. Når tøjletrækket så kommer oveni, så bliver det hele selvfølgelig bare forværet.
    Men det er ikke sådan at jeg dømmer alle der rider med bid. Jeg accepterer deres valg, og man kan da også sagtens have et godt forhold til sin hest, selvom man bruger bid:)
    hvad synes du om bidløsridning (for og imod): Jeg synes det er synd at bidløs ridning tit bliver betragtet som useriøst, for det behøver det overhovedet ikke at være. Nogen tror også, at når de rider uden bid, så kan de ikke gøre noget forkert, og derfor bliver de faktisk bare mere uopmærksom på deres fin hjælpere, og opnår det modsatte resultat af, hvad der var meningen:)

• #9   13. dec 2008 hvad rider du selv: Bid
    det er det der fungere for mig og min hest, så vil hverken skrive for eller i mod da jeg er lige meget for bid som bidløst og skal ikke kunne afvise at min kommende hest ikke skal rides bidløst?
    hvad synes du om bidløsridning (for og imod) det samme som med bidridning.

• #10   13. dec 2008 hvad rider du selv:
    Jeg rider en blandning (:

For: Det kan være en god ting hvis man har en meget ilter hest el. pony, som man ikke kan styre uden bid. Men self. skal der IKKE hives og flås.

For: Jeg synes det er en rigtig god ting. Har selv fået en bidløs trense, men desværre er min hest for vinterkuldret nu, og han stikker af med mig hvis jeg ikke har bid i munden på ham (jeg bruger ikke bidet, det ligger der bare). Jeg har det efter hånden dårligt af at putte det i munden på ham, for han synes ikke om det. Men når han stikker af med mig, og er ved at brække benene i hjørnerne, ser jeg det nødvendigt at vente med at ride helt bidløs, til jeg har sat mig meget mere end i det, end jeg havde før.

Imod: Som skrevet over, har jeg stadig et problem med min hest, og der er bidet en god ting.

Kommentér på:
Bid og bidløs

Annonce