{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Aflivning ? :'/ {{forumTopicSubject}}

Jaeh..
Alle synes jeg skal aflive mit hjerte og sjæl. Min skat ! Min Skipper..

Selv min mor. Min mor synes det mest.. Ikke fordi hun vil være led.. Det er bare det der er bedst for min fremtid :'/.. Men INGEN skal have rettigheder over mit hjerte og sjæl ! Jeg ejer ikke Skipper, eller, i menneskets sprog, jo, så gør jeg, men for mig , er han er bare min aller'aller'allerbedsteven.. Forevigt & Altid ! Og det vil folk forsøge at brænde !
Men lad os komme til virkeligheden. Jeg har simpelthen ikke råd, til at have ham ved alle mulige mennesker, hvor de vil have sindssygt mange penge, for at holde verdens sødeste hest. De forlanger det ud af en 13 årig pige. Jeg kan ikke ta' mere arbejde, og jeg kan ikke skaffe flere penge, og dvs. at der ikke er en anden udvej, end aflivning.. Jeg kan virkelig ikke.. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ? Én gård, kunne redde hele mit liv :'(.. Men ingen, ingen har plads, tid eller lyst til at redde to liv. Hans, og mit !..

Jeg vil nu spørge jer, om nogle af jer, har aflivet jeres ALLERbedsteven ? Hele jeres sjæl og hjerte ? Jeg mener det seriøst. Har I mistet en, ?

OBS: Skipper har gigt, mus og spat, men kun få smerter, kort tid.. Sjældent :/..

OBS'OBS: INGEN lede kommentarer ! Jeg har det virkelig hårdt nok.

Undskyld det blev så langt.. Mere en historie, men , ja ?.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning ? :'/
  • #1   17. dec 2008 Min første pony blev aflivet pga. spat smiley Min aller bedste ven på det tidspunkt..

  • #2   17. dec 2008 Ja jeg har aflivet 2 af mine hopper og det var det hårdeste valg jeg traf men jeg traf det udfra hvad var dem begge værdigt :S

  • #3   17. dec 2008 hvorfor sælger du ham ik bare?

  • #4   17. dec 2008 Min gamle islænder blev aflivet pga tarmslyng smiley Det var virkelig det hårdeste jeg nogensinde har prøvet! Men det hjælper at tænke på, at hun har det bedre nu smiley

  • #5   17. dec 2008 Hvis det han fejler ikke plager ham, eller gør ondt på ham, så vil det vel svare til at aflive en rask hest, og det synes jeg simpelthen er for latterligt...

    Kan du låne ham ud? Få en part på ham? Sælge ham for billige penge, hvor du som aftale får part på ham efterfølgende?

    Synes at det alternativ med aflivning er højst unødvendigt hvis din hest er rask.


  • #6   17. dec 2008 TeamNørreVang : Jeg vil ikke kunne klare, at miste ham ud af mit liv. Deres dyrlæge vil sige, at de godt kan ride ham, han vil selv stoppe. De vil gøre det, og Skipper stopper IKKE ! Han ELSKER at løbe.. Så vil de ødelægge ham, og han skal aflives af dem.

    Jeg føler ikke at folk er 'værdige' nok, til min hest. Ikke for at lyde snobbet overhovedet, men jeg vil ikke sælge min sjæl. Han er hele mit liv, og jeg vil SLET ikke kunne klare tanken om at andre ejer mit hjerte , min sjæl , og mit liv !


  • #7   17. dec 2008 Kamunahatatta ;
    Jeg er IKKE latterlig ! Ved du godt hvor meget det her plager mig ?.. Meget muligt du mener det er latterligt, og kun prøver at være sød, men undskyld.
    Men jeg PRØVER netop at låne ham ud ! Og han er altså min hest, hvordan skulle jeg kunne få part på ham ? Ingen kan jo bruge ham !.. Hvad forlanger folk dog af mig ? :'/


  • #8   17. dec 2008 Det er altid hårdt at sige farvel til sin bedste ven.
    Min veninde fik aflivet hendes gamle pony her i foråret pga meget forfangenhed. Som hun selv sagde så var det skide hårdt, men hun var med hele vejen igennem og hendes pony lå sig roligt ned og sov ind. Hun sagde det var så smukt at se hende ligge der og se så fredfyldt ud.

    Jeg ahr ikke selv fået aflivet nogen heste, men har selv 5 stk og glæder mig bestemt ikke til dagen hvor jeg skal sige farvel.


  • #9   17. dec 2008 jeg kan godt forstå dig min gamel pony Nicolai havde gigt i begge forben og jeg ville heller ikke have han skulle aflives men min mor sage til mig

    lise jeg ved godt du ikke vil have vi afliver ham men mange af dagene kan han jo slet ikke gå jeg ved det er svært men det er syndt at han skal stå med alle de smærtet han har og han er gammel jeg ved godt du elsker ham over ale på hele jordern

    jeg ved hvor svært det kan være men husk på en ting du gør det for hans skyld selv om han ikke har så mange smærter kan de jo blive meget værre end de er

    jeg håber at du kan forstå hvad jeg mener og jeg ved det gør ondt og miste en man holder rigtig meget af


  • #10   17. dec 2008 Syndes du skulle gå rundt til de forskellige gårde i om engen, og ligge et brev i deres postkasse. Omkring om de har en ledig plads : )

    Forstår godt du er ked, min hun blev aflivet, og han var min aller bedste vn. Sådan noget er UTROIG hårdt : `(


  • #11   17. dec 2008 Jo .. Jeg synes det er latterligt at aflive en rask hest. Og det er ikke for at være sød jeg siger det.. Jeg synes det er synd andet..


  • #12   17. dec 2008 Det er en forkert måde du elsker din hest på, hvis du hellere vil have den skal aflives, end at leve videre som en rask hest.


  • #13   17. dec 2008 du er fyldt med selvmelidenhed, prøv at komme ud over din egen næse og se på hvad der er bedst for hesten----ikke dig.. hvis dyrlægen siger han gerne må rides, så har han vel bedst af at komme et sted hen, hvor man har råd til at have ham..

    Man afliver ikke en hest fordi man ikke har råd til at have den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!bare min mening.


  • #14   17. dec 2008 jeg ville altså heller ikke kunne sælge mine hest mdmindre det var til de perfekte !


  • #15   17. dec 2008 Jeg er enig med Malene K

  • #16   17. dec 2008 jeg kan godt se i føler det er ondt at aflive en rask hest men der er mange idioter i verden jeg syntes selv du kal finde en perfekt familie der lader ham gå og hygge sig !
    men derfor behøver i jo IKKE angribe hende vel !?
    hun skriver og er ked af det og så får hun lort i hovdet !!


  • #17   17. dec 2008 Malene K : Du har ikke forstået det. Vores dyrlæge siger han IKKE må rides !! Måske om et år eller to , MÅSKE, men andres dyrlæger vil sige, at han kan skridtes / traves på, da han nok selv vil stopper , når det gør ondt, men det gør Skipper bare SLET ikke , for han løber og løber, og mærker først smerterne bagefter, og så ødelægger de ham ved det, og så skal DE aflive ham, og det nægter jeg !!..


    I forstår det overhovedet ikke, .. At I kan sige det , I har måske aldrig været i den situation ? Tusind tak.


  • #18   17. dec 2008 - Marina & Skiden -
    du det du sq ret i


  • #19   17. dec 2008 Marina & Lise : Tak, I forstår min situation ! :'/

  • #20   17. dec 2008 Selv om det er hård ville aflivning i den sidste ende nok være det mest barmhjertelige over for jer begge to..
    På et tidspunkt vil hesten nok få så mange smerter at ikke engang smertestillende længere er nok, og vil du byde din bedste ven at leve indtil smerterne er på sit højeste..?!? Ved det er et uhyggeligt svært spørgsmål..

    Men kan også godt se det fra din side af, det er rigtig hård at sige farvel til sin bedste ven.. Men du bør gøre op med dig selv om det er hesten eller dig som du prøver at beskytte ved ikke at vælge en evt. aflivning..

    Men er sikker på du vælger den rette beslutning når den tid kommer..


  • #21   17. dec 2008 Mille S: Ja, det er det.. Og det er det, jeg overvejer jo aflivning, men det er der bare ingen der kan forstå. Tak :]..


    Kamunahatatta og Malene K : Har I virkelig aldrig haft en hest , som var HELE jeres liv ? Den havde næsten reddet jeres liv ? Det tror jeg næppe, for han er ALT i min verden, og jeg vil ikke se andre med min bedste,bedste ven.


  • #22   17. dec 2008 Jeg kan godt forstå din Sørg, jeg har nemlig selv været der 2 gange :S
    de heste betød alt for mig.
    det er nået af det hårdeste at aflive en hest men det er bedre at aflive ham ved dig end at sælge den og lade smerterne vokse og at den bliver aflivet om måske 1 år og i mindre trygge rammer :S

    Mvh Marina


  • #23   17. dec 2008 Min 3'er maggi havde tamslyng i 2001 og fik afvide jeg skulle aflive hende vil vente 24timer da de ikke var sikre på det var det.
    hun sov ind om natten jeg var 12år er det håeste !

    led i et helt år næsten indtil jeg fik Tanja som så fyldte mit tomrum!
    så er er altid et lys for enden af gangen, men det tar tid at finde!


  • #24   17. dec 2008 Marina - Ja,.. Det er det, gir' dig fuldt ud ret, for ikke for noget, men mig og Skippers forhold er virkelig stort.. Vil ikke kunne se andre bestemme..
    Tak fordi du støtter mig !
    Er ked af at du har været der 2 gange !! :'/.. Jeg har nok os snart mistet to heste så. Den ene blev dog taget fra mig..
    Tak ! :]

    Pernille P : Tror på dig, men jeg kan bare ikke se lyset for tiden, selvom det nok kommer.. [: ..


  • #25   17. dec 2008 Nej men det kommer og ligeså snart der er en ny hest går det rigtigt stærkt, forstår dig udemærket maggi var min første pony nåde kun ha' hende i et år, meget smærte fuldt.

    har kigget skippers profil han er både blind på et øje og spat og det der, ville ikke selv være bekendt at lade en hest leve med alt det forstår dig udemærket godt. alt død er hårdt har lige mistet min kat gennem 15år min barndoms ven, ville gerne havde ladet ham leve videre men ville være egoistisk smiley er stadig ikke over det og det var 8 janura 2008 .

    men held & lykke med dit valg!


  • #26   17. dec 2008 timon og bonnie :
    hvis du læser har hesten både spat osv samt den er blind på det ene øje hvis folk kan sælge sådan en hest er man uansvarlige g efter min mening ikke ideel til at eje en hest !!


  • #27   17. dec 2008 Timon : Jeg kunne faktisk godt gøre det, men jeg kan ikke få mig til det. Jeg vil ikke have at andre pludselig står en dag, og afliver ham ,. Skipper har haft 6 - 7 ejere i sit 13 årige liv, og mig og Skipper har ALT sammen. Jeg kan ikke sælge mit liv ? Min bedste ven ? smiley

  • #28   17. dec 2008 Ja det er hårdt...:'(

    Men du bliver nødt til og tænke på hvad der er bedst for heste....og ikke for dig...:'(
    Sølg den som hyggehest....!

    Da jeg købte mine heste, havde de gammelt slidt seletøj der ødelagde deres rygge....Fordi ejeren var ligeglad med dem....!

    Tænk over, at du måske burde sælge den, til en sød lille pige, eller en familie...!


  • #29   17. dec 2008 Team Fjordhest: Jeg sælger ham ikke. Han har været igennem så mange ejere, og han har fået ødelagt meget. Jeg sælger ham ikke, ligemeget hvad. Andre skal ikke stå med valget.

  • #30   17. dec 2008 Ja det mener jeg ; )

    hvsi du kan sælge en hest i den stand så er du ! ; )


  • #31   17. dec 2008 Ja, det kunne det. Prøver at udlåne ham, men jeg kan ikke betale særlig meget, og folk vil have så f*cking mange penge, det kan jeg ikke .. :'/.. Han må gerne gå som hyggehest, men han må kun skridtes på, da han ikke selv stopper når han har ondt.. Der er ingen der mangler en selvskabshest :'/..

  • #32   17. dec 2008 JEG ELSKER DIG SKIPPER ! smiley !:
    Jeg vil heller ikke tage valget for dig.....!
    Jeg havde bare ikke set at den var så skadet...
    Men det gør ondt, men du må tage det roligt....!


  • #33   17. dec 2008 timon og bonnie
    Jeg gider skam ikke diskuterre med dig dte er bare min mening om DIg !


  • #34   17. dec 2008 Ville være dybt uforsvarligt at sælge det kan man sgu ikke jeg syntes du skulle give ham fred. men det jo ikke op til mig men dig.



  • #35   17. dec 2008 Øhhh.
    Selvfølgelig skal en hest der fejler så meget ikke sælges.
    Den skal have fred.
    Hun skriver : OBS: Skipper har gigt, mus og spat, men kun få smerter, kort tid.. Sjældent :/..
    Men disse ting samlet er smertefuldt.
    Jeg føler med dig, har selv mistet mine 4 bedste venner, på blot 12 år, så kender det.
    Trøstekram herfra.


  • #36   17. dec 2008 For det første synes jeg at aflivning er den rigtige beslutning hvis du ikke selv kan beholde ham. Han er jo som du skriver ikke en helt rask hest og at sælge ham vil være noget af et sats.
    Uanset hvor hårdt det er, så tænk på hvad du mener vil være bedst for ham. Vil et værdigt farvel ikke være det bedste for både ham og dig? Jeg går ud fra at I har haft en pragtfuld tid sammen, så lad ham også forlade denne verden m den værdighed og respekt han fortjener.
    Når man ejer et dyr, så er det ens eget ansvar at det pågældende dyr behandles på ordentlig måde. At eje et dyr følger der også den svære beslutning med hvornår man skal sige farvel. Så da er det man må tænke på dyret fremfor sig selv.
    Jeg vil råde dig til en aflivning for jeres begges skyld. Ja det er hårdt, men er temmelig sikker på at du ikke vil fortryde det på længere sigt. Så ved du at han har det godt og at du har gjort hans liv til et godt liv i den tid han levede.
    Mange tanker og knus


  • #37   17. dec 2008 Hej Sofie.
    Hvis du sælger ham, kan du sikkert godt finde en rigtig sød ejer der vil ham det bedste.
    Er det ikke mere værdigt end at aflive ham?
    Det kan godt være han har skiftet ejer så mange gange, men så meget tror jeg ikke han lægger mærke, måske savne dig lidt, men det går over.
    Du kan kræve forkøbsret og at komme og se ham.
    Hvis en anden afliver ham er det nok det der er bedst. Jeg ved godt han ikke lider nu, men han vil måske komme til det? Og så skal en anden træffe valget. Du må komme videre.
    Jeg ved godt hvor meget han betyder for dig, men gi' ham dog et liv i stedet for at aflive ham. Tænk på ham, og ikke kun dig.
    Han har sikkert mange gode år endnu,


  • #39   17. dec 2008 hvis han er så dårlig som du siger nu så har han bedst af at få fred--men dit første indslag handlede om at du ikke havde r¨åd til at have ham men at du ikke nænnede at sælge så derfor overvejede du aflivelse--og det er sgu egoistisk..... men er han så syg som du siger så fred være med ham i hestehimlen..det du siger med at alle ander dyrlæger siger han gerne må rides og at det kun er DIN dyrlæge der siger nej holder ikke, hvor kommer denne opfattelse fra?
    Og jo jeg har stået i svære valg i mit liv og derfor siger jeg også, at du skal ud over din SELV melidenhed før du kan træffe det RIGTIGE valg... Ikke noget med, at du er dum eller noget, bare bitter erfaring at det er sådan det er....held og lykke med dit valg:-)


  • #40   17. dec 2008 hvis man skal sælge en hest, forventer køber at de får en rask hest. ellers kan der blive tale om at handlen skal gå tilbage, og jeg ved det er hårdt at komme af med en hest... men man skal tænke på hvad der er bedst for hesten og ikke tænke på hvad man selv vil.... hvis jeg havde en med gigt, mus og spat ville jeg ikke være i tvivl om hvad jeg skulle gøre hvis jeg ikke havde råd til at beholde den... det bedste ville efter mit skøn være at aflive hesten, da man ikke ved hvor lang tid der ville gå, inden den fik ondt og skulle aflives alligevel...

  • #41   17. dec 2008 Sorry tine men læs dog de tidligere indlæg lidt nærmere, inden du udtaler dig.

    Syntes du skal lytte til din dyrlæge. Hvis han vurdere hesten ikke er egnet til et nyt hjem, hvilket jeg forstår du siger her han ikke er, så lad ham få fred. Han har haft det godt hos dig, han værdsætter det og det aldrig sjovt at sige farvel hverken til et familie medlem der menneske eller dyr. Men vi skal alle den vej, du knust nu og det naturligt også et kæmpe ansvar du har fået pålagt dig i en ektrem ung alder.
    Men igen med tiden kommer du vidre, og vil tænke tilbage på hvor glade i var sammen, og hvor lykkelig du gjorde ham i den tid du havde ham.

    Omvendt hvis dyrlægen siger det bare koster tid og penge og få rask, ja så er det j oen anden sag, men sådan lyder det jo ikke til han har sagt det.
    Håber du får taget beslutningen hurtigt, så du kan komme vidre, den blir ikke nemmere af man udskyder den.
    Og håber virkelig dine forældre bakker dig op.
    Venlig hilsen Tina



  • #42   17. dec 2008 Man kan IKKE kurere en hest med Spat, gigt og mus.
    Giv den fred.
    Kram herfra


  • #43   17. dec 2008 undskyld men hvorfor bliver i ved med at diskutere om det er værdigt at sælge eller ej? hun har ligesom afsluttet den der med at hun ikke vil kunne holde ud at se ham med en anden ejer, ik?

    skipper ejer:
    hvis du elsker ham af hele dit hjerte så siger du farvel til ham mens han stadig har en smule værdighed tilbage i livet, det er hårdt, men er sikker på at du med tiden vil få det bedre med den beslutning du tog, og på den måde vil du være sikker på han ikke kommer ud til nogen der misbruger en syg hest, men at han var den sidste han så og var sammen med inden han sov ind for altid du kna sige ordentlig farvel til ham, og være sikker på du ikke en dag får en besked fra en ny ejer, :skipper er blevet aflivet idag...
    nej du kan være sikker på han har haft det godt til det sidste og haft en god tid.
    er sikker på det ville være hådere at sælge ham end at få ham aflivet, for hvis du får ham aflivet bliver der en rigtig trist periode, men hvis du sælger ham bliver det en trist periode, og når han så bliver aflivet eller solgt videre derfra er det 2 eller 3 gange du bliver såret og ked af det.. dette er self ikke ment som at du bare glemmer ham bag efter, men til gendgæld skal du huske ham som en rigtig god tid og en kæmpe glæde den tid du har haft ham, og selvom du måske ikke tror på de evige græs marker, men at det måske bare er stille og sort efter døden, så bare tænk på hvor dejligt det er at sove, at om morgenen når man ikke vil op men bare sove videre, for evigt,, han mærker intet, drømmer måske bare der ud af ?
    men det er self op til dig det kan jo være du kan finde en lile gård med et par folde og at par andre ældre heste der ikke er tottalt krudtugler, hvor han måske kan få et stykke tid igen, hvis du er sikker på han ikke har smerter ?
    ved ikek om det gav nogen mening, men held og lykke, ved også hvordan det er at miste noget man holder af, om det er et familiemedlem, en kat eller ens hest er det altid det værste ;(


  • #44   17. dec 2008 Ja.. min venindes pony var ligesom en bedsteven for mig.. den blev også aflivet..

    Det jeg syntes du skal gøre..:

    Jeg syntes du må se det i øjnene hvis du vil din pony det BEDSTE.. Og det tror jeg du vil.. tænk på hvis du var Skipper.. hvad ville du så helst.. ?


  • #45   17. dec 2008 Endnu engang må jeg læne mig op af Malene K..
    Synes også du gav udtryk for andet til at starte med.


  • #46   17. dec 2008 sælge

  • #47   17. dec 2008 Min sjæl blev aflivet 23/8-2006 og jeg har bogstavelig talt været død inden i, lige siden.
    - Se evt videoen http://hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=54210
    Hvis i vælger at se den, så se den FÆRDIG, ellers får i ikke noget ud af den smiley


  • #48   17. dec 2008 Hvis du ikke kan klare tanken om at en anden har ham, så syntes jeg du skal aflive ham. Det gjorde jeg ved mine kaniner. De havde sådan et godt liv hos mig, og kunne ikk klare tanken om at sælge dem til nogen som ville smide dem ind i et lille bitte bur hvor de skulle rådne op

    Følg dit hjerte


  • #49   17. dec 2008 Først så syntes jeg din hest ser sød ud... :o)

    Om han har det ene eller andet er da lige meget, kan han gå med det så lad ham dog... Er der sat en diganose på om han har smerter???.. For hvis ikke så lad ham leve..
    Ser ingen grund til at aflive en 13 årige udemærket hest der ikke ser ud til at lide..
    Havde jeg muligheden så tog jeg ham gerne i de to år, men da jeg ikke har mit eget så kan jeg ikke, og da jeg bor på Fyn ville det jo være lidt langt for dig at komme et smut tur forbi..
    Hilsen
    JJ


  • #50   17. dec 2008 jeg prøved sidste år at være i skole og blive ringet op af min mor hvor hun sage at chanell skulle aflives akut fordi hun havde brækket benet på folden fordi den var blevet gravet op( gammel rideskole pony )(grader ved tanken) D=D´=

  • #51   18. dec 2008 jeg fik to heste aflivet i sommers jeg har haft dem i 15 og 15½ år, så jeg ved det er hårdt at få aflivet ens bedst venner. men du skal tænke på hvad der er bedst for hesten og ikke dig, hvis den har gift er det næsten altid meget smerte fuldt for hesten selvom du måske ikke kan se det. og hvis dyrlægen siger den ikke må rides pga af det. Så er det jo fordi den har smerter. jeg vil mene det er bedst at få den væk. det er hårdt så længed et står på men man får det bedre bagefter al du har ladet din bedst ven få fred.

  • #52   18. dec 2008 ud fra hvad jeg læser er der ikke sat nogen endelig diagnose og der skrives heller ikke om at hesten er sat på medicin for evt smerter.. Jeg er bestemt ikke enig i man skal aflive bare for det... Han ser ud til at trives på de billeder der er lagt ind på HG... Syntes hans skavanker ikke er så slemme at han netop skal dø... Han kan snildt gå og være hygge-hest- eller gå tur hest.. men sådan er vi så forskellig... Jeg ville kun aflive hvis hesten var sat i en diagnose der hed smerter = medicinsk behandling..

    Hilsen
    JJ


  • #53   18. dec 2008 min marok skulle have været aflivet sidste år men han vart ikke halt da min mor sage til han´s gamle ejer hun skulle ride en sidste gang på ham OG!!!!!!!!!!!!!!!!! han var ikke halt rikke hans gamle ejer spurte om vi ville overtage ham =D det ville vi gerne hvis min far var med på den =D det var han heldig vis. det jeg ville sige er at man kan købe noget spechelfoder der virker.

  • #54   18. dec 2008

Kommentér på:
Aflivning ? :'/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce