{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Første skridt mod ridning uden.... {{forumTopicSubject}}

nogen form for udstyr.....

Cordeoen har jo det sidste ½år været mit yndlings udstyr.

Men det at kunne styre min hest, helt uden, er for mig ekstrem fasinerende...

Men en masse træning, indlæring og omlæring, så lykkedes det pludseligt.

Jeg har brugt meget tid på at lære Coco stop, bak og dreje signalerne udelukket via min vægt.
Han er lydig som bare pokker - men nu SÅ lydig at hvis jeg bare lidt glider lidt eller har svært ved at sidde bum stille, hahah så drejer han straks eller tripper. Så nu er det min tur til at finde balancen.

Men når jeg skal træne sidebevægelser helt uden udstyr af mogen art, hvordan gør du/i så?

Hvad signaler giver i jeres heste?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første skridt mod ridning uden....
  • #1   16. jan 2009 . jeg gør det sammme som hvis jeg havde haft udstyr på,
    klemmer med lårene, og bruger foden som styrpind :o)
    start fra jorden og prik ham der hvor din fod ville være placeret hvis du sad på ham.. hjælp evt ved at træk lidt i cordeaen så han er sikker på hvilken side du vil have ham til


  • #2   16. jan 2009 jeg kan sagtens få ham til at lave super sidebevægelser med cordeo. Versader, schenkelvigninger osv osv...

    men jeg har cordeoen som kan lægges på skulder og støtte så han bliver ligudrettet.... det har jeg jo ikke når jeg rider helt uden...

    At prikke ham i siden ville være som at slå ham... Coco er ikke en prikke-med-pisk-hest, hvis du forstår. Han er super super super følsom. og han viger overdervet fint for mine schenkler og skub i sædebenet....


  • #3   16. jan 2009 mmh, hvis han har meget brug for støtte på skuldren, så kunne du måske starte med bare at lægge hånden derpå? - og så flytte den mere og mere...? smiley

  • #4   16. jan 2009 God idee

  • #5   16. jan 2009 Ups, kan se det kan læses anderledes end jeg troede xD
    mente flytte den væk, løfte den af hans skulder, og så længere og længere "væk" fra kroppen afhængig af hvor godt og hurtigt han forstår smiley - men selvfølgelig kan man måske oss prøve at "glide den langs pelsen" lige så stille, så du til sidst kommer tilbage i korrekt holdning ..? Man kan vel prøve begge dele, hvis det ene ik virker ^^


  • #6   16. jan 2009 Dejligt smiley jeg er også begyndt at tage mere og mere udstyr af Noa, men føler sig mere fri unden alt det..

Kommentér på:
Første skridt mod ridning uden....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce