{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Hest vil ikke gå fremad i skridt! what2do? :((( {{forumTopicSubject}}

hej alle.

Der er kommet ny rideskolehest, som jeg har fået part på. Jeg skal ha gjort den rideskoleklar, og de første problemer er allerede opstået!

Det drejer sig om en stor DV hoppe på 175cm, 8 år gammel.

Hun har gået med den samme rytter siden hun blev tilredet, så hun har ligesom de "faste knapper" (ved ikke hvornår hun er tilredet)

Hun er dejlig fremadgående i skridten med løse tøjler MEN. Lige så snart jeg samler tøjlerne op begynder hun at gå at slingre. Jeg prøver efterfølgende at korrigere hende med sædeschenkel, men det gør intet godt. Selv med meget lidt støtte fortil går hun langsomt og forsigtigt, og det mindste tryk med benet får hende til at starte en bagpartsvending eller hvad hun nu finder på.
Når jeg prøver på at lave halvparade og overgang til trav stopper hun op istedet.
udover det søger hun meget ind mod midten, jeg prøver at føre hende ud med udvendige tøjle og indvendige ben, men igen begynder hun at lave øvelser.

Problemet ligger jo i at hun er redet med én rytter på én måde, så det er bare om at ramme de rigtige knapper! Det nytter bare ikke noget når hun skal gå rideskole.

Jeg brugte tiden med hende igår på at prøve diverse metoder for at se hvad hun reagerede på, prøvede at undgå signalforvirring men uuuugh det svært med hende smiley

Har i nogen gode råd? skal lige siges, at der ikke er nogen problemer i trav og galop..

- Skal ha en underviser på, men ville være rart med råd inden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest vil ikke gå fremad i skridt! what2do? :(((
  • #1   9. aug 2014 Måske du skal prøve at bruge stemmen det første stykke tid? smiley

  • #2   9. aug 2014 Giv den mere plads fortil, og rid med sædet. Prøv dig frem med forskellige metoder. Min egen hest begynder også på mærkeligheder hvis man 'bare' samler ham op fortil, for så forventer han at han skal noget. Han er vant til at blive redet med løs kontakt, og går stadig samlet smiley

  • #3   9. aug 2014 som de andre forslår, og så giv den tid til lige og vænde sig til at blive redet af en anden..

    jeg kom engang op på en hest som aldrig havde været redet af andre end ejeren. vi fandt hurtigt ud af at ejeren slet ikke skulle være til stede det første stykke tid, for hun ville slet ikke gå, og søgte ind mod ejer. men efter lidt tid alene med hende, lærte hun mine signaler og kende, og jeg lærte hendes signaler og kende, og vi blev faktisk et rimelig godt makkerpar til sidst


  • #4   9. aug 2014 Tak for svar smiley

    bruger stemmen rigtig meget, Hun har meget plads fortil og rider stort set kun fra sædet.. Men ja, det bare med at have tålmodighed så.. smiley


  • #5   9. aug 2014 og ås ros hende godt, når hun lyster godt

  • #7   9. aug 2014 roser selvfølgelig også meget smiley

    Nanna, ja det må prøves smiley


  • #8   9. aug 2014 Til det med hoved:
    Nogle (inkl. mig) Rider deres hestes hoved "ind mod midten" ved at holde i udvendig tøjle og lægge pres med indvendige schenkel. smiley
    Så måske skulle du prøve det modsatte, ELLER have lige meget fat i begge tøjler og drive frem smiley

    Skridt:
    Min dreng gør næsten det samme! Han stopper enten op eller sætter farten voldsomt ned, når jeg samler tøjlerne op .. smiley
    MEN! Vi er så begyndt at øve ting som, trav for lange tøjler og så meget langsomt samle dem op. Så langsomt at han næsten ikke lægger mærke til det. Det samme gør vi i galop, og det hjælper lidt. smiley
    Men det mest effektive har nok været, at min underviser/veninde/mor har stået på banen med longepisk. Hver gang jeg har givet et hurtigt, bestemt ryk med spore har min hjælper så lavet en lyd med pisken.
    Det har gjort at han nu reagere meget hurtigere på min hjælp, i stedet for at slingre og være doven smiley

    Ellers skal du bare sørge for at give præcis lige meget pres på begge sider, så der ikke er noget at misforstå smiley


  • #9   9. aug 2014 Vil ikke prøve det modsatte da jeg holder mig til den korrekte måde at gøre det på, så vil jeg hellere ha at det tager lidt tid før hun finder ud af hvad jeg vil have hende til smiley

    Men ja, ligesom dig gjorde jeg også det med at give lange tøjler, og så samle dem stille og roligt op, dog kun for at jeg kunne få hende i trav for hun er ligeglad når hun først er i trav.

    Har også prøvet med lige meget pres fra begge sider og lige meget støtte i begge tøjler, men den misforstår stadig smiley det noget værre noget, men jeg må bare ha tålmodighed ..


Kommentér på:
Hest vil ikke gå fremad i skridt! what2do? :(((

Annonce