{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Pause? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg ville høre om der er nogle af jer der har erfaring med sen tilridning!?! -Jeg står i den situation at jeg lige har tilredet min 6-års Hoppe. Hun har nu været redet i ca. 2,5 - 3 måneder, og nu kommer mit spørgsmål: -Skal en hest i 6 års alderen også have "hvile/tænke"-pause efter tilridningen, eller er det kun de unge heste som skal vokse?
Håber der er nogle som ligger inde med nogle gode svar, da jeg har fået mange forskellige svar.
-Nogle mener at man slet ikke behøver stoppe træningen, men mindske den til 2-3 gange træning pr. uge?

Hjælp mig!
//Christina


Kommentarer på:  Pause?
  • #1   19. jan 2009 Det kommer an på hvordan du rider den til... Hesten er jo færdig udviklet, så det du skal passe på med, er at "skynde dig for meget" ved at overtræne den... Den skal jo forbinde det at ride med noget sjovt. Så hvis du sørger for masser af ros og hele tiden at have en føler på hvad hesten "siger", så skulle det ikke være nødvendigt med en pause (:
    Hvis du føler hesten er ved at g træt i det, egentlig meget ensformige arbejde, kan du bruge 1-2 uger på at skridte den i skoven eller sådan noget - det får den også kondition af, og så oplever den noget nyt hele tiden, det kan godt være med til at give den lysten tilbage, i stedet for det kedelige sandkasse-arbejde...


  • #2   19. jan 2009 ^^Du kan jo nøjes med at ride den 4-5 dage om ugen, så den har nogle fastsatte fridage...

  • #3   19. jan 2009 Tusind tak for svarene.. Tror jeg vil til at udforske naturen i Brønderslev. smiley -Hun er rimelig træt, hvis hun bliver redet hver dag, men det er også yderst sjældent det sker. Laver meget løsspring, og holder fridage, hvor hun kommer løs i hallen og pjatter lidt rundt... Men tror da helt bestemt jeg vil til at ride lidt ture på hende. smiley
    -Tak


  • #4   19. jan 2009 - Hun bliver altid longeret inden jeg skal ride, da hun en gang har haft gjordkrampe.. Det skal vi ikke prøve igen.

  • #5   19. jan 2009 Jah, og tusind tak for svaret. smiley -Dejligt med lidt gode råd. smiley

  • #6   19. jan 2009 Eliana - HEST OG PONY SÆLGES!! V: Tusind tak, og i lige måde. smiley


  • #7   20. jan 2009 Jeg ved ikke hvad man skal gøre, men jeg ville vælge at give den måske en anderledes form for træning, gå nogle ture, træn kun på banen 2-3 gange om ugen osv smiley Så det bliver ved med at være sjovt for hesten smiley

Kommentér på:
Pause?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce