Dumme sure dame - lidt rygklap plz... {{forumTopicSubject}}
...ja, så skulle jeg jo lige op og se søster ride hendes fine fine DV'er... Hun spørger til, hvordan det går med købet af Fiona, og jeg proklamerer stolt, at nu er hun betalt, jeg skal bare hente hende. Min søster siger så 'ehhhhh, jeg vil også have en Tinker'. Så kommer der en dame - fuldstændigt umotiveret hen og råber 'hvad fanden vil du da med sådan en, den kan jo ikke bruges til noget seriøst'. Jeg var lige mundlam et øjeblik (hvad der ellers ikke ligger til mig). Jeg siger så til damen, at der faktisk var en del Tinkere, der red OK høje klasser og nævnte Signe og Wellington. Sagde også, at der altså var tinkere, der red både LA og LA2 (jeg ved ikke, om jeg blev trodsig, men jeg var sku sur så sorry hvis det ikke passer). Damen sagde så at 'den slags småklasser var jo heller ikke noget OK plan - alt under grand prix var jo ikke at regne for noget'... Jeg var ved at eksplodere, men af respekt for min søster, som trods alt har en vis status på stedet, nøjedes jeg med at SKUMME AF RASERI. Hvad fanden bilder hun sig ind... Hun fejede med et strøg over halvdelen af alle danske hesteejere af banen som useriøst pak. Nu er jeg overhovedet ikke rytter selv, men går kun op i horsemanship og jordarbejde, men havde jeg været rytter, var jeg sku også blevet sur. Her står jeg, og skal fortælle min søster om min nye hest, og ikke mindst hendes underviser, som jeg respekterer meget meget højt, og så blander dumme dame sig med kommentarer om, at min fine nye hest, lige så godt kunne ha' været en sort-broget, og taler til mig som om at en der ikke kan lave piaf, ikke er værd at snakke hest med... HELT ÆRLIGT! Gi mig lige lidt skyts her, for damen skal fandeme skydes i sænk næste gang jeg ser den dumme kælling.
EHHHHH! Det pillede fuldstændig min glæde ved at fortælle min søster om Fiona helt ned, og hendes træner fik slet ikke mulighed for at spørge mig om Fiona.
SUR SUR SUR DUMME DUMME DAME!
jul 2008
Følger: 208 Følgere: 193 Heste: 4 Emner: 168 Svar: 1.083
Mvh. Karina
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 144 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.514
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.391
jul 2008
Griner............... ja hun har sku´ ikke mange hjemme på øverste etage, hvis det kun er Grand Prix der tæller.
Personligt vil jeg 10 gange hellere have en hest jeg kan hygge, arbejde og omgåes med, end en eller anden "maskine" der kun går høje klasser, men sådan er vi heldigvis så forskellige.
Længe leve VORES SPECIELLE HESTE BAMSER :o)
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.769
Signe og Welle er jo osse fine:-) Men ja Racister er der desværre mange af hvis man omtaler de dejlige tinker/Cobber....
Da jeg kom ned på rideskolen i sommers til undervisning i spring med min mors Elton, gloede folk osse en del og spurgte hvad jeg dog skulle? Grinede lidt af mig men lukkede hurtigt munden, da denne skønne tinka allerførste gang han sprang, sprang 75cm og både SERIE, MUR og HURDLE uden at blinke... Slå den Varmblodsryttere hehe tænkte jeg:-D
jan 2009
Stald Esmann: Det er jo ikke til at tage seriøst 75 cm er jo ikke værd at tænke på - du må hellere sende dig selv og tinka til slagt, for det der gælder jo ikke... TSK TSK TSK. Nej, hvor skulle jeg ha'optaget det, så I alle kunne høre den snævertsynede dumme jersey..
apr 2006
dec 2008
Følger: 60 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 156
I starten blev jeg også rasende, men nu trækker jeg bare på skulderen.
Hilsen Helle
maj 2007
Følger: 79 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 76 Svar: 183
apr 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Heste: 7 Svar: 44
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.072
jeg ved bare at at de alle er verdens bedste bamser og det kan ingen tage fra os. Luk ørerne for alle de uvidende snobber og vis dem i stedet hvor grueligt fejl de tager.
maj 2007
Følger: 79 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 76 Svar: 183
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 309
maj 2006
Følger: 138 Følgere: 164 Heste: 3 Emner: 108 Svar: 1.004
jeg har støt på MANGE mennesker som ikke bryder sig om racen, jeg siger bare fordomme og atter fordomme, selv min bror vil have jeg skal have en Fin/Ægte "dressur" hest
og man bliver desværre også set ned på når man kommer til stævne, det sgu ærgeligt folk har sådan et syn på den her vidunderlige race
maj 2006
Følger: 138 Følgere: 164 Heste: 3 Emner: 108 Svar: 1.004
Mmm det sandt jeg er heller ik i tvivl om mine to skønne dyr :)!
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.001
Jeg kan ikke helt forstå du bliver arrig - men derimod forarget over hendes opførsel er da til at forstå. Hvis du ønskede en topdressur hest, så havde du heller ikke valgt netop denne race - som du delvis selv siger.
Du vil altid finde folk, som kun har øjnene op for kun ét avlsforbund eller en enkelt race. Fx ser du i indlægget her en udtalelse som "En rigtig hest er en koldblodshest" - tja, det er vel lige så snævertsynet, er dte ikke?
Jeg har haft langt de fleste racer, og der er noget skønt over dem alle. Man vælger race/type efter den person man selv er og efter hvilket brug, man ønsker hesten skal benyttes.
Vær du nu bare glad for Fiona - dét er jo det du har valgt!
Vh Louise
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 7
Jeg synes bare at hende "damen" skulle holde sin mund for hvis hun ikke har noget godt at sige skulle hun lade være med at sige noget!!! det jo ren mopning!! Men ja enig vi Tinker/Cob ejere skal bare være lige glade for vi ved hvad vi har jeg har ikke et sekund fortrudt at have min Wilma selvom hun kun mangler 2 ekstra patter og 2 maver hi hi hun er bare skøn og kan sagtens blive til noget
sep 2006
Følger: 80 Følgere: 74 Heste: 1 Emner: 79 Svar: 401
maj 2005
maj 2005
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 269
Det har jeg endnu ikke mødt en tinker/IC der gør!
Spørg du hende næste gang om hun er klar over selv en shetlænder kan ALLE de svære dressurøvelser
Du kunne også spørge hende: Hvad er seriøs ridning?
Så kunne du jo spørge hende om det er mere seriøst at smække 2 bid i munden på hesten, sadel på ryggen, sporer på rytteren og pisk i hånden end det er at lære hesten øvelserne UDEN udstyr?
Prøv da for sjov at spørge hende om hun ville kunne stoppe sin dressurhest uden udstyr
Altså ekstremt simple øvelser, men lur mig om ikke hun vil løbe ind i problemer, hvis hun gør forsøget
Bl.a. pga. alle fordommene har jeg besluttet mig for at jeg vil lærer min hoppe så meget som muligt UDEN udstyr - så kan de jo lufte deres fordomme, se hende under rytter og prøve om de kan gøre det bedre på deres egen
Du kan også svarer at du har købt tinker fordi du vil have en hest der tænker selv og stiller spørgsmålstegn ved dine valg - ønskede du dig en MASKINE havde du købt en cykel - der er ganske enkelt IKKE nok udfordring ved en højt uddannet dressurhest
Når hun er grov kan hun jo godt få lidt tilbage.. Bare hold tonen til hendes.
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 12
"Hvis du syntes det er for dig selv så opløftende at stå der og skrige løs om alt hvad du mene ikk er rigtige heste, så skynder jeg mig lige at hente en magafon så alle her på gården/stedet kan høre dig søde ven, eller var det for meget af det gode"
Ellers kan du fiske en 2krone op af lommen give hende den og bede hende om at ringe til nogen der gider høre på hende... hun skal da bare lukke røven sådan en næve nyttig kæ..... fatter ikk de heste mennesker der SKAL overgå alle og være så ubehagelige at man ikk har lyst til at være på en rideskole, de ødelægger jo for fanden det gode og dejlige ved det at have hest... SKYD DEM...
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 91
lige i dag har jeg fået ros af en varmblods avler der avler spring heste og var nede og se til hans hest. da han så lotte løs spring havde han kun ros tilovers til hende og sagde at det burde ikke være muligt og hun sprang bedre end mange store heste..
men hun er jo også klubmeste i spring
apr 2006
Smukke ponser
maj 2005
Lad dog folk være folk, og vær glad for jeres egne valg.
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 422
det må folk selv om... kan dog godt forstå du bliver sur over hun bare kommer og bryder ind og blander sig... det er super ubehageligt og UHØFLIGT lige meget hvilket emen man snakker om.
men ryst det af dig og glæd dig i stedet over at du får/har en rigtig dejlig hest som passer perfekt til dig og omvendt..
hilsen laila
jan 2009
Jeg vil også lige understrege, at jeg mener det, når jeg siger fin DV'er og at jeg ikke mener generelt, men primært denne dame som absolut ingen grund havde til overhovedet at udtale sig - og slet ikke så aggressivt. Hun brød ind, i en tone som jeg sjældent har hørt magen til og var så ubehagelig og nedladende, som om hun var betalt for det. Det er udelukkende reaktion på denne specifikke dames adfærd jeg reagerer på og er ked af.
Min søster har DV'er og jeg har passet nogle af Danmarks dyreste fineste OL DV'ere da jeg var yngre, så selvfølgelig har jeg intet imod dem - tvært i mod. Men mit behov for hest er slet ikke i en DV-retning, da jeg er HSM, trick og show og aldrig sætter mig op. Mit behov er en flot og charmerende hest med et godt sind og valget er faldet på Tinker. Men, jeg forventer dog, at blive respekteret for mit valg og har svært ved at forstå den udprægede mangel på nysgerrighed 'damen' udviste. Og selvfølgelig reagerer jeg - og det naturlige sted at reagere er vel et sted hvor ligesindede findes - altså her.
Jeg blev arrig og såret - det kan jeg ikke komme uden om... I mit univers burde vi alle inspirere hinanden og lade os inspirere. Jeg kan ikke forstå at folk mangler det der nysgerrigheds-gen. Nå, jeg syns I skal lade være med at hakke på hinanden, for det er bestemt ikke derfor, at jeg oprettede dette emne - slet ikke. I skal være søde ved hinanden - og så bare bruge energien på at sige at det er en enkelt dum dame og at det er vildt synd for mig at min glæde fik en lille sky
Kærligst Pauline
jul 2008
Jeg forstår fuldt ud dine holdninger, og er helt enig, alle racer er skønne på hver deres måder, og ja trist at tråden har taget den drejning
Kh. Karina
jan 2009
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 3 Svar: 89
Sikke en historie! Men jeg må nu indrømme at jeg blev meget stolt da jeg så at du hev mig og wellington frem som eksempel
jun 2007
Vh. Signe
jun 2007
feb 2008
Det stykke her af mit indlæg står jeg dog ved - og synes på ingen måde det er grovt! Men resten er under bæltestedet - og undskyldes meget.
>>>
Spørg du hende næste gang om hun er klar over selv en shetlænder kan ALLE de svære dressurøvelser
Du kunne også spørge hende: Hvad er seriøs ridning?
Så kunne du jo spørge hende om det er mere seriøst at smække 2 bid i munden på hesten, sadel på ryggen, sporer på rytteren og pisk i hånden end det er at lære hesten øvelserne UDEN udstyr?
Prøv da for sjov at spørge hende om hun ville kunne stoppe sin dressurhest uden udstyr
Altså ekstremt simple øvelser, men lur mig om ikke hun vil løbe ind i problemer, hvis hun gør forsøget
Bl.a. pga. alle fordommene har jeg besluttet mig for at jeg vil lærer min hoppe så meget som muligt UDEN udstyr - så kan de jo lufte deres fordomme, se hende under rytter og prøve om de kan gøre det bedre på deres egen
jan 2009
feb 2008
Laver du snart en billedtråd med hende Fiona? (Evt. når hun kommer hjem ;)?)
For jeg er lidt spændt på at se, hvem der skal være din ven fremover i livet
apr 2006
jan 2009
Dumme sure dame - lidt rygklap plz...