{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

hingstet? {{forumTopicSubject}}

hej allesammen

jeg står med et problem med Frede og jeg tænkte måske i kunne fortælle mig hvad jeg skal gøre evnt.

altså Frede han er MEGET hingstet siden han blev klippet han har stejlet han er begyndt at småbide og her i mandags var der en på rideskolen med en islænder hingst hvor han bare gik total "agurk"
Han stejlede og gjorde ved som om han sagde "kom bare an jeg er ik bange for dig " og jeg står der på jorden og holder ham imens han ter sig total åndsvagt det er pænt farligt for mig.
han er også begyndt at gå og sparke de andre heste når jeg rider ham.
det skal lige siges at han blir 6 til juni og april tror jeg nok det er 1 år siden han blev kastereret.

Håber nogen kan gi nogle råd til hvad jeg skal gøre i sådanne situationer???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hingstet?
  • #1   4. mar 2009 Hmm. Det lyder lidt volsomt (MEGET)
    Altså det kan godt være det har noget med at han er blevet klippet og han lige skal vænde sig men nu er det jo også her i de her måneder at hingst bliver hoppe gale og hopper bliver hingste gale så Frede kan jo godt være blevet hoppe gal bare på en "lidt" volsom måde + at han er blevet klippet..

    Håber du kan bruge det smiley


  • #2   4. mar 2009 Det lyder ikke til den er hingstet, bare meget uopdraget. Den savner vist lidt respekt for dig + dem den omgives.

  • #3   4. mar 2009 nej tro mig jeg har virkelig skældt ud på ham og det var lige da han var blevet klippet sagde det bare pling i hovedet på ham og han blir den mest åndsvage hest jeg har mødt
    det er 3 uger siden nu han blev klippet og han er overhovedet ikke hingstet på nogen måde i stalden kun det at han småbidder


  • #4   4. mar 2009 Ja, som JustADreamer siger, ud og øv noget respekttræning.

  • #5   5. mar 2009 Hvad betyder join-up?

  • #6   5. mar 2009 alle som siger han er uopdraget

    Det er sket lige 5 minutter efter han fik kappet pelsen hvor vi var inde og gå med ham hvor han stejlede og løb rundt hele tiden
    det at bide kan måske være min egen skyld.
    men jeg har intet gjordt så han sparker heste der er kæmpestore i forhold dtil ham eller at han skal te sig åndsvagt når der er hingste
    det er kun ved hingste og han er helt kold overfor vallakker
    og det er kun i ridning han går og spraker andre

    vi fik ham sommerferien 2008 hvor der intet har været
    kun at han ik har kunne gå sammen med andre heste og der snakket vi med dyrlægen om at han ku få sådan en sprøjte men ved ik

    tror ik det har noget med at han er uopdragen blot at han tror han er hingst igen


Kommentér på:
hingstet?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce