{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Hingstet?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har min egen hingst til at gå sammen med en anden hingst på samme alder. Den anden hingst har først lige fået den ene sten ned nu, hvoriimod min har haft begge sine ned længe.

Dog bider den anden hele tiden min hest. Han prøver at bedække ham og er generelt generende overfor min. De går normalt på fold ved siden af min mors shetlænder hopper, men da vi lukkede de små ud nu her, så begyndte den anden at vise sig.. Han lignede en der var lige ved att lægge hegnet ned ind til dem, hvor min står og kigger opmærksomt.

Er der nogle kendetegn så man kan se om den anden eller begge er ved at blive hingstede??

Der var en ny lille hoppe på folden i dag kan det være det?

Jeg er helt bekymret for om min skal til at være hingstet, for han er ellers ALDRIG sådan.. han har ingen hingste nykker OVERHOVEDET...

Hvad tror i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingstet??
  • #1   21. dec 2010 Altså en ny hoppe ved siden af forstyrrer, og kan sagtens vække hingste genet på dem.
    Nogle vil gøre som den, andre som din og der skal mere til.
    Det er forskellligt fra hingst til hingst hvor meget der skal til før det "vækker" dem, og hvor meget og hvor kraftigt de reagerer.
    Nu skal du så regne med at hvis den anden hingst har fået interesse til den hoppe, så kan han godt begynde at konkurrere med din hingst fordi genet er sprunget i hovedet på ham.
    Vær meget OBS på dem, og hvor meget hegn er der mellem hingste og hopper?


  • #2   21. dec 2010 Okay mange tak.. måske skal den anden hjem næste mdr, så det håber jeg da lidt hvis de skal konkurrere :S

    der er kun et hegn mellem dem, men vi har en fold hvor der er to hegne mellem dem?


  • #3   21. dec 2010 Ja jeg ville nu nok smække dem ind på en fold med 2 hegn, og eller simpelthen skille hingstene ad allerede nu hvis den anden er begyndt at vågne...
    Men sådan er jeg osse bare, jeg ser alle skader næsten før de kommer eller osse før de ikke kommer om du forstår...


  • #4   21. dec 2010 Altid to hegn mellem hingstefoldene og de andres. En typisk hingste-opførsel er at strække(sparke/stampe med forben, og det sker altså at de får benene i tråden, hvis de står for tæt på hopperne.

    Det lyder som hingstet opførsel. Hvorfor har I hingtse, hvis I er så utrygge og forholdsvis uforberedte?

    Mit råd vil være, at stille dem på folden, hvor der er to hegn imellem, og alt efter hvor hårde de er overfor hinanden, så skille dem ad. Husk at hingsteleg generelt er noget hård at se på.

    God jul smiley


  • #5   21. dec 2010 Præcis, men samtidigt skal man osse huske at der netop IKKE er langt fra leg til alvor, og det kan godt snyde lidt med det blotte øje, men nemt gå galt..

  • #6   21. dec 2010 Sanne - det er rigtigt, at der ikke er langt fra leg til alvor, men alvoren ses nu ganske tydeligt. En hingst, som ikke ønsker sin makker skal "overleve" ses temmelig tydeligt!

  • #7   21. dec 2010 Louise K. jeg har arbejdet meget med hingste og købte derfor denne plag, som jeg også nemt kan håndtere og tyde. Det er dog værst med den anden og da det ikke er vores, og ejeren har bestemte krav til hvordan den skal gå, så kan jeg desværre iikke bare gøre som det lyster.

    Meningen var at min skulle gå sammen med en anden hingsteplag på 6 mdr, som vi har fået hjem, men jeg kan ikke lukke den yngste derud hvis den anden er ved at blive hingstet.

    Det ser ud til det kun er leg fra den andens side og min han er ikke typen der siger fra. Han bøjer sig bare og lader sig "tryne"..

    Sætter lige en video ind på min profil af hvordan det næsten hele tiden ser ud mellem dem.

    Det er dog en af de bedre tider.


  • #8   21. dec 2010 Det kan jeg kun hvis jeg er VIp øv.. hmm

  • #9   21. dec 2010 Du skriver bare, at du er bekymret for om han skal være hingstet?

    HIngste er jo hingstede smiley Ihvert fald når de når en vis alder smiley

    Hvis ikke de trives, så må du skille dem af. På de små arealer, som vi byder ehstene, er ingen hest tjent med at blive tvunget ud på mark med andre, som tydeligvis ligger meget højere i hierakiet".

    Sorry - heg tolkede indlægget som at det var jeres ejendom og folde smiley


  • #10   21. dec 2010 Louise K det er rigtigt, men til at starte med kan det godt for en uvidende være svært at se forskellen, da kan man osse sagtens tro at legen er alvor uden at være det.
    Jeg kan osse sagtens selv se forskel, men det var bare for at gøre det klart, at der ikke er langt imellem det..


Kommentér på:
Hingstet??

Annonce