{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Åhhh.. jeg er så ked af det! {{forumTopicSubject}}

FORHISTORIEN
Først lige historien, der gør mig så ked af det. Jeg ved, at det ikke har noget med Tinkere at gøre, men I er min bedste gruppe og dem der bedst kan forstå mig. Kan I ikke lade som om nedenstående handler om en Tinker/IC og trøste mig lidt...

Da jeg var lille, købte min søster hendes første hest. Hun havde spinket og sparet i 4 år og kiggede med lys og lygte efter den rigtige. En dag, kom hun ud på rideskolen og der stod den. Hun var forelsket. Men den stod ikke som salgs-hest. Da hun kom over i ridehuset sagde hendes ridelærer til hende, at hun havde en hest hun syns min søster skulle se på. Min søster var knust, for hun havde fundet hesten hun ville ha', men den var ikke til salg. Susan (ridelæreren) nærmest tvang hende over i stalden for at vise hende hesten... og lykke, det var den hest som Siri havde forelsket sig i. Den blev døbt Fuchsia.
Mange år senere, blev Fuchsia halt, men Siri ville ikke opgive, så Fuchsia gik på pension i en tidlig alder. Hun kunne dog sagtens bruges som skridt-hest. For fem år siden - efter 16-17 år sammen - syns Siri ikke, at hun havde tiden til alle 3 heste (der var kommet 2 til hvor af den ene var 'egen avl' og Fuchsias datter), og hun ville gerne have, at Fuchsia fik mere kvalitetstid, med en, der bare ville elske at nusse-pusse om hende.
På det tidspunkt arbejdede jeg på et reklamebureau i Jordrup ved kolding, og min chef's datter var vild med heste og var, syns jeg, en rigtig god pige med gods i. Det blev sådan, at Fuchsia kom hjem til dem, for at nyde sit otium. Det så også ud til at gå rigtig godt. Fuchsia var nu 18 -19 år. Aftalen var dog, at gik det ikke mellem ANita og Fuchsia, så skulle Fuchsia tilbage til min søster. Jeg fik nyt arbejde, og mistede kontakten til min daværende chef, og vi gik ud fra, at det gik godt mellem ANita og Fuchsia, siden vi intet hørte.
Nu har jeg, af omveje hørt, at Fuchsia blev solgt kort efter, trods aftalen. Det er nok ca. 4-5 år siden!!! Jeg er SÅ ULYKKELIG, da det jo var mig der anbefalede min søster at flytte den til Anita og Merethe. Det har vist sig, at Anita var bange for Fuchsia og solgte hende kun et par måneder efter - trods aftale om, at hun skulle retur til os, hvis det ikke gik.
Jeg håber så inderligt, at hun kom et godt sted hen. Men kors hvor gør det dog ondt!
*SNØFT*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åhhh.. jeg er så ked af det!
  • #1   12. mar 2009 Tak... Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor der er nogen der gør det. Jeg ville da bare være blevet lykkelig, hvis de havde ringet og tilbudt mig Fuchsia igen... Vi forærede Fuchsia væk - eller dvs 1500 kr., og de har hele tiden haft mine kontakt-oplysninger. Det var bare at sende en mail. Jeg ahr endda været i kontakt med min gamle chef et par gange siden - hun har aldrig sagt noget!
    Tak for din medfølelse - jeg har virkelig brug for det :`(


  • #2   12. mar 2009 Derfor (nu er jeg hård) vil jeg til enhver tid vælge aflivning i stedet for at sende en pensioneret hest videre...

    Sådan er mennesker forskellige - jeg ville klart have givet hende fred i stedet for at gøre hende til kastebold (uanset køber).


  • #3   12. mar 2009 Anna S:
    Ja, jeg er enig. Og for at være endnu hårdere, så syns jeg, at vi skal spise flere heste i Danmark, så slagte-heste ikke skal hele den forfærdelige tur til Italien og lignende.
    Fuchsia's datter Quenia, blev også halt efter et slemt spark på fold. Hun var også skudt i roen, men dejlig. Min søster aflivede hende selv (hun er uddannet til det) eller muligvis sammen med en Kollega (har ikke spurgt ind til det) her sidste år, for hun ville bare ikke igennem den uvished hun, trods mine garantier, gik med, vedrørende Fuchsia. Desværre fik jeg hende overtalt til, at Fuchsia ville få det som blommen i et æg. Jeg er bare så dum. Jeg beder også bare om lidt medfølelse, for jeg har det simpelthen så skidt. Jeg ved godt, at det var en kæmpe fejl, og jeg er skyldbetynget nok allerede. Men ja, jeg er enig med dig. Havde jeg dog bare været lidt klogere den gang.


  • #4   12. mar 2009 Hej Pauline!!
    Ååhh, det er jeg rigtigt ked af at høre... Jeg har desværre selv prøvet det med mit første hjertebarn af en bandit. Aner ikke hvor min engel er landet, og da jeg stod at sku sælge ham, var han 'kun' 10, så det var jo alt for tidligt at aflive.. Han havde desværre det minus at han var uhyre smuk, stort gående, perfekt bygget og sindsygt øvelsesstærk (gik ALLE dressurøvelser med største lethed). Jeg skriver det som minus, for det gjorde at de som red ham, ofte glemte at han var en plaget sjæl med en frygtelig fortid. Og når han så i sin ihærdighed forsøgte at gøre sin rytter tilfreds, nedbrød han sin egen selvtillid og blev mere nervøs.

    Troede så jeg fandt THE family til ham, og troede at jeg havde top-sikret kontrakten så jeg altid ville ku købe ham tilbage, hvis han sku sælges. Men køber havde lovet at det skulle han aldrig. Men har fået at vide af bagveje at han i løbet af 2år har haft 6forskellige hjem... smiley Og jeg aner ikke hvor han er, for så stod han hos mig, koste hvad det ville.

    Men ja, havde man dog været klogere...

    Glæder mig til at se dig på søndag!! smiley Og det gør Prinsesse Fiona også!! smiley

    Jeanette


  • #5   12. mar 2009 Rigtig trist historie:-( Men dette sker jo desværre... Har selv oplevet det med min gamle Welsh Cob Cosmo.... Lidt sjovt at byen Jordrup kommer op:-) Der har jeg gået i skole og der ligger min første rideskole:-)

    Og ja spis mere hest.... De bliver jo ikke avlet til slagtning. Næsten alle heste i Dk bliver slagtet pga forskellige sygdomme, ergo er dette ikke synd.... Spiser selv hest(håber ikke jeg støder nogen) og har gjort det i mange år...


  • #6   13. mar 2009 Kære Pauline

    Hvor er det synd for dig - og Fuchsia! Har du prøvet at efterlyse hende på HG og evt. hos Landscentret for Heste?

    Hvis hun var chippet kan Landscentret måske finde hende. Da jeg købte Hero skulle jeg ejeskifte ham (ligesom en bil - undskyld sammenligningen), så Landscentret ved hvem den nuværende ejer er. Derefter er det vel "bare" at google vedkommende?

    Jeg håber du finder hende. Om ikke andet, så prøv at forestille dig, at hun måske ER landet hos en rigtig dejlig familie - trods aftalebruddet.

    Kh.
    Betina


  • #7   13. mar 2009 Undskyld jeg slog dig med en spade i hovedet smiley Jeg har selv dårlig samvittighed overfor nogle vanrøgtede heste jeg stille så på i flere år - uden at gøre noget...

    Og ang. hestespiseri - HELT ENIG! Desværre er eneste slagter der mig bekendt forhandler hestekød nær odense kendt for sin dårlige hygiejne - så jeg gør det ikke af den grund, men vil meget gerne, hvis jeg kan finde en der har god hygiejne!


  • #8   14. mar 2009 Sikke en trist historie :o(
    Er også ening, som Betina siger kontakt Landscentret, de kan sikkert hjælpe, om ikke andet så med visheden om hvor den er havnet.
    Har du prøvet at kontakte hende der solgte den, hun må jo vide om ikke andet hvor i landet den befinder sig sådan ca.


  • #9   14. mar 2009 ja, jeg har haft fat i hende, hun kan ikke huske andet end at 'det var til en der havde heste i forvejen'... FLOT. Men jeg har fat i hende og presser hende alt hvad jeg kan for at finde noget i arkiverne. Jeg ved ikke om Landscenteret kan gøre noget, for min søster har fået udbetalt forsikringssummen, og hun blev foræret væk - eller dvs prisen på 1500 kr var for udstyret der fulgte med. Så jeg ved ikke, om handlen er registreret på 'den måde'. Og tror heller ikke hun var chippet. Jeg vil ikke spørge min søster, for så lugter hun lunten, og det vil jeg helst ikke ha' hun gør, før jeg har fundet ud af alt hvad jeg kan. Jeg vil ikke udsætte hende for den uvished. Men jeg vil prøve landscenteret alligevel... Jeg har også efterlyst hende her inde. Desværre er der et par stykker der kender den pige vi solgte til - og det er så ikke for det bedste. Åh, jeg er en elendig menneskekender åbenbart.

  • #10   14. mar 2009
    Ne det kan jeg da godt forstå.
    Prøv at google pigens navn, og gør evt. det samme med hestens navn, der kan nogen gange dukker interessante tilng op :o)


  • #11   15. mar 2009 åh hvor sørgeligt..

    Ja jeg spørger måske dumt da jeg aldrig selv har haft hest men skriver man som regel ikke altid under på en kontrakt ved salg??

    Eller er det kun noget man gør ved store summer af penge? Tænker mere over hvis det havde stået i kontrakten om man så kunne anmelde det? Altså kan man anmelde nogen hvis de bryder en kontrakt?


  • #12   15. mar 2009 Hej Anne-Sofie!
    Jeg laver ALTID kontrakt, men der er stort set altid ting i den, som man bliver nødt til at se stort på. Og det skal ikke misforståes, men jeg skal prøve at uddybe mig. For selv jeg er bund hysterisk når jeg sælger hest, og sørger for at få mest mulig skrevet ned i kontrakten, så HVIS der går noget galt har man det sort på hvidt. Men det er ikke altid lige til, at hive fat i køber/sælger hvis der er noget man er utilfreds med. For det kræver en masse omkostninger at skulle gå rettens vej, og ikke mindst TID og TÅRER!!! Jeg har én gang ved køb af dressurhest, fæstet mig på en ting jeg fik med i kontrakten, som ikke blev overholdt (At hesten var 100%ren i røngten). Sælger påstod så at eftersom billeder først blev taget da jeg havde haft hesten i 10dage, så var røntgen-fejlen (en mus på 5x8cm !!! ), opstået på de 10dage. Og det havde de bevis på, da de havde fuld røngten af hesten, som var taget 6mdr tidligere, men dog var det billede hvor musen var på, væk! Så de kunne ikke lige vise det. Og selvom jeg fik FLERE dyrlæger til at skrive under på at musen var opstået omkring hestens 2års alder og ikke som 5års, så måtte vi i retten med det. Og der gik TRE år inden jeg med nød og næppe vandt sagen.

    Så det er ikke altid 'bare' at sige at man skal gå efter det der står i kontrakten, selvom det er det alle helst vil, og som man egentlig burde...

    Håber du forstod, ellers skal jeg prøve at forklare det lidt bedre. smiley

    Jeanette


  • #13   16. mar 2009 jo det er ganske tydeligt smiley Det ærger mig dog, at sådan noget kan ende i et værre rod. Altså.. jeg forstår simpelthen ikke de folk der er fuldstændig ligeglade med den forrige ejer (som ofte kender hesten bedst).. Men det er måske fordi de ikke opfatter hesten som et individ men mere bare en ting..


Kommentér på:
Åhhh.. jeg er så ked af det!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce