Gårdens djævel! {{forumTopicSubject}}
Ude på gården er der lige kommet 4 nye heste.. En hingst og en vallak med samme ejer, og så en lille vallak med en lille pige på 10 som ejer. Og så djævlen, En lille 3 år gammel hoppe.
Når vi er i stalden larmer hun rigtig meget ved f.eks. at sparke på boksdøren eller nappe ud efter de andre heste på staldgangen, og så bliver der jo ballade ud af det. Når vi så er på folden og skal hente vores heste ind, kan man ikke undgå at hun også løber med ind, for hun er lige i røven på vores.
Den ene dag da gårdens ejer skulle lukke alle hestene ind, så står Golden (som djævlen hedder) først vedhegnet, og Vivi (gårdens ejer) åbner hegnet og når kun lige at tage det af og gå et par skridt hvorefter hun springer over hegnet i stedet for at vente og næsten rammer Vivi.
Dagen efter var jeg derude alene og skulle lukke min tøs ind, var hun selvfølgelig lige i røven på hende og jeg kunne ikke nå at lukke for hende, så hun løb med ind. Da jeg så kom ind med Cassandra (min), stillede jeg hende ind i sin boks og Golden var gået ind i en anden boks og jeg ville ind efter hende, men hun vender bare røven til mig, løber ud af boksen og ind i en anden, hvor hun vendte røven til mig et par gange, og så fik jeg fat i hende, men hun ville ikke følge med mig da jeg skulle lukke hende ud igen, så det tog omkring 10 min at få hende ud på folden som ligger 10 meter fra stalden.
Til sidst fik jeg hende så ud,
Så her i går var hende den lille pige på 10 derude efter at vi havde lukket vores ind. Og hun skulle så ud efter sin pony. Men da hun så er på vej ud med den og har hegnet, stormer Golden lige ind i det, men stopper ikke selvom den lille pige står med hegnet, og til sidst går det i stykker. Den lille pige bliver selvfølgelig ked af det osv. men ingenting skete. Golden kom farende ind i stalden hvor mig og mine veninder stod og fik hende så jaget ud igen.
Vi får så lavet hegnet og så går den ellers derude.
Når vi er på tur ned ad stierne som går lige ved siden af folden(med træer imellem) følger hun som den eneste med hele vejen.
Ejeren siger at når hun gør noget skal vi bare give hende et ordentligt rap. Men en dag han skulle longere hende kunne han ikke få den i trav og ville under ingen omstændigheder bare rører den med pisken.
Den er 3 år gamme og kan ikke engang trave i en longe? Den skal til kåring lige om lidt og den er mega dårligt opdraget!
Hvad gør man ved sådan noget? Den er jo farlig for sine omgivelser, hvis man nu er derude selv og den tager hegnet, så har man et problem.
Ved godt det var ret langt,, men havde brug for at komme af med det et eller andet sted, og kunne godt bruge nogle råd.
-Pernille
jul 2008
Følger: 73 Følgere: 64 Heste: 10 Emner: 529 Svar: 2.832
Ja det kan ende grulig galt hvis den pludselig rider jer ned eller den 10 årig pige eller bare nogen anden.
Kan godt se det.
Prøv at gøre det når i er ude på folden at du har to trækketov med. Et du trækker din hest med og et andet du har i den frie hånd.
Når Golden kommer for tæt på så svinger du tover rundt lige foran hende. Dette skulle gerne gøre sådan at hun reagere ved at trække sig lidt væk.
Få hende til at holde afstand fra din hest. Og vær gang hun kommer for tæt på så sving tovet.
Håber dette måske kan hjælpe
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
jan 2009
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 251
dec 2007
Følger: 95 Følgere: 90 Heste: 4 Emner: 113 Svar: 1.240
Ejeren er ellers flink nok, og gårdens ejer har sagt at han bliiver nødt til at røre den med pisk når den skal longeres osv..
Men ejeren siger selv at den ikke må komme ind først fordi at den skal lære at være sidst, men synes ikke selv han overholder det, og det er jo rigtig farligt, og især for hende den lille pige ja ;/
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
dec 2007
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 490
et er den gerne vil ind noget andet er at den nærmest rander jer ned
det jo begrænset hvad du kan gøre når det ikke er din hest eller dig der ejer stedet
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Samtidig lyder hun enormt opmærksomhedssøgende (sparker på boksvæggen i stalden osv.); negativ opmærksomhed er jo for nogle bedre end slet ingen opmærksomhed.
Når jeg læser historien, fornemmer jeg lidt imellem linjerne, at ejeren af Golden ikke er så erfaren og ikke har så stor viden om heste og træning af dem? Er der nogen i stalden (ejeren af stedet ville nok være den bedste til dette i denne situation), som har prøvet at tage en snak med ham omkring de problemer, der er med hans hest, samt prøvet at forklare, hvad der ligger bag dem, og hvordan han skal arbejde med hesten for at løse dem?
dec 2007
Der er heller aldrig nogen heste der står alene på folden hos os..
Gårdens djævel!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside