{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.281 visninger | Oprettet:

Stress? Magnesium tilskud? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hoppe som er ret varm i hovedet. Hun får INTET havre, da det går lige i hovedet på hende.
Jeg tror måske hun har stress, for hun ophidser sig selv, og for tiden er det ret slemt. Jeg red i går, meget lidt trav og ellers skridt, ca. en halv time og hun var DRIV VÅD af sved. Hun går og kører sig selv op.
I dag red jeg tur på hende, vi skridtede mest, men da vi skulle trave lavede hun et gigantisk bukspring og tonsede afsted, hendes ører var tilbagelagte og senere stejlede hun så højt at jeg måtte læne mig helt frem og holde hende om halsen. Det ligner hende SLET ikke, hun har aldrig nogensinde bukket eller stejlet med mig. Kan det være stress? Hun var også driv våd i dag da vi kom hjem fra tur, på trods af at vi skridtede stort set hele vejen.

Så er det jeg tænker på noget ekstra tilskud af magnesium, nogle der har erfaringer`? Og hvor får man fat i det?


Kommentarer på:  Stress? Magnesium tilskud?
  • #1   18. apr 2009 jeg bruger det 1½ mål hver dag. Jeg køber det hos Land&Fritid.
    Sammen med det bruger jeg Cool Mix fra Spillers. Jeg har selv en meget varm hest.


  • #2   18. apr 2009 Jeg bruger Cool mix til min.. Det virker synes jeg smiley
    Min pony bliver også hurtigt stresset


  • #3   18. apr 2009 cool mix er ?

  • #4   18. apr 2009 Lyder godt nok helt vildt?
    Lyder faktisk så underligt så man skulle tro hun havde fået en eller anden traumatisk oplevelse.. Personligt mener jeg, at en hest der decideret stejler helt umotiveret fejler noget..
    Så måske du skal tjekke om noget generer hende?

    Fælder hun meget?


  • #5   18. apr 2009 jeg bruger det smiley
    og jeg er meget glad for det smiley
    også min hest smiley
    han er holdt om med at væve smiley
    det gør han når han er stresset.


  • #6   19. apr 2009 Hun har fået cool mix fra spillers og det hjalp ikke så meget, det fra eggersman kan hun ikke lide og nægter at spise, så nu får hun en havre fri blanding med lidt forskelligt.

    Kamunahatatta ; -> Ja det var lige præcis hvad jeg tænkte! Hun stejlede utroligt højt og det ligner hende slet ikke! Jeg tænker nemlig også, at når de stejler må der være noget galt! Jeg har tjekket både hendes ryg og sadlen, men der er ikke noget der. Hun havde bandager på for første gang i lang tid i dag, men det kan vel næppe være det.
    Hvad mener du med om hun fælder meget?

    Jeg har aldrig nogensinde oplevet at hun har bukket eller stejlet med rytter før, så blev helt chokeret.


  • #7   19. apr 2009 jeg har brugt det sammen med B-ekspress fra bluehors netop pga. stress adfærd, det virkede super godt.
    magnesium fremmer optagelsen af b vitamin, så hvis din hest ikke får nok b vitamin skal du køre en kur sammen for at få den bedste virkning


  • #8   19. apr 2009 Min hest stressede os utrolig meget. Men så valgte jeg helt at droppe ridningen siden oktober frem til marts. Hvor jeg kun jord trænnede. vi begyndte os med at gå en masse ture. Hvor når man stod stille skulle sække hovedet og stå med det sænket i ca 5 min.
    Nu stresser han kun når de andre heste går, når vi er på banen. eller hvis andre trave på tur.

    jeg tror personligt at trænning og øvelse er vejen frem, istedet for at proppe alle mulige tilskud i sin hest. Men det er min holdning. Jeg var så så tæt på at begynde på alle mulige tilskud, men valgte til sidst bare at tage kampen op og droppe ridningen...


  • #10   19. apr 2009 Det lyder i hvert fald helt vildt underligt!!

    Jeg mener, om hun fælder meget pels. Nu hvor det begynder at blive varmt, fordi det kan de godt reagere på. Min bliver fx helt vildt sløv - og den får noget B-vitamin, som også hjælper på heste, der er stresset - eksempelvis pga. hård træning og konkurrence m.m. ...
    Du nævner nemlig også at hun sveder helt vildt meget, og det er ofte fordi at de bruger mange flere kræfter når de er i fældeperioden - og dermed sveder lynhurtigt.

    Måske du skulle vente og se hvordan hun er næste gang du rider, og hvis hun gør nogle mærkelige ting igen, så vil jeg måske foreslå dig at ringe til din dyrlæge. Det er heldigvis ganske gratis..


  • #11   19. apr 2009 ^og nu ser jeg lige at Tina K.K nævner det produkt som jeg nævner..

    Men det bruger man typisk til heste der går hård konkurrence osv. Det er derfor jeg spørger om din hest fælder, fordi midlet som sagt også er meget hjælpende overfor reaktion på fældning..


  • #12   19. apr 2009 Såden har min hoppe også været.... Hun fik godt nok også havre, så det var nok det ;D Nu får hun Fiber mix grøn, og det fungerer så fint ;D Jeg tror også hun er lidt roligere med det varme vejr her ;D Så har hun ikke så meget overskuds energi ;D

  • #13   19. apr 2009 Hun står et sted hvor der er 7 heste i stalden, og der er ikke særligt mange folk. Hun er for nogle uger siden blevet flyttet fra en stor lys 4x5 meter boks med 20 heste i stalden, og nu til en almindelig 3x3 meter boks hvor der ikke er meget lys. Hun virker faktisk også ked af at være blevet flyttet derned. Kan det have noget at sige?

    Hun fælder stort set ikke. Men da hun begyndte at fælde, kunne jeg strigle så meget af, så det lignede jeg havde barberet hende, hvilket var underligt, da jeg strigler hende stort set hver dag!



  • #14   19. apr 2009 ved så hård fældning kan hesten have brug for ekstra b-vitamin, og det kan du så som sagt give sammen med magnesium for at opnå en virkning, flytningen kan godt have noget at sige også

  • #15   19. apr 2009 Her er det Tina K. K og jeg snakker om:
    http://www.rideudstyrslageret.dk/product.asp?product=1890

    Det giver man OGSÅ ved miljøskifte som fx flytning.


  • #16   19. apr 2009 Nogler uger ikke længe for hesten at falde til, kan have rigtigt meget at sige, hvordan hun har det, og hvor stresset hun er.
    Få så mange ude timer som muligt, især nu du siger hun har fået en mindre boks.
    Og ja du skriver den havde bandager på, kan også være det hun pludselig har følt, hvis hesten er stresset og så pludselig mærker noget på benet, kan den godt have reageret på det.
    Min normalt rolige hest flippede totalt, da jeg gav ham gamascher på. Så måtte hive dem af igen. Han var sikker på, det var en puma der havde sat sig fast, når han tog et skridt.
    Der kan være mange ting. Hvornår har du sidst haft sadelmager ude og checke din sadel?
    Man siger ca hvert år, ikke nemt at se en bule eller skævhed i sadlen som kan trykke forkert.
    Håber i finder problemet. (Tror ikke et tilskud i foderet vil kunne få den helt ned på jorden)


  • #17   20. apr 2009 Min mor og jeg har snakket meget om det, og vi tror det er fordi hun er blevet flyttet ned på den anden gård, så hun kommer op og stå igen hvor hun stod før. Hun virker nemlig som en helt anden hest dernede. Og hun bliver jagtet på folden, så hun er rigtig ked og virker meget urolig i boksen også.
    tina c - Ja det har du sikkert ret i, hun er heller ikke vant til at have bandager på, så det kan være en kombination af mange ting måske.

    Mange tak for alle jeres svar, jeg tror jeg vil prøve det fra blue hors.


  • #18   20. apr 2009 Så lidt håber hun falder tilbage til sit gamle jeg, når hun kommer retur.
    Min har været ca 1 år om at komme ordentligt ind her i sin flok smiley
    Nogle heste er længere tid om det end andre.
    Men jeg bed så i det sure æble, og er glad idag.
    Men første måned eller to var han ve at blive opstaldet der hvor jeg havde købt ham, for damn han var stresset, tynd mave kasted med hoved, og sikker på han blev efterladt konstant.
    Det fortog sig efter et par måneder, og nu efter et år, leger de normalt på folden. Så flytninger tager tid for nogle.
    Andre heste falder jo til næsten over en week smiley


Kommentér på:
Stress? Magnesium tilskud?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce