{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
318 visninger | Oprettet:

Melle for vogn {{forumTopicSubject}}

Så kom den endeligt - den store dag, som min mand har ventet LÆNGE på.. Melle kom for vogn.

Og han var bare SÅ dygtig og gjorde præcis, som der blev bedt om.. (Hurra for min jordtræning og min mands uslidelige tålmodighed)..

Se et par billeder her:
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=82022

Og læg da gerne en lille kommentar, når du nu stikker forbi alligevel..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Melle for vogn
  • #1   24. apr 2009 Hvor ser det bare fint ud! smiley Han er en lækker dreng, ham Melle. smiley Og det er jo altid skønt med en køretur i det grønne. smiley

Min Altruida kommer over til nogle venner her i weekenden... Egentlig er det, fordi hun ellers vil skulle stå alene, da hendes selskabshest (som vi kun havde til låns) er flyttet pga. salg, men vores venner har også tilbudt at tage hende med ud i lange liner og prøve at spænde hende for slæde, hvilket jeg selvfølgelig ikke takker nej til. smiley Hun vil have godt af at komme lidt ud og prøve lidt forskelligt, da der ikke har været så mange af den slags muligheder her hos mig, fordi hun bliver så vågen, når hun kommer udenfor de vante rammer, og vores temperament kort og godt ikke rigtigt matcher. smiley

• #2   24. apr 2009 Ja, det er lidt vigtigt, at temperamentet passer..

Vi gør meget ud af at tage vores med i byen.. Og gerne fra små af, så de lærer, at det er sjovt..

Men ja, Melle var bare SÅ dygtig..

• #3   24. apr 2009 Hvor ser det godt ud - er simpelthen så imponeret over, at I "bare" spænder vognen på og kører ud... ja, jeg ved godt at det - som du skriver - kræver en del jordtræning og sådan, men alligevel imponerer det mig godt nok, kan jo se, at I kører i "byen" smiley

Mvh. Rikke

• #4   24. apr 2009 Hehe Rikke..
    Ja, der ligger jo en del arbejde forude.. Og planen var også, at han skulle spændes for sammen med en gammel Oldenborg i et ridehus.. en den plan røg hurtigt i vasken, da Melle bare futtede ridehuset rundt 17 gange med en palle på slæb... Da vognen blev gjort klar, vendte den med snuden mod ridehuset, men Morten (kusk) valgte at vende ned ad vejen istedet.. UDEN Oldenborgen.. Morten's kommentar var: "det gider vi ikke at spilde tid på - lad os køre"..

• #5   24. apr 2009 *GG* Han lyder til at have et pragtfuldt temperament, ham Melle! smiley

• #6   24. apr 2009 Hehe Louise.. Tro mig - han HAR tænding.. Og lidt for meget indimellem.. Men så snart han kom for vognen, ændrede han fuldstændigt temperament.. Jeg tænkte flere gange på, om vi havde taget den rigtige hest med, men eftersom det er den eneste vallak, vi har, så var der ikke noget at tage fejl af..

• #7   24. apr 2009 Det overrasker mig faktisk, Sorte Perler.... altså at han går så fint for vogn, når han har så meget tænd... smiley Man plejer jo at sige, at de "kolde" heste er de bedste køreheste. smiley

• #8   24. apr 2009 Hehe... Han er jo faktisk kåret ster, og det har de lidt svært ved at opnå, hvis de ikke har tænding.. Og normalt virker hans tænd/sluk-knap til UG.. Men ind imellem taber han en ledning i et par sekunder og laver noget, der ligner "skudt ud af en kanon".. Specielt med rytter på.. Men så snart vognen kom på, så blev han 25 år ældre og totalt fornuftig..

• #9   24. apr 2009 hejsa, det ser jo rigtig godt ud (: hvor kommer i fra? kan se det er morten der kører? smiley

• #10   24. apr 2009 Tak tak..
    Ja, Morten skyldte mig en tjeneste.. Thihi... En sag, der ligger 6½ år tilbage..
    Men vi kommer fra Tommerup..

• #11   24. apr 2009 Ja, lidt tænd skal der jo helst være for at opnå en god kåring... desværre, er jeg lige ved at sige... *GG*

Det ser jo flot ud, når en hest har tænd og udstråling, men når man som jeg er en lidt nervøs rytter, dur det ikke, og det er også derfor, jeg desværre ikke dur sammen med min egen Altruida (hun er ikke STER, men har bestemt tænd og masser af det). smiley

Derfor har jeg også opgivet drømme om at "få det hele på én gang" og leder nu i første omgang efter en sød, rolig og omgængelig Frieser til ridebrug... så kan jeg kigge efter en STER-hoppe eller en unghoppe med STER-potentiale om et par år, når jeg skal igang med at avle. smiley

• #12   24. apr 2009 Ja, det er så også derfor, at det er min mand, der rider Melle.. Jeg skal helst ikke stige af ufrivilligt, da jeg har en ret smadret ryg.. Så jeg holder mig til Canna Tyksak.. Dog har hun også tænding, hvis man be'r hende om det på den rigtige måde, men ALDRIG når jeg har fat i hende.. Så er hun umulig at tænde..
    Men ridemæssigt har hun krudt nok.. Vi tøffer rundt herhjemme i "baghaven" på LA-niveau.. Mange spørger, om vi ikke snart skal ud og starte stævner, meeeen mor her er igen en kylling - Tænk nu hvis ryggen ikke lige virker DEN dag..

• #13   24. apr 2009 Sorte Perler .
    okay, hehe. jamen han er også super dygtig (:

• #14   24. apr 2009 Princess' Maiken - Du har da forresten selv billeder af Melle i et af dine albums..
    Her: (link fjernet)
    og her: http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/992170_l.jpg
    Til venstre her og Canna i midten: http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/992174_l.jpg
    Canna til venstre, Melle til højre: (link fjernet)

• #15   24. apr 2009 Sorte Perler, det er bestemt bedst at gøre det, man føler sig tryg og bedst tilpas ved. smiley Hvem siger også, man absolut SKAL starte konkurrencer, bare fordi man kan??

Selv har jeg aldrig været konkurrencerytter... vil meget gerne være en dygtig rytter (selv om jeg vist er et stykke fra LA-dressur endnu), men det er mere for at kunne ride min hest korrekt, så ridningen bliver en fornøjelse for både den og mig. smiley

• #16   24. apr 2009 Sorte Perler .
    okay, det vidste jeg ikke, det var da sjovt (:

• #17   24. apr 2009 Princess' Maiken - Hehe.. verden er lille ind imellem..

Louise - Ja, det er bare at klø på.. Jeg kan godt li', at mine heste er velredne og velopdragne.. Men igen - mest af hensyn til min ryg.. Hestene vil jeg ikke undvære selvom, det ikke er hver dag, at jeg kan ride.. Så finder vi bare på noget andet at lave..

• #18   24. apr 2009 Sorte Perler, jeg forstår dig fuldt ud! smiley Hele min fornøjelse omkring det at være sammen med heste er netop selve samværet, træningen og arbejdet eller en stille og rolig tur igennem en smuk skov. Det ville jeg heller ikke undvære for noget. smiley

Og jeg synes, det er super flot, at du ikke bare opgiver pga. ryggen, men gør det, du kan holde til. smiley

• #19   24. apr 2009 Sorte Perler .
    ja det må man da sige hehe

• #20   24. apr 2009 Hestene har altid været min første-prioritet, og det vil de altid være..
    Heldigvis har jeg så endeligt fundet en mand, der har samme interesse og, som forstår mig fuldt ud.. Om så han skal bære mig ud i bilen, så skal jeg lige op i stalden for at klappe mine heste.. Og han ved, at risikoen for en kørestol er stor hver gang, jeg sætter mig på ryggen af en hest (hvis jeg skvatter af, 7-9-13), men han kunne ikke drømme om at stoppe mig.. Men jeg sætter mig så heller ikke på en hest, som jeg ikke stoler på.. Og ja, jeg rider stadig heste til (dog mest ponyer)..

• #21   24. apr 2009 Dejligt med sådan en mand, Sorte Perler. smiley Det er skønt at føle sig forstået og FEDT, at han lader dig dyrke din passion, selv om den kan være farlig for dig, fordi han ved, hvor meget hestene betyder for dig. smiley

Sådan noget har jeg meget stor respekt for. smiley

Kommentér på:
Melle for vogn

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce