{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Update på lille Bobby {{forumTopicSubject}}

Vi har nu fået det endelige svar fra Bobby's røngten.
Vi har været så bange for at det var OCD han havde, men nu er han frikendt for alle de bange anelser smiley
Han fik taget røngtenbilleder på Skovdalens hesteklinik som så sendte dem videre til Ansager. Her lød dommen på en svag knæmuskel pga vokseværk. Intet arveligt i det og dyrlægerne har sagt god for at vi kan bruge ham i avlen.
Nu skal han trænes op, langsomt så mullerne kan følge med.
Så vi er bare så lettede nu smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Update på lille Bobby
  • #1   12. maj 2009 Hvor lyder det godt. rart for jer at få det afklaret smiley

• #2   12. maj 2009 Hurra!!!

• #3   12. maj 2009 Ja det var bare så dejligt. Pyyyhh hvor har vi været mange grimme tanker igennem.
    Havde næsten bestemt hvilket slagteri han skulle på..uhh

• #4   12. maj 2009 Super tillykke. SÅ FEDT!

• #5   12. maj 2009 Det var da en dejlig nyhed. Tillykke med det.

Hilsen Helle

• #6   12. maj 2009 Ej hvor dejligt! Det er simpelthen bare fantastisk!

• #7   12. maj 2009 Tillykke hvor er det bare skønt :o)

• #8   13. maj 2009 Mange tak skal i ha'.
    Jeg er så nødt til at komme med en løftet pegefinger.
    Dyrlægerne er enige om at hans "tølt" skyldes forkert fodring fra føl af.
    Han har groet alt for hurtigt, så muskler og led ikke kunne følge med.
    Som jeg har fortalt i en anden tråd, så har forrige ejer fodret Bobby med alt muligt dyrt og smart foder. Alle mulige slags 4 gange om dagen. De kunne ikke forstå at han ikke blev større, da de ville have at han blev 160 cm i stang.
    Dyrlægen fortalte at koldblodsheste slet ikke havde behov for alt det "krudtfoder". Det vidste vi jo så godt. Alt det foderen kunne have medvirket til at han fik OCD.
    Jeg har flere gange læst tråde ang foder til tinkere/IC og nogen gange går der helt sport i at fortælle om alle de dyre produkter man kaster i munden på sin hest.
    Jeg gyser helt ved tanken om hvad nogle folk egentlig udsætter deres føl/plag for og håber så bare ikke at de kommer ud for samme bekymringer som vi har været igennem.

Så vil jeg da lige fortælle at Bobby igår tog en HEL runde på marken i flot trav smiley he he
    Nu skal vi så bare igang med noget muskeltræning. Han skal vente et halvårs tid inden vi tilrider ham.
    Dyrlægen mente at vi lige skulle opbygge muskelmasse med træning fra jorden først.

• #9   14. maj 2009 Dejligt at høre din kommentar om maden! Og det er taget til efterretning... Må man være så fræk, at spørge om hvad du fodrer med nu så???

• #10   15. maj 2009 Jeg kan fortælle at forrige ejer var oppe på ca 4 kg foder om dagen alt muligt muslisager..flere forskellige slags st. hippolyt + foder til heste i hård træning og havre. Ja og han blev ikke større..gys
    Vi har det sidste år foderet kun med rød fibermix, wrap og frøgræs. En lille fyr som Bobby får ca 1½ kg fibermix om dagen (Vinterfodring) og ingen af vores tinkere får korn. Ingen magre heste her hos os smiley

Kommentér på:
Update på lille Bobby

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce