{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Bedækning 2009 og 2010. Din mening? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg står midt i et dilemma og vil gerne høre jeres mening...

Min hoppe Joyce er udstationeret i Tyskland hvor hun skal være mens jeg er under uddannelse, da jeg ikke har tid eller råd til hende mens jeg går på SU. Folkene der har hende nu er faktisk dem, der ejer hendes far.

Nå, men som betaling for træning (betaler opstaldning ved siden af) så har jeg givet dem lov til at få et føl på hende, som de så kan beholde. Eftersom Tennessee Walkeren er forholdsvis sjælden er et føl automatisk ret meget værd allerede ved fødsel, hvis det selvfølgelig er raskt. Så på den måde kan et føl betale for den træning Joyce får mens hun er udstationeret.

Nu er det så, at jeg er kommet i dilemma. Jeg er rigtig vild med en hingst, som både i bygning og sind passer godt til Joyce og han er simpelthen MEGA skøn! Men ejeren er i tvivl om, hvorvidt hun vil beholde ham (hun har 2 hingste og den anden er af egen avl), og derfor er det usikkert om han er til rådighed i avlen ret meget længere... Jeg har så overvejet at få Joyce bedækket i sommeren 2010 når hun har fået det føl, som skal betale for træningen i stedet for at vente til 2011 som det egentlig var planen tidligere.

Hingsten det drejer sig om, er Pleasure's Pot o' Gold, som Lykke (brugernavn Miss Perfect 2) også har vist frem herinde:

(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(billederne er fra www.pleasuregaits.com, som har ophavsretten)

Egentlig er min holdning, at det ikke skader en hoppe at få føl 2 år i træk, men så synes jeg også hun skal have en pause. Og ville måske også have givet Joyce en pause for at hun kunne slappe lidt af efter det første føl, plus at hun både skal fungere som ride- og avlshest, dog på en måde så der bliver taget hensyn til hende.

Hvad mener I? Er det okay at sætte hende i fol igen i 2010 eller mener du, at jeg bør vente?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedækning 2009 og 2010. Din mening?
Kommentér på:
Bedækning 2009 og 2010. Din mening?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce