{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
374 visninger | Oprettet:

Ny fan: Skal jeg være bange? (langt) {{forumTopicSubject}}

Hey alle HGs Twilight fans :o)

<b>OBS!</b>
For alle der er kommet igennem alle bøger er det sikker at læse videre, men da jeg har hørt rygter jeg gerne vil have be- eller afkræftet, er det måske ikke sikkert for andre at læse videre.

Jeg har selv været meget fascineret af historien - altså den smule jeg havde hørt/læst om den i anmeldelser og avisomtale osv. Har haft mega travlt med studierne, så fik mig ikke taget sammen til at få købt bøgerne og læst dem. Skæbnen ville så, at en veninde synes vi skulle se filmen en aften og jeg ville jo meget gerne, for det lød som en mega fantastisk historie. Og ja, hvad kan jeg sige? I kender sikkert følelsen - jeg var 110 % totaaaalt hooked XD

Nu har jeg så fået købt Twilight på bog (altså bare 1'eren) og i løbet af en uge har jeg læst den 2½ gange. KANOOOOON god! :oD

Men men men, jeg må jo vente på New Moon, Eclipse og Breaking Dawn, da jeg først bestilte dem da jeg var sikker på, at jeg kunne lide Stephenie Meyers skrivestil. Nu er det så at jeg har prøvet at holde mig fra alt der "sladrer" om hvad der skal ske for jeg vil helst ikke kende handlingen på forhånd. Det ødelægger lidt den specielle stemning ved en førstegangs læsning - i hvert fald for mig ;o) MEEEN, jeg er jo ikke perfekt og ved et uheld kom jeg forbi en side, hvor der stod noget fra 2'eren og 4'eren. Der stod, at Edward slår op med Bella i 2'eren og at hun er nødt til at vælge mellem Edward og Jacob i 4'eren.

Jeg er meget "loyal" overfor mine favoritpar i både bøger og film og jeg kan blive så utilfreds at jeg helt opgiver at læse resten af serien/se resten af filmen, hvis der sker noget som går mig helt imod. Jeg mister simpelthen lysten og kan nærmest blive helt deprimeret. Jeg havde en fornemmelse af at denne serie var en lovestory mellem Bella og Edward og de komplikationer de skal igennem - men som med alle andre historier er man vel ikke tilfreds medmindre der er happy ending - i et vist omfang.

Så nu vil jeg spørge jer, der er kommet igennem alle bøgerne:
Ender denne historie som den skal?
Bliver den ved med, essentielt, at handle om Bella og Edwards kærlighed?

<b>Jeg er IKKE interesseret i at høre selve handlingen</b> (elsker overraskelsen), blot et overfladisk svar på mine spørgsmål, tak :o)

Er nemlig fuldstændig vild med denne historie og synes forfatteren beskriver deres kærlighed så flot! Bella og Edward er så søde sammen! ^^

Og glæder mig vanvittigt til at læse videre :oD

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny fan: Skal jeg være bange? (langt)
  • #1   8. jun 2009 Altså det er nu i 3 Bella skal vælge mellem Edward og Jacob X'D

Den handler meget om både Bella, Edward og Jacob, men Bella og Edward blir sammen dx

Den har en mega overdrevet happy ending så der er ikke noget at være bange for XD

• #2   8. jun 2009 Håber ikke jeg afslørede for meget X'D

• #3   8. jun 2009 <b>¤ Dode & Picco ¤ | # The Twilighter's # | !</b>
    Det er liiiige på kanten, men nu er jeg da sikker på at jeg tør læse resten XD Hihi... jeg ved ikke hvad det er, men jeg elsker kærlighedshistorier mellem "umage" par. Og en vampyr og et menneske - ja det er jo nok det ultimative umage par XP

• #4   8. jun 2009 Er enig med de andre "ja" til begge spørgsmål. Ville også lige sige at hvis du synes det er lang tid at vente på de danske bøger, hvilket jeg forstår! Så læs dem på engelsk i stedet! Det er meget nemt sprog, og slet ikke hæmmende. Og så er det jo også god træning smiley God læselyst!

• #5   8. jun 2009 <b>Olivia - Kiwien !</b>
    Bare rolig, de er skam på engelsk. Jeg læser helst ikke på dansk - kun hvis jeg ikke kan undslippe. Jeg synes det er meget bedre at læse på originalsproget. Dog ville jeg selvfølgelig få problemer hvis det ikke var dansk eller engelsk ;oP Hehe...

Jeg har Twilight på engelsk og har bestilt New Moon, Eclipse og Breaking Dawn på engelsk også. Venter bare på, at de ankommer. Er nær ved at overfalde postbuddet hver dag. Han tænker sikkert på at tage kiks med til mig, ligesom til de hunde han ikke kan få fred for på ruten XD

• #6   8. jun 2009 Tanja * Team TWH *
    Den er helt fantastisk 8D
    Er blevet helt vildt glad for kærligheds historier også XD
    Overvejer at læse Romeo og Julie o3o

• #7   8. jun 2009 Man blir helt grebet af den 8D
    Synes Breaking Dawn er lidt for overdrevet dx

• #8   8. jun 2009 Synes det var underligt at se hende på den måde OO'
    Det virkede forkert dx

Ej hvor er vi onde nu X'D

• #9   8. jun 2009 Ja vi er onde mod hende X'D

• #10   8. jun 2009 Ja kan I så skamme jer XP Hehe... Nu er jeg jo totalt skræmt og MEEEEGA spændt!

Er Edward så ikke ret meget med i 2'eren eller? Vil stadig ikke kende handlingen ;o)

<b>¤ Dode & Picco ¤ | # The Twilighter's # | !</b>
    Glæder mig til at jeg har læst dem alle så jeg kan snakke med. Kan næsten ikke vente med at høre hvorfor du mener 4'eren er overdrevet. Men måske er jeg selv enig når jeg kommer så langt. Eller har det bare noget at gøre med, at du synes der er FOR happy ending? Du skrev nemlig: <i>"Den har en mega overdrevet happy ending"</i>...

• #11   8. jun 2009 Uff, bliver hun kæreste med Jacob i stedet for Edward?! XS Mit mærkelige "Ultra-loyal-over-for-yndlings-bog-par"-gen er begyndt at knurre i baggrunden XP

• #12   8. jun 2009 <b>Natascha. Luna<3 ;</b>
    Wooff der var slet skjulte hentydninger i dén. Måske jeg skulle holde mig fra det her forum til jeg har læst bøgerne igennem.

Ville helst ikke vide på forhånd om Bella faktisk bliver forvandlet til vampyr, men beskrivelsen af Breaking Dawn efterlader da vist ikke megen tvivl... medmindre det bare betyder at Bella og Edward endeligt beslutter at det skal være dem resten af (hendes) liv... Hmm... Må vist hellere snart stoppe. Ellers ender det med, at jeg ikke er nødt til at læse bøgerne XP

• #13   8. jun 2009 Det er fint nok, jeg har også bare lyst til at spørge om ALT, men jeg ved at jeg vil ærgre mig når jeg så skal i gang med bøgerne, fordi jeg allerede ved noget. Så er det ikke så stor en overraskelse. Men du kan tro, at så snart jeg er færdig med at læse, så kan vi sidde og skrive heeeele natten XD

Og det med Bella som vampyr eller ej, det er jo noget jeg ikke helt har tænkt over før, bare at jeg vil have de skal ende sammen! XD

• #14   8. jun 2009 Heh ^_^ Jeg har også været slemt fristet til at snyde, men som sagt ved jeg hvor skuffet jeg vil blive... Med lidt held skulle de sidste bøger gerne ankomme onsdag, så håber da at vi i hvert fald snart kan skrive om 2'eren XD

Jeg havde jo så også set filmen inden jeg læste Twilight, men der var jo en del ting, som kun var i bogen... men det er alligevel en af de bedste bog filmatiseringer jeg har set, for de får den helt rigtige stemning frem. men foretrækker nu bøgerne alligevel :o)

Læser du på engelsk også?

GAH! Jeg skal op kl. 5.30 i morgen, så er nødt til at smutte i seng :o/ Men glæder mig til at læse dit svar i morgen ;oP

• #15   8. jun 2009 Jeg vil også være med :D!

Bøgerne er simpelthen fantastiske smiley
    Du skal glæde dig SÅ meget til dem.
    Min yndlings er 4'eren - altså breaking dawn (:

• #16   9. jun 2009 <b>Natascha. Luna<3 ;</b>
    Jeg tuder skam også - heeelt vildt. Jeg plejer at sige, at en bog, som ikke får mig til både at grine og græde inden jeg er færdig - den er ikke værd at læse XD Det er selvfølgelig ikke rigtigt i alle tilfælde, men der er nu en vis mening i det alligevel synes jeg :o)

Hvordan kan det være du ikke ville se Twilight?
    Så du filmen inden du begyndte at læse bøgerne?

• #17   9. jun 2009 <b>Natascha. Luna<3 ;</b>
    Okay, jeg var sikker på at jeg ville elske filmen. Jeg er heller ikke til pladderromantisk - sådan noget Pretty Woman/Kate & Leopold agtig totalt oversødt superromantisk sukkerstads. Jeg var engang helt vild med det, men nu får jeg bare kvalme XS Men Twilight er bestemt ikke pladderromantisk. Det er en meget stærk historie og selvfølgelig er den romantisk, men ikke på den trælse måde ;o)

Okay, kan godt høre jeg skal have købt en hel kasse kleenex inden jeg går i gang med de næste bøger! Hehe...

• #18   9. jun 2009 <b>Natascha. Luna<3 ;</b>
    Okay, jeg er da ganske enig i, at der er flere detaljer i bogen og naturligvis har de ændret noget af handlingen så det passer bedre i en film. Men det gør de jo med alle filmatiseringer. Det er jo naturligt... En film varer jo mellem 1½ og 3 timer og en bog tager jo som regel noget længere at komme igennem, så filmene kan jo ikke indeholde det samme...

Men bortset fra det, så synes jeg egentlig at både bogen og filmen er kanon gode, man skal bare lade være med at sammenligne dem for meget :o)

• #19   9. jun 2009 <b>Natascha. Luna<3 ;</b>
    Haha, ja vores eneste overlevelsesudstyr hvis vi blev dumpet på en øde ø er Twilight serien og en kasse klenex X'D

Kommentér på:
Ny fan: Skal jeg være bange? (langt)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce