{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

parade problemer ? {{forumTopicSubject}}

nogle gange må jeg jo undre mig... og nu vil jeg gerne dele min undren med jer og evt få nogle gode bud på om det bare er en adfærds veksling eller et gennerelt problem ?

Jeg har kendskab til en utrolig lækker dressur pony, han er godt nok opppe i årerne, hvilket bare gør ham virkelig talentfuld og erfaren altså han kan rides på en sytråd hvis det er. og han er en eminent lærer pony for hans ejer, som virkelig har rykket sammen med ham.. og gå kan han taktfuld og højt, og bære sig. og havde den helt rigtige holdning. han bliver bare skamrost både af dressur dommere og de undervisere der har brugt ham som undervisnings eksempel, men jeg lagde mærke til en gang at den aldrig får særlig høje karaktere for sin parade, og der tit står "står forkert" i beksrivelsen. og jeg har luret de første par stævner på bene, som bare stod som de skulle.
Men nu har jeg fundet fejlen, ponyen gør simpelhent det at når den går i parade er det ligesom om den hænger sig på tøjlen og går bag om lod, selvom hans rytter hverken tager i tøjlen eller holde dem stramt. han falder også ligesom vægtmæssigt frem på forparten.. altså han står som om han lige er træne i roll kur eller ligne.. hvilket jeg bestemt ved at han ikke er og han er heller ikke tilredet med dette.

Er der nogle af jer der har en fornuftigt forklaring på hvad der egentligt sker eller har set det før ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parade problemer ?
  • #1   20. jul 2009 Det er bare en ultra dårlig vane... Det skal trænes væk og det vil tage lang tid og tonsvis af tudegrimme parader - men det skal nok komme (:

• #2   20. jul 2009 hmm altså når hesten går frem tager den bagbenene ind under sig. måske mister han den styrke når hanstår lige med alle 4 ben?
    ej ved squ ikk. læser lige med . smiley

• #3   21. jul 2009 det kan være fordi rytteren ikke har været hurtig nok med timingen. Hvis rytteren ikke har givet hurtigt nok efter, så har hesten lært at skåne sig selv ved at bøje halsen, så det ikke gør nas i munden?

• #4   21. jul 2009 christine: havde aldrig tænkt over at det kunne være en dårlig vane ?

Røsle: han bliver ikke redet på tøjlen... de sidder der faktisk bare fordi det er nu noget man nu engang skal havde på til stævnet.. men hesten er en schenkel hest. og har kun lært at hvis bidet bevæger sig skal den bakke.

Men det virker lidt som den slapper af ? simpelhent bare går over i den fastlåste holdning for så lige at døse lidt i den tid den nu skal stå stille

• #5   22. jul 2009 Jeg er helt sikker på at det er en vane... Hesten har ¨på et tidspunkt troet det var det den skulle gøre og når den så har gjort det har den ikke fået anden besked og derfor bare regnet med at det var rigtigt - og nu tror den bare det er det rigtige...

• #6   22. jul 2009 siddere rytteren korrekt??? for mig lyder det som om hun måske godt kunne falde lidt frem i paraden og derved flytte hendes sæde en smule så der evt sker en misforståelse mellem rytter og hest.

mvh camilla

• #7   23. jul 2009 Camilla: jeg har ikek nærstuderet rytteren under opførelse... så kan ikke udtale mig 100% om dette... tror ogå det ville virke lidt underligt hvis jeg gjorde det ?

Kommentér på:
parade problemer ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce