12. aug 2007 Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
parade problemer ? {{forumTopicSubject}}
nogle gange må jeg jo undre mig... og nu vil jeg gerne dele min undren med jer og evt få nogle gode bud på om det bare er en adfærds veksling eller et gennerelt problem ?
Jeg har kendskab til en utrolig lækker dressur pony, han er godt nok opppe i årerne, hvilket bare gør ham virkelig talentfuld og erfaren altså han kan rides på en sytråd hvis det er. og han er en eminent lærer pony for hans ejer, som virkelig har rykket sammen med ham.. og gå kan han taktfuld og højt, og bære sig. og havde den helt rigtige holdning. han bliver bare skamrost både af dressur dommere og de undervisere der har brugt ham som undervisnings eksempel, men jeg lagde mærke til en gang at den aldrig får særlig høje karaktere for sin parade, og der tit står "står forkert" i beksrivelsen. og jeg har luret de første par stævner på bene, som bare stod som de skulle.
Men nu har jeg fundet fejlen, ponyen gør simpelhent det at når den går i parade er det ligesom om den hænger sig på tøjlen og går bag om lod, selvom hans rytter hverken tager i tøjlen eller holde dem stramt. han falder også ligesom vægtmæssigt frem på forparten.. altså han står som om han lige er træne i roll kur eller ligne.. hvilket jeg bestemt ved at han ikke er og han er heller ikke tilredet med dette.
Er der nogle af jer der har en fornuftigt forklaring på hvad der egentligt sker eller har set det før ?
dec 2006
Følger: 68 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 352 Svar: 4.838
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 75 Svar: 1.679
ej ved squ ikk. læser lige med .
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.203
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
Røsle: han bliver ikke redet på tøjlen... de sidder der faktisk bare fordi det er nu noget man nu engang skal havde på til stævnet.. men hesten er en schenkel hest. og har kun lært at hvis bidet bevæger sig skal den bakke.
Men det virker lidt som den slapper af ? simpelhent bare går over i den fastlåste holdning for så lige at døse lidt i den tid den nu skal stå stille
dec 2006
Følger: 68 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 352 Svar: 4.838
aug 2007
Følger: 98 Følgere: 98 Heste: 5 Svar: 2
mvh camilla
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
parade problemer ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside