HJÆLP? hun stopper på næsten ALLE spri {{forumTopicSubject}}
jah, min ene hest stopper på alle spring,
hun er normalt en hest man ikke kan styre på en spring-bane og vil over alle spring.
her før hun havde somme´ferie var jeg ude og springe på hende hvor hun kom over et spring på 115cm så prøvede igen hvor hun rev ned
men prøvede igen hvor hun stoppede helt op og jeg fløje over hoved slog en koldbøtte og røg ned på bommen og landte på benene lidt mærkeligt !
så jeg satte mig op igen uden at være sur fordi det var jo min skyld jeg faldt af
så jeg prøvede et lillespring på 30cm som hun også stoppede på.
så tog jeg en bom og hun sprang over og til sidst havde vi været oppe på 80cm inden vi skritede af.
men nu her 1måned efter hvor hun har haft sommerferie har hun stoppet foran samtlige spring selv dem på 30cm og river ned og har ingen fremdrift man kan virkelig sparke til hende for at få hende over hvor før skulle du have hjælpe midler for at hun ikke også sprang over hegn.
og hun er ikke halt eller trækker på ben eller noget.
kan det være frygt ?
skal siges hun har været høj spring hest og startet meget høje klasser kan det være hun blev pisket hvis hun rev ned eller stopepde dengang og derfr ikke tør at spring da hun rev ned en gang ?
har du haft samme oplevlse og ved hvad der kan være galt.
der er ikke noget med hendes ben.
men for en sikekrheds skyld får hun dyrelæge i næste uge, men der er ikke noget tror jeg fordi hun havde dyrelæge på besøg i hendes sommerferi og hun stoppede jo også før det ?
Mvh Ronja
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.246
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 56 Svar: 513
okt 2008
Følger: 94 Følgere: 90 Heste: 3 Emner: 204 Svar: 1.224
HJÆLP? hun stopper på næsten ALLE spri