{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.319 visninger | Oprettet:

vil ikke galopere? hvorfor? {{forumTopicSubject}}

hej alle dejlige mennesker ;p
Jeg har haft min nye hest Cato i ca. 2 måneder nu, og det går rigtig godt, men der et problem ;S
Når jeg rider har jeg svært ved at få ham i galop, han løber bare hurtigere og hurtigere istedet. Selv idag da jeg red tur og ville have en god hurtig galop på en af markerne, gik der et stykke tid før jeg fik ham til det, men så gik han ned i trav igen.
Jeg prøver at give anspring signalet så godt som muligt, men intet hjælper? Jeg vil helst ikke bruge pisk/sporer, for han er nem at få i trav og tror bare det skyldes forvirring.... eller ?
Noglr ideer? ;S

ps. han er forresten kun 4 år og mangler en del inden for ridningen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil ikke galopere? hvorfor?
  • #1   26. jul 2009 Det kan være han er øm et eller andet sted? Måske ryggen? Eller tjek sadlen..
    Det ´havde jeg gjordt hvis det var min hest..

• #2   26. jul 2009 er det ikke bare banlancen der ikke er helt på plads i gallopen endnu ? .. smiley

• #3   26. jul 2009 Er du sikker på den overhoved har lært at springe an i galoppen ? når den nu er så ung..
    Kan den det fra jorden/i longe for stemmen ? for så kan du jo overføre det til ryggen.. det er vigtigt at den lære at springe i galop og ikke løbe sig i galop.. der kan en pisk faktisk være en god hjælp.. bare til at understøtte signalet..

• #4   26. jul 2009 Lige min ord signe.. smiley
    Da vi fik en pony på 5 på rideskolen den kunne heller ikke gallopere men lærte det smiley

• #5   26. jul 2009 <b> Julia </b> : den vil meget gerne galopere når der er en anden hest med, desuden var den blevet tjekket inden vi købte ham smiley
    <b> Jessie </b>: hmm... det kan godt være balancen.....
    </b> Signe </b>: altså tidligere ejer sagde der ikke var nogen problemer i galoppen. ;S har ikke prøvet i longe endnu, det kunne jo være en ide, men hvordan overfører jeg det til ryggen?

• #6   26. jul 2009 Baalance.... En unghest har ofte svært ved galoppen hvis det ikke er trænet ordentligt ind i den endnu... Min haflinger er ikke redet meget og har osse svært ved galoppen, men med meget balancetræning og træning generalt skal det nok lykkes...

• #7   26. jul 2009 <b> Stald Esmann </b>: kender du nogle gode balance øvelser? er tarv over bomme gode?

• #8   26. jul 2009 Trav over bomme er en rigtig fin idé men kun i korte intervaller da det er meget hårdt for hyppen... Longearbejde er osse en god idé for der kan du lære ham at kontrollere sine gangarter korrekt, uden belastningen af rytteren. Husk dog at du max skal longere i 20-25 min da dette også kræver mange kræfter;-)

Slangegange, volter og i det hele taget øvelser hvor hesten skal runde sig er super(i trav).... Derudover er Øvelser i terrænet osse gode og varierende øvelser. F.eks skridt og trav op og ned af bakker, stille og bøje på lige spor i skoven er osse noget der er fint da hesten synes det er sjovt og den har fremaddriften helt naturligt:-)

• #9   26. jul 2009 Hm... for mig kunne det lyde, som om din hest simpelthen ikke forstår signalet for galop... at tidligere rytter simpelthen ikke har indarbejdet et ordentligt signal for galop, men måske lært hesten at "løbe sig igang", fordi dette var "nemmere"?

Når din hest har en anden hest foran, er det jo flokinstinktet, der træder i kraft og får den til at løbe med...

Så jeg ville nok prøve at starte helt forfra med at indarbejde signalet for galop. smiley

• #10   26. jul 2009 Og så lige et p.s: Jeg er meget enig med de, der er inde på balancen også... hvis hesten ikke er trænet korrekt i galoppen, mangler den sikkert også balance. smiley

• #11   26. jul 2009 Jeg vælger personligt med galoppen til jeg synes den er god i både skridt og trav, da galop kræver en del mere balance..
    Hvis du mener den er klar, så prøv om den i longen forstår når du siger galop.. gør den det kan du jo blot sige det fra ryggen mens du giver signal.. evt kan du sidde på den i longe mens en anden har fat i longen og siger galop mens du giver signal..
    Ellers er et godt sted at lære det i skoven med en anden foran, på en god lige strækning og den anden sætter i galop.. og så give et meget tydeligt galop signal evt støttet op med en pisk...

• #12   27. jul 2009 <b> Stald Esmann </b>: tak for rådene, dem vil jeg gå igang med så smiley skal forresten også på ridelejr med ham i næste uge, så tænkte underviserne der kunne hjælpe mig med det.
    <b> Louise Lindbøg </b>: kan godt være tidligere ejer ikke har indarbejdet det godt nok. Nogle gange når den er i galop på folden, laver den små buk, det kunne jo godt tyde på forvirring?
    <b> Signe </b>: okay. kan jeg prøve smiley

<b> MANGE TAK FOR SVARENE </b>

Kommentér på:
vil ikke galopere? hvorfor?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce