{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

bor du i andelsbolig? {{forumTopicSubject}}

hvis ja, så håber jeg du vil hjælpe mig med at belyse emnet, da jeg selv går i købstanker.

jeg tænker: man betaler omkring 2-300.000kr i en andel og skal så ydermere betale en 3-4000 i husleje.....hmmm her på egnen kan man købe et hus til en 3-400.000 og kun betale ind på eget lån i huset. så umidbart lyder det jo som en direkte dårlig deal at købe en andel? men så mange dumme mennesker kan der da umuligt findes i kongeriget danmark, hvilket får mig til at tænke: der er simpelthen noget her jeg ikke ser. der må være noget jeg ikke forstår? 3-4000 om måneden + hvad afdraget på andelen koster det giver jo en del mere end hvad jeg skulle have givet pr måned i et "helt eget hus"?

så var det jo idag jeg så at man kan låne til andelen afdragsfrit i 10 år, men jeg har jo ikke tænkt mig at blive der så længe. jeg tænker mere en 5-6 år. så kan man sige at den månedlige udgift ville havne (i første omgang selvfølgelig) på 3-4000 + renter på andelslånet?

(tager jeg fejl?)

hvordan er boligsikring satsen? kontra lejebolig?

det var så om økonomien.

som ejer af en andelsbolig, hvor stor selvbestemelse har man så?

må man fx skifte køkkenet ud? selv sagt må man ikke vælte vægge og gøre ved, men må man skifte gulv? have 500 katte? ændre i skabe? plante hele haven til med æbletræer? må man mate huset orange? må man tage fliser og klinker ned?

(bemærk venligst at ovenstående KUN er eksempler (o: )


fortæl fortæl!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bor du i andelsbolig?
  • #1   29. jul 2009 Syntes du skal ringe til en ejendomsmægler.. Han kan fortælle dig alt hvad du vil vide.

    Jeg sidder selv som elev ved en mægler så vi har mange der ringer ind med præcis de spørgsmål du har.


  • #2   29. jul 2009 der kan ikke ydes boligsikring til en andelsbolig (kun til pensionister). de er KUN til lejeboliger der kan ydes boligsikring så frem de opfylder kravene for det.. smiley

    hvor meget man må gør ved en andelsbolig med hensyn til maling af facader, udskiftning af køkken, hvor mange dyr der må holdes i boligenplejer at være op til den enkelte andelsbolig forening, nogen må man fx ikk holde dyr i og andre må man godt. s med hensyntil hvad man mågør ved boligen er det nemmestat kontakte andelsboligforeningen og spørger til disse ting.


  • #3   29. jul 2009 Det er meget anhængigt af foreningen hvor meget indflydelse man har, og hvad man må og ikke må...
    Det med økonomien, - ja at købe en andelsbolig er i mine øjne også en dårlig deal - bor selv i én....:o((

    Fordelen er at du ikke skal betale ejendomskatter, en del af vedligeholdelsen betales gennem boligforeningen, husforsikring har boligforeningen. - Fordelen er at efterhånden som gælden bliver betalt ned via huslejen, jo billigere bliver det at bo i andelen. - Hvor du altid ville skukke betale ejendomskatter på et hus...

    Jeg vil bestemt anbefale dig at købe hus, - selvom udgifterne kan være højere pga forsikringer, ejendomsskatter, vedligeholdelse osv osv - medmindre du vil købe min andel, - så skal du da selvfølgelig vælge den...
    Jeg betaler huslejen de første 6 måneder;o)


  • #4   29. jul 2009 tak Mia. det var et godt indlæg.

    der blev jeg allerede lidt klogere.

    meeen østjylland var ikke lige hvad jeg havde i tankerne ;o)

    tak i andre.


Kommentér på:
bor du i andelsbolig?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce