Kontingent - hvad får man?? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil starte med at undskylde på det Tinkerske... Men nu har jeg IGEN spørgsmål af ret lavpraktisk karakter - denne gang om foreningerne... Jeg håber i tilgiver mig min generelle mangel på tålmodighed og mit store behov for at vide alt på den halve tid... Nå here goes:
1. Et medlemsskab i DTF koster 800 kr/årligt... Men hvad får man egentlig for de penge??? Kåringer betaler man jo for, kurser betaler man for. Hest og rytter kan jeg hente gratis i forvejen... Jeg mener det ikke som kritik, jeg er bare lidt nysgerrig efter at vide, hvad jeg får for pengene???
2. Et medlemsskab af ICS NL koster jo også, men hvem betaler man til der??? Og hvad får man? Betaler man til holland når nu det er ICS NL...? og hvad skal de med mine penge... Jeg arbejder hård på at bliver klogere...
Tusind tak for jeres tålmodighed...
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 423
jeg kan nemlig heller ikke finde hoved og hale i det....
dec 2008
Følger: 60 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 156
I ICS koster det 42 euro (lidt over 300 kr).
Du får et ret flot medlemsblad dog på hollands. Men med masser af billeder og kåringsresultater. Som medlem er man velkommen til at få artikler i på dansk.
Inde på iriscob.dk hjemmesiden står der kontooplysninger.
Hilsen Helle
jun 2005
Følger: 140 Følgere: 145 Heste: 33 Emner: 110 Svar: 713
aug 2005
Følger: 158 Følgere: 285 Heste: 11 Emner: 19 Svar: 364
Jeg overvejer selv at melde mig ud.
I fjordhesten betaler vi omkring 500kr max, der får vi sandelig også noget for pengene.
Hingstekatolog med billeder, en hingst pr side.
4 gange årlig, et kæmpe flot foreningblad i farver, med mange billeder og råd.
Og meget andet.
Det er i hvert fald noget DTF kunne lære noget af, og gerne inden der ikke er flere medlemmer tilbage.
dec 2008
Følger: 60 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 156
Hilsen Helle
jul 2008
Følger: 209 Følgere: 194 Heste: 4 Emner: 168 Svar: 1.084
Jeg mener også at 600,- er for mange penge i DTF for ingenting, kender ikke til Irish cob medlemsskab.
Det gør ikke noget at det koster at være medlem, slet ikke, men når man ingenting får andet end rettigheden til at deltage i en kåring der skal betales ud over, og ja bladet kan hentes gratis, hvad går pengene så til ?
Sanne du arragerer "bare" nogle kurser, jeg vil gerne hjælpe med det, og du har jo hallen, og så kan vi jo selv holde nogle hygge, trænings kurser,med egenbetaling, så kan vi alle da ses et par gange om året, og jeg bager de ondeste kager det lover jeg ;o)
Men et eller andet sted trist, at foreningerne ikke arrangerer noget i deres ånd andet end kåringer, for det er så hyggeligt, bare se kåringerne.
Men vi ses ihvertfald til september i Ringsted
Mvh. Karina
jun 2005
Nogle af pengene fra DTF går vel også til at få annoncer i hest og rytter- hvilket vel ikke er helt billigt?
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 146
Når man er medlem så kan man logge ind på hjemmesiden og læse vigtige besked fra bestyrelsen og så skulle der også være en medlemsliste på vej.
De 600,-/800,- er jo også en slags støtte til arbejdet med racen og pengene bruges til f.eks. at mødes med foreninger fra andre lande og til møder med Landscentret - bestyrelsen er jo frivillige og det eneste de kan få for deres arbejde er skærv til transport.
jun 2005
... hørte jeg rigtigt? Medlemsliste? Er det ikke den, der altid bliver vendt på GF med det samme svar om at den ikke kan udleveres? Eller er der mon kommet nye boller på suppen? Jeg vil da vente spændt på at se, om der skulle ske at dukke noget op.
mar 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 121
jun 2005
mar 2005
Følger: 19 Følgere: 16 Emner: 108 Svar: 406
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 144 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Et Hollandsk medlemsblad... jooo... jeg kan da læse hollandsk, men jeg syns det er lidt mange penge for nogle farvebilleder (forstå mig ret)... Jo, jeg syns da, Berit, at mit spørgsmål er relevant, og, må jeg pointere, ikke kniv skarpt besvaret endnu...
KIJO: Du har helt ret... I jyde-piger har nogle fine arrangementer, som jeg er glad for, og et skønt netværk. Det skal I have ros for. Men, og AL ÆRE OG RESPEKT og det er IKKE for at jokke jer over tæerne og jeg vil ikke pille jer ned og ønsker, at I bliver ved og ved og ved... Men man betaler jo for kurserne, så i teorien, behøvede det vel ikke være en forening der stod bag... med mindre, at foreningen gav et tilskud til afholdelsen - hvilket den under alle omstændigheder burde gøre.
Porto... Porto står vist for PDF i disse dage, gør det ikke?
Jeg kan forstå argumentet med 'en skærv til transport'... Men, hvad får JEG ud af at ledelsen mødes med andre foreninger. Ja, så kan jeg jo bare selv melde mig ind og kæmpe mig op og så kan jeg selv få en skærv til transport og mødes med LU (dem snakker jeg nu med dagligt alligevel....)... Men så kan jeg stadig ikke se hvad dem 'under mig' får ud af det. Det er ikke kritik, jeg ønsker bare at forstå det og høre, hvad I andre går med af tanker. Det er altid nyttigt, selvom at der sikekrt er nogen, der tager det som personlig kritik. Sorry, men jeg kan altså godt li' at stille dumme lavpraktiske spørgsmål - og jeg kan se, at der er andre end mig, der også er for basis-mindede til at se de store perspektiver...
Kontingent - hvad får man??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside