{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Stivelse - hvor meget er ok? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Hvor meget stivelse er egentlig meget?
Min unghest får Hesta Mix Müsli fra st. hippolyt, da hun har sommereksem. Men, jeg har set at det indeholder 21,7 % stivelse. Det lyder af meget, synes jeg. Vil helst undgå det. Kender I andre fodertyper, som er gode for hest med eksem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stivelse - hvor meget er ok?
  • #1   6. aug 2009 Hvis du vil fodre 100% stivelsesfrit, kan man bla fodre med roepiller, grønpiller, lucerne og hø/wrap.

    Ellers ved jeg, at Tjørnehøj mølle har et produkt der hedder Müsli Light, der indeholder 12% stivelse. Men der skal garanteret nok findes noget, med endnu mindre i.


  • #2   6. aug 2009 Den gamle hest jeg har får et vitaminer/mineral produkt fra Hippolyt, hvor der ikke er stivelse i. Det kunne jeg i princippet godt give den unge også. Men, så tænker jeg bare på hendes sommereksem. Det går nemlig rigtig godt pt. og hun klør sig næsten ikke. Kunne jeg evt. sætte hende ned mht. müslien, og så tilføje vitamin/mineral blandingen? Eller giver det koks i balancen i foderet?

  • #3   6. aug 2009 Det er godt spørgsmål - det turde jeg ikke svare på. Men tænker på, hvorfor müslien er en nødvendighed for at hun ikke klør sig? Har du fodret med det andet før eller? smiley

  • #4   6. aug 2009 Struktur E fra hippolyt, det indeholder også urterne:-)

  • #5   7. aug 2009 Tak for jeres svar.
    Jeg begyndte at fodre med det, da hun fik sommereksem. Så det er måske det, der har hjulpet hende lidt, men det er selvfølgelig svært at vide.
    Pt. får den unge 400 gram müsli og så får hun 40 gram Gemüse Kräuter. Så kan jeg godt se, at det ikke er så meget stivelse hun får, hvis man stiller det op på den måde


Kommentér på:
Stivelse - hvor meget er ok?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce