963 visninger
|
Oprettet:
23. jan 2007 Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Opstart af bidløs ridning... {{forumTopicSubject}}
Jah. Da I startede som bidløse, kunne I da mærke forskel på jeres hest? Hvor længe gik der evt. inden I bemærkede adfærdsforandringer ved den?
Og hvilke forandringer lagde I mærke til?
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.246
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.246
apr 2009
Følger: 71 Følgere: 62 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 147
okt 2008
Følger: 55 Følgere: 54 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 175
så fandt jeg ud af hvad horsemanship var og jeg begyndte at komme ud til ham hver dag han blev meget mere glad og alle sagde det til mig. vi hyggede os meget og legede hele tiden. han var blevet rigtig glad som aldrig før.
og i det hele gik der ca. 2 uger da jeg kunne mærke han blev gladere
knus
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Men jeg synes at det går rigtig dejligt for ham, og han kommer når jeg kalder - hvilket han ikke plejer at gøre. Men har han gjort hver dag den sidste uge - som om han gerne vil med - nu når han ikke skal have bid i munden længere
Dog vil jeg sige at vi stadig træner dressur, og håber at komme længere med dressuren end vi er nu måske en LB eller LA. - Men med hackamoren som "bid"
Jeg har aldrig gået vildt meget op i HMS. Og gør det stadig ikke. Jeg elsker min pony, og vi har et ubrydeligt bånd/venskab baseret på gensidig tillid og respekt. Men vi har ikke dyrket HMS som sådan, vi har hygget os, og lært hinanden og kende på godt og ondt - i vores tempo, og vi kan hvad vi kan, og hvad vi ikke kan øver vi os på at blive bedre til. Men vil ikke binde mig til HMS, hvis jeg ikke mener den træning er noget for os. Så jeg håndplukker fra alle sider, og ser hvad jeg kan bruge til Masca og jeg
Opstart af bidløs ridning...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside