{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

C-licens!!!!!! HJÆLP:. {{forumTopicSubject}}

Hej gutter og gutinder!
Jeg og Sara med Vanessa vil gerne tage c-licens, men rent ud sagt : "vi aner ikke en skid om det" så vil i ikke godt hjælpe os med at finde ud af hvor- hvornår- hvordan man tager det?! please!!!!!<3

-På forhånd -TAK!<3 smiley :b ...!!!!..


:-S :-S :-S :-S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  C-licens!!!!!! HJÆLP:.
  • #1   12. aug 2009 hvoefor vil sara have det? man må da ikk tage elevponyer med til c- stævner alligevel?s;

  • #2   12. aug 2009 Så skal i både have klar-parat-start og ryttermærkerne 3 og 4 (: det er rimelig dyrt at tage ryttermærker s; nogen steder koster 1200,- for dem...

  • #3   14. aug 2009 Karoo: jeg har fået a vide at man kun skal have 1 og 2 ridemærker.. og det andet der..så?

    og Camilla: hvorfor må man ikke det? :-S


  • #4   14. aug 2009 nej reglerne blev lavet om her i 2009.. der er ik noget der hedder ridemærker mere(: det hedder ryttermærker nu og der skal man have 3 og 4.

  • #5   15. aug 2009 mener det er noget med at så skal man have hestepas og sådan noget med og det har elevponyerne vist ikke s;

  • #6   15. aug 2009 Karoo: Øv, det vidste eg ikke.. smiley .. Vil SÅ gerne ud og starte nogle flere stævner osv når jeg kun har ca. et år tilbage med Ponto<3.. øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv OG ATTER ØV.. .. ;-( .. ..

    MEN: Tak alligevel.. Jeg aner ik en skid om det, men er der noget særligt man skal have, kunne, eller lignende? for at få de mærker?? smiley


  • #7   15. aug 2009 Camilla: men det var oz bar at så hun kunne tage det i stedet for D-licens, og så når hun måske engang for sin egen at hun så kunne komme ud og starte...

    ALLE: Men jeg aner ik noget om det:-) Så det er derfor jeg spørger jer piwer!<3


  • #8   15. aug 2009 bare i orden (;

  • #9   15. aug 2009 jamen du kan enten tage det over flere weekender hvor du vist får forklaret tingene osv. og så kan du tage det på en weekend hvos di så skal bestille to hæfter som du skulle kunne og så tager du prøven på en weekend (:

  • #10   15. aug 2009 hej Karoo smiley
    Så man skal altså tage klar-parat-start og ryttermærkerne 3 og 4? og det er så det man skal have for at kunne starte distrik stævne eller hvad?? er ikk så god til det der?? smiley


  • #11   15. aug 2009 Karoo - har du det??

  • #12   16. aug 2009 Karoo: Man behøver altså ik pas???

  • #13   16. aug 2009 det ved jeg ik noget om men jeg tror da kun at man kan ride på heste der har pas for de vil nogen gange gerne se det derude s; ja man skal have ryttermærkerne 3 og 4 og klar-parat-start og så kan man starte distriktstævner (: jeg har taget for jeg nåede ik at tage ridemærkerne inden det blev lavet og nu er det blevet mega dyrt.. smiley men jeg ved ik helt hvordan man finder ud af hvor der er nogetmen i kan jo kigge på danskrideforbund??

  • #14   16. aug 2009 okay.. Tak. :b

    Prøver.. ;-S


  • #15   16. aug 2009 så lidt (:

  • #16   24. aug 2009 Pas.
    klar,parat,start prøve.
    ryttermærkerne 3 og 4.
    og ikke mere?

    Er det sådan det skal forståes???


  • #17   25. aug 2009 ja (:

  • #18   13. sep 2009 Hej igen smiley
    -Jeg har lige været inde på Dansk rideforbund's hjemmeside og kigget og læst stortset alt om rytterlicens.. Her har jeg kopieret noget af det jeg synes var vigtigt, men ville lige høre om jeg har forstået det rigtigt :

    -at indløse førstegangslicens have
    bestået ridemærke 1 og 2 ELLER ryttermærke 3 og 4 samt licensprøven. Licens kan ikke
    udstedes, før disse prøver er bestået.
    (Så man skal have EN af delene? )

    -Har man bestået ridemærke 1 og 2 før 1. oktober 2003, skal man selv dokumentere dette ved at indsende kopi af diplomerne sammen med ansøgningen om rytterlicens.
    (Hvis det er efter 2003, hva så?)

    -Førstegangslicens/generhvervelse* under 18 år (junior) 525 kr., efterfølgende pr. år 400 kr.
    Gruppelicens 200 kr. (Voltigering)
    (400kr hvert år?og 200kr hvis man er flere?)

    -Rytterlicens kan ikke bestilles telefonisk - kun skriftligt, eventuelt på e-mail ( ad@rideforbund.dk).
    Du kan også printer en blanket ud og sende den til sekretariatet med posten. Blanketten finder du via linket under billedet til venstre.

    -Bemærk venligst, at hvis man først har haft et rytterlicensnummer er det - af hensyn til registreringen af rytterens placeringer gennem årene - hensigtsmæssigt, at man beholder dette nummer altid. Derfor bedes det anført, hvis man tidligere har haft/søgt om rytterlicens eller fået oplyst et passivt nr.
    (fx. D-licens? Som jeg har) (og ridemærkerne 1 og 2 har jeg)


    Så man skal kun have:
    1. ridemærke 1 og 2. ELLER ryttermærker 3 og 4.
    2. bestået rytterprøven Klar-parat-start.
    3. ingen pas.
    4. ingen stamtavle.

    ??? Er det ca sådan???


  • #19   13. sep 2009 oka taak XD

  • #20   14. nov 2009 Så man skal kun have:
    1. ridemærke 1 og 2. ELLER ryttermærker 3 og 4.
    2. bestået rytterprøven Klar-parat-start.
    3. ingen pas.
    4. ingen stamtavle.

    ER DET RIGTIGT?! for NU VIL jeg tage det, da jeg vil til stævner med ponto her detr sidste år..


    SE hvad der står lige ovenover de to sidste beskeder inc. denne . . smiley


  • #21   27. nov 2009 OKAY jeg var med Lea I Hornum ulstrup rideklub da hun skulle tage sit d licens..

    -de gamle ridemærker 1 og 2 udgør ryttermærkerne 3 og 4. (MAN SKAL KUNNE DOKUMENTERE AT MAN HAR RIDEMÆRKERNE 1 OG 2!!! )

    -ALLe heste SKAL have pas fra d. 1 jan. og hvis hest/ponyen ikke har stamtavle får den et grønt pas. .

    -udover ryttermærker skal man tage licensprøven "rytter-klar, parat, start" prøven. .

    og så har man rytter-licens smiley

    når hesten skal vaccineres skal det skrives ind i passet..

    MVH: Heidi smiley


Kommentér på:
C-licens!!!!!! HJÆLP:.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce