{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

godt men billigt? {{forumTopicSubject}}

Dette emne har nok været oppe en del gange, men jeg har siddet og kigget rundt i forum, og finder ikke rigtig det jeg søger.

Hvilket foder er godt men billigt? Jeg ved godt at man ikke skal gå på kompromi med kvaliteten til vores kære dyr, men jeg er alligevel nød til at tænke på prisen hvis der skal være råd til alle de andre ting der også skal være penge til.

Så nogen der kan anbefale et produkt som er godt, men til en rimelig pris?

Det er til en 3 års hest, 1 års welsh pony, og en 8 års shetter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  godt men billigt?
  • #1   24. aug 2009 jeg er selv en meget glad frobruger af tjørnhøjmølles foder. jeg ved ikke hvor billigt det er i forhold til så meget andet, men jeg synes at kvaliteten er super

  • #2   24. aug 2009 www.hipro.dk
    billigt og super godt


  • #5   25. aug 2009 jamen er det ikke godt at trådstarteren hører om fodring af alle slags heste ? sådan så hun har en masse muligheder for at vælge lige præcis det der passer til hende og hendes hest ?

  • #6   25. aug 2009 har hørt en del om brogården. og fandt en der hed leisure mix. Den ser umiddelbart ud til at kunne bruges til mine tre, Men er der nogen der kender den?


  • #7   25. aug 2009 Jeg tror ikke det er let at finde et foder der er godt og billigt, det bedste foder til heste er hø, og det er bestemt ikke billigt:-/

  • #9   25. aug 2009 i har givet mig en masse at tænke på, så jeg vil sætte mig og tænke, og undersøge hvor de nærmeste forhandlere er. Vores egen foderstof forhandler brogaarden, så det er værd at undersøge derude.

  • #10   26. aug 2009 Jeg har været ved at lave lidt udregninger på billigste foder til min hest, og kom frem til at Hippolyt natur müsli er det bedste og billigste foder.

    Ved min hest ville jeg komme frem til en dagspris på kr 5,14 og en månedspris på kr 180,00 + wrap. Det synes jeg er meget billigt.


  • #13   27. aug 2009 Lige pt. er den på sommergræs, men jeg overvejer stærkt at give den naturmüsli og havre. Ved vedligehold skal han have 100g pr kg kropsvægt, dvs. 450g til en hest på 450 kg.

    Var han i let -moderat arbejde skulle han have 450 g + 100 g. Og i moderat til hårdt arbejde 450 g + 200 g.

    Synes det er billigt og nemt at have med at gøre.


  • #14   27. aug 2009 (link fjernet)

  • #16   27. aug 2009 Havre giver energi, og feder ikke.

  • #17   27. aug 2009 Det kommer an på hvilken hest du har- for en shetlænder skal bestemt ikke have 100 g pr pr 100 kg og sådan en som min haflinger skal have meget mere da han har en enormt god forbrænding

  • #18   27. aug 2009 Jo en shetlænder skal også have 100 g pr 100 kg hest for at være dækket ind med vitaminer og mineraler. Ellers er et andet foder en bedre løsning. Det samme gælder din haflinger. Det er ikke bare et foder man kan hælde ubegrænset i en hest.

  • #19   28. aug 2009 Cathrine J

    Det udemærket de er dækket ind på det- men det bare ikke altid det , det kun handler om- min ville jo blive meget tynd hvis den skulle leve af det- man skal hvis man er klog nok få lavet sig en foderplan der passer til hesten- til shetlænder ville jeg nu vælge kun at give vitamin og mineral blanding og så den smule foder den har behov for ved siden af for der er ikke meget ved en hest/pony der enten er på grænsen til forfangenhed eller som ligger døden nær fordi man mener at 100g pr 100 kg er hvad den skal have at spise. Man kan så vælge at give ubegrænset mængder hø/wrap. for at holde foderstanden, vis ellers hesten vil æde alt det.
    100g er en rød snor man kan følge- men der skal altid tages højde for hvilken hest/pony du har med at gøre


  • #20   28. aug 2009 Det er lige netop derfor at jeg skriver; ellers er et andet foder en bedre løsning... Der findes koncentrerede fodermidler, som de kun skal have ca en håndfuld af. Og fodermidler som indeholder en højere energiandel hvis det er det den har brug for. Så læs lige hvad jeg skriver hva:-)

  • #21   28. aug 2009 (link fjernet) Her kan du læse om naturmüsli. Der står bl.a. at vitamin og mineralebehovet anses for dækket ved tildeling af 100 g pr 100 kg hest.

Kommentér på:
godt men billigt?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce