{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billigt men godt foder?
  • #1   9. okt 2012 Jeg foder med Hippobas Basic. Min er hoppe på 4 år føl ved siden og bliver redet 6 dage om ugen smiley Og det eneste hun har fungeret på, og hun er blevet så pæn af det smiley

  • #2   9. okt 2012 Foder med Horselux plus, det er sindsygt godt foder, der hvor jeg køber det avler hun arabere og fodre selv med det..
    Det koster 125 for 15 kilo, Det giver en god tykketid og flot pels
    HorseLux Plus er et velafbalanceret tilskudsfoder til de fleste heste hold. Med HorseLux Plus er din hest fuldt dækket ind med vitaminer og mineraler.

    Foderplan
    http://www.vja.dk/multimedia/Plus1.pdf

    (link fjernet)


    profilbillede
  • #3   9. okt 2012 Det jeg bruger koster 69 kr for 15 kg og hvis du køber mere end 3 koster det 64 kr pr sæk smiley

  • #4   9. okt 2012 simone hva bruger du?

  • #5   9. okt 2012 Equsana Active
    Ca kr 170 for 20 kg
    1 kg om dagen

    Har været yderst tilfred og havde en hest med dejlig blank pels.
    Og så alt det hø/wrap hesten kan spise. smiley


  • #6   9. okt 2012 Hippobas basic smiley

  • #7   9. okt 2012 Ved ikke hvor du får det til den pris...



    profilbillede
  • #8   9. okt 2012 hvor meget skal de så have a gangen,, når det er pilleform så er der vel ikk rigtig noget tykketid i det?

  • #9   9. okt 2012 Min får ca 4 kilo om dagen, gulerøder og 2 dl olie + 15 kg wrap smiley

    Ved bare det er det jeg betaler


  • #10   9. okt 2012 Ved ikke om der er nok tyggetid i det. Men vil heller give min piller istedet for müsli

  • #12   9. okt 2012 4 kilo så det da også dyrt... giver 125 for 15 kilo og der skal de have 1,1 kilo.. om dagen

  • #13   9. okt 2012 Det er da imponerende at der er så stor prisforskel hvis man kæber det ved L&F ...
    Men ja, når man skal give 4 kg er det ikke billigt mere. smiley


  • #14   9. okt 2012 Nu skal i også tænke på der er føl ved siden af smiley Ellers ville hun ikke få så meget.. Regner med at når følle kan klare sig selv, så bliver hun sat mere ned. Der er en anden der foder med det og han får ca også 1 kilo om dagen. Traver på 18 år smiley

  • #15   10. okt 2012 kan personligt ikk se bedre foder end horselux plus, det er billigt, indeholder alle de gode ting, lang tykke tid, og flot pels

  • #16   10. okt 2012 Kan i give mig nogle dagspriser på hvor meget de spiser for? smiley

  • #17   10. okt 2012 jeg bruger pavo conditioner lige omkring 2kg pr døgn og fri hø, hun er så også en stor hest, og i ridning.

    Jeg giver i DK 140 kr for 20 kg og i tysklang 90 kr for 20 kg. Jeg føler det er billigt at fodre med jeg giver mellem så jeg giver 9 kr pr dag i foder, og 14 hvis jeg køber i dk


  • #18   10. okt 2012 Det billigste og bedste foder er masser af hø/wrap og så vitaminer (giver i lidt roepiller eller fiberpiller og/eller lidt lucerne) det er den mest naturlige fodring og mange heste kan fint klare sig uden div musli.. Ofte skal musli gives i flere kg mængder hvilket er meget for en hest og det tager plads fra strå foderet

  • #19   10. okt 2012 Vil give Signe *spider-pig* Nu som Jesus L fuldstændig ret..
    Hvis man føler hesten absolut skal have noget "energi" så køb noget betfor og fodr nogle timer før..
    Men ellers er roepiller fyldt med gode fibre der giver energi over tid og er god for tarmsystemet - og nej det er ikke bare fyld, som mange tror...


  • #20   10. okt 2012 Så 10 kg Wrap pr hest, en håndfuld vitaminer og en god gang roepiller?

  • #21   10. okt 2012 salvamin grøn af 15 kg. 295,00 kr. 100 g om dagen.
    Lucerne 18-20 kg 149 kr. ca 1 L om dagen.
    Roepiller eller fiber piller. 20-25 kg. 100 kr. ca 250 g tør vægt om dagen
    Roe/fiber piller *gives opløst i vand*

    Masser af wrap eller hø.

    Meget billigt i længden...;-)


  • #22   10. okt 2012 sådan en pose på 15 kilo holder små 14 dage... ved vedligeholdelse..kan du selv regne ud hva dagsprisen er..

  • #23   10. okt 2012 Horselux fiberpiller + en koncentret vitamin&mineral tilskud og ellers bare masser af stråfoder. Simpelt og billigt!

  • #24   10. okt 2012 Regulator compleete måske.

    Der skal en 500 kg hest have 300g om dagen tror jeg, i vedlligehold, og en sæk med 20/25 kg koster 180 sådan ca..


  • #25   10. okt 2012 Bruger 4horse balancer. Min store pony får 1 kg. Samt 7 kg. Wrap. Hun bliver brugt ca. 3 gange om ugen. Det indeholder det samme som Brogaardens fase 3. Det er bare "billig" udgaven. 18 kg. Koster 169,- nogle steder kan jeg må forhandle rabat hvis man køber mere end 10 sække ad gangen. Hvis mine heste "trænger" til lidt mere i løbet af vinteren supplerer jeg op med opblødte rugpiller fra land&fritid + mere wrap.

    Håber du finder en løsning;-)


  • #26   10. okt 2012 Bare lige et godt råd!

    Hvis du en gang skal til tyskland og hente sodavand så smut forbi deres heste butikker, der kan du nemt spare 50% i forhold til her hjemme :).
    Kan lige få fat i hjemmesiden fra min veninde og så sætter jeg den lige ind.


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #27   10. okt 2012 Hannah H lad være med at hænge dig i antal kilo grovfoder den billigst og bedste måde at fodre en hest er at give den så meget wrap den kan tåle uden at blive for tyk og det kan man slet ikke vide før man er igang og gør dig selv en stor tjenste byg en slowfeeder det er den ultimative løsning på at forlænge tyggetiden, krybbemad er udelukkende noget der skal dække behovet for vitaminer og mineraler og så skal resten bestå af grovfoder.

    Nu taler du om en plag der er i vækst og de skal have et foder der dækker deres behov og så taler du om en hest i vedligehold, de kan ikke nødvendigvis leve af samme menu, den unge ville jeg bruge lidt penge på at købe noget godt lødigt tilskudsfoder ala Suregrow fra Brogaarden så den får det rigtige så længe den vokser til, den anden ville jeg udelukkende give et konc. vitamin og mineralprodukt og fri adgang i net eller slowfeeder af wrap.

    Prisen for den unge skal du nok regne med 300-400 kr. men den anden kan du så nøjes med 60 kr. pr. måned i krybbefoder.


  • #28   10. okt 2012 Ikke for noget men det der Fiberpellet er selvfølgelig billigt men virkningen er satme også derefter! Det ville jeg aldrig give til en hest igen.
    Det kan selvfølgelig godt være det er godt til nogle heste men det er bedst til heste der er nemt ved at bliver forfanget.


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #29   10. okt 2012 Kristine, det var da noget af en udmelding, det kan godt være det ikke har virket hos dig men det er ikke repræsentativt for produktet, jeg har meget gode personlige erfaringer med disse og min hest kunne ikke holde huld da hun er gammel men det kan hun nu på fiberpiller, Tilskudsfoder og fri wrap. Fri wrap har hun altid haft.

  • #30   10. okt 2012 jeg fodrer Vinitz med Havens CoolMix, uden havrfe... jeg fodrer to shettere og ham for 165 kr pr mdr ca... måske lidt mindre... de har fri adgang til wrap OG hø, samt de står på halm i læøsdrift... med det produkt og en saltsten er de dækket ind... det er føst når de kommer op på højere træningsplan (undervisning to gange i ugen samt ridning yderkligere 3-4) at de skal øges i foder og der forventes det at en sæk holde 20-22 dg ... en sæk koster 165 kr og vejer 15kilo. - ud over deres foder får de olie i maden, samt hø der er revet i stykker, for at forlænge spisetiden...

    alt i alt fodrer jeg de tre for 500 om mdr incl alt...!"


  • #31   10. okt 2012 JM
    Jeg kan nu heller ikke anbefale fiberpiller til at fede op med, jeg har dårlige personlige erfaringer (for at blive i dine termer med personlig eller ej??). Har en unghest der skulle have noget mere på sidebenene, og der blev fiberpiller afprøvet over nogle måneder uden nogen effekt. Derimod hjalp grønpiller rigtig meget..
    Og et par andre af mine nære hestevenner har heller ikke haft den store gavn af fiberpiller..
    Så der er helt klart heste det ikke virker på..
    Så jeg synes ikke "det er noget af en udmelding" Kristine kommer med, hvis det er hendes personlige erfaringer, så er den jo lige så god som din personlige erfaring??!!

    Undskyld til trådstarter for indblanding i din tråd :o)


  • #32   10. okt 2012 jeg har også slowfeeder til både hø og wrap, da der giver bedst udnyttelse af fodret og så foræder de sig ikke på samme måde... kig Vinitz profil ofr en god og BILLIG slowfeeder der virkelig virker... FX så kunne jeg smide en lille balle hø på folden men samle mindst 1/3 op som "mødding", fordi de sorterede i det og trådte i det hele tiden... selvom jeg smed det i et traktordæk... Woody lagde sig deropi som i en rede :O) , nu kan jeg have spildet i en hånd...! wrap kan også sagtens bruges deri...

  • #33   10. okt 2012 jeg fodrer også med horselux plus og de får alle tre nærmest kun en smagsprøve på små 500g da de bliver dækket ind med wrap og vit + min. jeg giver så fiberpiller (opblødt) til aftenfodring fordi ingen af mine wrapballer er helt ens og synes det virker super til at holde maverne i balance....

  • #34   10. okt 2012 Tak for gode råd alle sammen.. Jeg tror jeg har fundet løsningen smiley

  • #35   10. okt 2012 hva har du valgt?

  • #36   10. okt 2012 Godt med grovfoder, vitaminer og mineraler i en blanding, og så roepiller, måske noget lucerne..

  • #37   10. okt 2012 Min får aldrig lucerne mere ... Efter det har været årsag til spiserørsfordstoppelse 3x nu. smiley

  • #38   10. okt 2012 Til den unge på 1 år ville jeg give Mervuve Equocalmin, Horselux Fiberpiller og lucerne... Til den anden ville jeg give enten Equsana Perform Vit, Balance eller Pleasure Vit og lucerne...
    Begge skal selvfølgelig have adgang til det grovfoder de kan spise, det JM skriver er helt korrekt og en slowfeeder er guld værd smiley

    Her har Horselux Fiberpiller været guld værd på indtil videre 7 heste, jeg kan regulere huld kun ved at justere på mængden af Fiberpiller, og jeg kender mange som har stor succes med dem smiley


  • #39   10. okt 2012 Selvfølgelig vil den unge få noget med god nærring i så den kan vokse (:

  • #40   11. okt 2012 jeg fik et godt råd fra en forhandler af lucerne... tag dit hø, og klip det i stykker... giver samme effekt, hvis det er for at forlænge tyggetiden, og kiloprisen er MEGET lavere... vi vil jo alle fodre godt men billigt, så vi har til det lidt ekstra... og når hun som forhandler af lucerne råder på den måde er der jo noget om det...
    Hvad bliver din daglige pris på krybbefoder/vitaminer for ddin 5 års?


  • #41   11. okt 2012 Ca 3 kr plus Wrap smiley

  • #42   11. okt 2012 Hvis du vil fodre med aqusana så kan du få regnet en foderplan ud hos dem på deres hjemmeside så regner de det ud og sender en foderplan til dig i løbet af 7 dage.. =)

  • #43   11. okt 2012 ja det er noget nær det jeg pt giver... :O) det lyder rigtig fornuftigt... husk at hænge en mineral/sliksten op til dem... så er de helt sikkert dækket ind uden at få for meget...

  • #44   11. okt 2012 Hedegaarden - Will do smiley

Kommentér på:
Billigt men godt foder?

Annonce