{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Godt, men billigt foder {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

vil lige høre hvad i forskellige fodre med og hvad i kan anbefale.
jeg har to ungheste/hingste. men de laver ikke særlig meget. og synes det er lidt svær med alt det foder der er og det skal heller ikke være for dyrt. Lige nu er jeg igang med hestespark som jeg indtil videre synes godt om, men ved ikke om det mængde mæssigt bliver for dyrt smiley

Hilsen Linette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt, men billigt foder
  • #1   4. okt 2012 Horselux plus for vores 3 smiley

  • #2   4. okt 2012 Hej
    Jeg vil anbefale Horselux Grow til dine 2 plage. Det vil nok være billigst på sigt i forhold til hestespark smiley

    Mvh Sofie


  • #3   4. okt 2012 Drop hestespark, der er for meget stivelse i, og så gå over til hesteplus i stedet, og giv fiberpiller ved siden af. Det er meget økonomisk og de er dækket godt ind! smiley
    Du skal dog ikke give det til dem, hvis de er under 2-3 år smiley


  • #4   4. okt 2012 Lucerne m. olie og brogaardens fase // til min plag og lucerne m.olie og brogaardens fase /// til ridehestene smiley

    Tilpas med energi, sammensætning af næringstoffer er fin, stivelsesfattigt og ift.den mængde de skal have af det, passer det med små gode måltider smiley


  • #5   4. okt 2012 Vælg noget far horselux! De har meget forskelligt og det er billigt. Vores er meget forskellige men fungere godt med det smiley

  • #6   4. okt 2012 2 af vores får Hippobas Basic.

    Vi giver 69 kr. for 15 kg. Det kan købes hos Land og fritid.

    Vi er fuldt ud tilfredse og de stortrives på det.


  • #7   4. okt 2012 Vi er rigtigt glade for Besterly Hestefoder her hos os..
    Du kan helt sikkert finde et produkt, som passer lige præcist til din hest.


  • #8   4. okt 2012 hvis jeg køber horselux er det dyre end det jeg fodre med nu. så kan ikke rigtig betale sig. jeg giver 146 ,- for en 20 kg sæk

  • #10   4. okt 2012 Har du tjekket hvor meget de skal have? smiley

  • #11   4. okt 2012 min får horselux fiberpiller og vitafor premium vitamin og mineraler og så ellers bare masser af wrap. Fiberpiller(109 kr for 25 kg) vitaminerne(360 kr for 20 kg, han skal bare have 150 g om dagen så den holder længe)

  • #12   4. okt 2012 Vil lig3 nævne, at vi herhjemme hellere end gerne giver ekstra for kvalitet, men kan jeg få nøjagtigt det samme med et andet navn 100 kr. billigere, så gør jeg det. smiley

  • #13   4. okt 2012 Hvis du giver møllerens hesteplus 15kg (106,- pr sæk eller 5 sække for 480,-), det skal de have maks 500g af. Og horselux fiberpiller (99,- pr sæk), og det skal de også maks have 500g af, hvis ikke de rigtig laver noget.
    Så det bliver aller maks 390,- for to heste pr måned smiley

    Hestespark koster 150,- pr sæk med 20kg, og der skal du give ca 2 - 2,5kg pr dag pr hest for at være dækket ind. Lad os bare regne med 2 kg. Det er 4 kg pr dag. Så har du til 5 dage i en sæk. Det er 6 sække til en måned, og så kan du selv gange 150,- med 6 smiley


  • #14   4. okt 2012 Det er selvfølgelig ca, da jeg jo ikke ved hvordan dine heste er at fodre på, men det er ca hvad en hest på 400kg, som ikke rigtig bliver brugt, og bare skal holdes ved lige skal bruge. Måske der skal gives noget ekstra fiberpiller, hvis de ikke er nemme at holde huld på, men du kommer med sikkerhed ikke over 1 - 1,5 kg i fiberpiller smiley

  • #15   4. okt 2012 Hej smiley Til min dreng brugte jeg ikke færdigblandinger. Jeg blandede selv foderet, og kørte Bio majs flager, betfor, lucerne m. olie og hestekraft fra vidbæk, samt vitaminer og mineraler og biotin.
    Vidbæks hestekraft: (link fjernet)


  • #16   4. okt 2012 Hvor gamle er hestene? Hvad har de adgang til af grovfoder?

  • #17   4. okt 2012 Min plag får horselux easy (giv efter udvokset vægt 100 g pr 100 kg hest) fiberpiller da han var tynd, nu ser han fin ud. og så har jeg regnet på vitamin sammensætningen og kan se den indeholder min af anbefalet til plage så suplere op med lidt ekstra vitaminer.


  • #18   4. okt 2012 Kan ogsåå anbefale horslux multivit...
    Godt foder til prisen...
    Sammen med lidt lucerne eller fiberpiller


  • #19   4. okt 2012 Godt og billigt:

    Equsana balance. Havde søgt alle produkter, og fandt dette, som ligner suregrow, altså kan både bruges til ungheste og de nøjsomme, som bare skal dækkes ind med vitamin og protein.

    Der er intet korn i.

    Sidste år kostede det mig 150 kr om måneden, det er steget lidt, så det ville nok koste mig 180 nu.

    Min 500 kg unghest skal have 600 gram om dagen, i NRC normer er hun fint dækket ind. Ved de nye KER normer skulle hun have 1-200 gram mere for at være dækket 100% ind med protein, men de fleste er jo bange for protein, så det er fint.

    Men skriv til dem og få lavet en foderplan, de skal ikke have så meget, som de anbefaler på hjemmesiden.


  • #20   5. okt 2012 Elsker dig Mulle < 3 . ja hvis man har en hest på 500 kg skal den have 2 kg om dagen for vedligehold. men som sagt har jeg to ungheste og de vejer slet ikke så meget så de skal have 1 kg om dagen også holder to sække i 20 dage. det er da ikke så galt. de får så os roepiller oveni.. også hø

    og kan se alle skriver horselux men har været inde og kigge på det og der er det typisk kun 15 kg sække man køber også bliver det næsten samme pris udfra hvad de så skal have af det..

    tror at besterly hestefoder er det bedste jeg kunne flytte over på. da pris og mængde passer godt sammen og lyder til det er rigtig godt foder..


Kommentér på:
Godt, men billigt foder

Annonce