{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

Hvordan kommer jeg i gang? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,
Jeg har en islænder hoppe som jeg gerne vil lave noget horsemanship med.

I de 7 lege er der jo den første leg altså tillidsøvelsen hvor man skal berøre hesten over hele kroppen med hænderne. Men min hest gider ikke stå stille og det er jo det, som det går ud på at den skal acceptere at man berøre den over hele kroppen.
Men det virker som om min hest er alt for utålmodig og den går bare efter 1 minut. Og hvis jeg lader hende gå står hun bare og æder. Jeg har ikke noget ridehus hvor der ikke er græs kun en udendørs bane. smiley

Hvad skal jeg gøre? Nogen der har et par gode råd? smiley




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kommer jeg i gang?
  • #1   27. aug 2009 Okay tak for hjælpen, og jeg vil self ikke binde hende.

  • #2   27. aug 2009 Det gør min hoppe også somme tider lige i starten. Det plejer at hjælpe, hvis man kan fange opmærksomheden på en eller anden måde, som ikke skræmmer hende. Man kan for eksempel give sig til at hoppe langsomt, eller dreje rundt. Så snart den løfter hovedet og kigger, står man stille.
    Ellers så prøv at bede den tage et skridt eller to fremad hver gang den sænker hovedet for at æde. Så finder den også hurtigt ud af, at man skal 'arbejde' når man har lyst til at spise. Så gider hun ikke spise mere.. Man skal bare bevæge sig så. smiley De lærer hurtigt at det kræver energi at ville spise, så derfor er det lettere bare at stå stille og lytte. smiley
    Det er næsten lige meget hvad man gør. så længe det bare bliver 'træls' for din hest at spise, og godt at være opmærksom.


Kommentér på:
Hvordan kommer jeg i gang?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce