{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Hvordan kommer jeg videre? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Dette bliver et af de lidt længere og personlige indlæg, bare så i er advaret. smiley

Jeg er 14 år gammel, det kan jeg lige så godt starte med at sige, for mange af jer er utrolig gode til at dømme om hvorvidt problemer er rigtige eller ej ud fra alderen desværre.


Jeg er inde i mit hoved en del 'ældre', altså mere moden end de fleste andre på min alder. Dette er kommet af en masse uheldige familieproblemer og mobning fra min gamle skole og by.

Min ellers videre ekstra tanker, og de ekstra erfaringer fra forfærdelige hændelser har påvirket mig rigtig meget, så jeg har virkelig svært ved at få venner.
Jeg er flyttet til ny by, og ny skole for halvandet år siden.. Og den dag idag står jeg og er hende der står alene når der er gruppearbejde, og jeg har kun min kæreste at være sammen med i pauserne. Han har været rigtig sød til at hjælpe (vi har været sammen i 10 måneder) men vi er begge gået lidt død i hvad der muligvis kan skaffe mig noget andet end ensomhed.

Oven i den bunke at bære, når man tænker en masse forfærdelige ting om sig selv, har jeg også fået at vide at jeg skal slå mig selv ihjel, og diverse andre ting. Flere ting, og i det har jeg desværre også cuttet i en meget lang periode.

Vores familie forhold er meget svagt lige i øjeblikket.( Vi bor på samme grund som min farmor og farfar) Min farmor har været indlagt i over 2 uger, fordi hun falder pga, både min farfar og hende er dybt alkoholikere.
Så min farfar har været meget alene, og har sagt nogle meget væmmelige ting til min mor (omkring voldtægt), og dette har jo splittet min familie fuldstændig ad.

Vi har ikke ret mange penge at leve på lige i øjeblikket, og de sidste dage i måneden har vi overhovedet ikke nogen penge.

Og jeg føler jeg sidder fast. Jeg sidder fast i min sorg, over en masse andre ting, end de få ting der er skrevet ned her.
Jeg kan ikke komme videre, og jeg har i det hele taget rigtig svært ved at have overskud til overhovedet at komme op om morgenen.

Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre?

Jeg ved godt det er rodet, men dette var det eneste jeg lige kunne overkomme at formulere ned..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kommer jeg videre?
  • #1   2. sep 2013 Jeg har selv har det svært psykisk og kæmpet en del med mig selv, så har du brug for en snak, så skal du være hjertelig velkommen til at skrive en PB til mig smiley al held og lykke.

  • #2   2. sep 2013 er i tvivl om du ønsker at komme væk fra din familie? og evt komme i pleje?
    hvis du vil i pleje vil jeg råde dig til at kontakte kommunen, med et brev om, hvad du oplever i hverdagen.. hvad der blir sagt til osv..
    Men det er en hård og lang tur..


  • #3   2. sep 2013 Har du snakket med nogen om det?:)
    Psykolog fx?(:



  • #4   2. sep 2013 Det er godt nok ikke sjovt at høre, er ikke psykolog og vil ikke ramse en masse ting op som sikkert ikke hjælper smiley
    Men håber alt godt for dig og din familie, men husk elsk det posetive smiley

    //Stephanie N M Poulsen


  • #5   2. sep 2013 Vores ting herhjemme er ikke så slemt at jeg vil væk. Jeg elsker dem alle sammen.

    Vi har desværre ikke de penge der kræves til psykolog til to. Min mor skal til at gå til psykolog.


  • #6   2. sep 2013 Har i ikke noget rådgivning i din kommune/by?

    Her i Aalborg er der noget der hedder ungerådgivningen hvor man som ung selv kan gå ind eller ringe ind, og få en tid. Det er ganske gratis, og her i Aalborg er det ihvertfald nogle dygtige og kompetente mennesker.

    Hvis du har svært ved at finde ud af hvad du har af muligheder for at søge hjælp, så vil jeg gerne hjælpe dig. Jeg kender selv en del til systemet. Du kan evt. skrive en pb og fortælle hvilken by du bor i, så kan jeg se hvad jeg kan finde i nærheden af dig smiley


  • #7   2. sep 2013 Det lyder ufatteligt træls for dig, og jeg forstår dig og dine følelser.

    Jeg er selv skilsmisse barn, og jeg mistede en masse venner årene efter mine forældre blev skilt. Ikke fordi de mobbede mig - men jeg valgte selv at tage afstand pga. stress og tristhed.
    Jeg endte mildt sagt faktisk næsten ud i en depression for et år siden. Heldigvis var min mor der til at skubbe mig videre.

    Det hjalp mig rigtig meget at skrive om det. Simpelthen få ALLE og jeg siger ALLE følelserne ned på papiret/dokumentet og så bare skrive, skrive og skrive.

    Derudover vil jeg også råde dig til at, få snakke med nogen om det. Det bedste ville være at snakke med nogle der kan guide, vejlede dig og stille spørgsmål, til dig, istedet for en der bare siger "ja, ja - uha det forstår jeg godt, hvor er det synd for dig." agtigt.
    Du skal få snakket med en der kan give dig råd. ^^

    I det tilfælde står jeg, hvertfald altid til rådighed. Min mor er psykolog, og det er jeg jo også blevet "smittet" lidt med eftersom jeg er sammen med hende hver dag.

    Jeg håber gevaldigt meget at du får hjælp, snakket om det osv.

    Hilsen
    Heiwa Pictures (Nicoline)


  • #8   2. sep 2013 http://girltalk.dk/ kan også være en mulighed for dig, hvis du trænger til nogle at snakke med. Så vidt jeg ved kan snakke med dem der arbejder for girltalk, men også snakke med andre piger, som har det ligesom dig smiley

    Held og lykke med det hele!


  • #9   2. sep 2013 Det er såmen ikke fordi jeg mangler nogle at snakke med.
    Jeg syntes bare jeg er 'stuck' og det at være ked af det er blevet en afhængighed..


  • #10   2. sep 2013 Ville også lige til at foreslå girltalk. Jeg har brugt chatten rigtig meget i perioder hvor jeg har haft det svært. Men kender alt til din situation - lige fra alkoholmisbrug i familien til mobning til at være den der står alene. Jeg tænker at der i din kommune må være nogle gratis tilbud du kan benytte dig af, men det kommer selvfølgelig an på hvordan din situation præcist ser ud.

    Du er meget velkommen til at skrive hvis du har behov for det. smiley


  • #11   2. sep 2013
    Du er stuck og ked af det, fordi du er en en "ked af det situation" så du bliver ikke gladere, før du får løst de ting, der gør dig trist til mode :o)


Kommentér på:
Hvordan kommer jeg videre?

Annonce