{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

at se taktfejl i alt ? {{forumTopicSubject}}

jeg synes som det første at det er helt vildt dejligt at folk er begyndt at kunne se en takt fejl når den er der, og vil også pænt indrømme at min egn lille pony ikke går helt fri fra det endnu, men som jeg har sagt før synes jeg det er iorden når hun er 3 år og under oplæring, men gennerelt synes jeg hun går rigtig pænt og jeg vil faktisk også indrømme at jeg er stolt over hendes gang, men kan sagtens modtage kritik om den.

DEt der bare undre mig lidt, det er at jeg i dag blev kontaktet af en anden bruger det ikke kunne forstå hvorfor jeg brugte de billeder som jeg nu gør på Noseys profil og hun kunne slet ikke forstå at jeg fik så høje karakter for den, da min pony går fuldstændig utakt og og laver en masse takt fejl på billederne.
Selvfølgelig svarer jeg brugeren om hun kunne henviser til nogle af disse forfærdelige billeder og forklarer hvad hun mener med hendes kritik.
Der går ikke længe før jeg får svar med link til tre billeder i min profil, brugeren hævder hårdnakket at min hest er taktløs på dem alle, problemet er at det ene løber hun skråt ned af en bakke, det andet er hun drejet på og det tredje galopere hun på.
Altså hvad der efter min mening er fuldstændige ubrugelige billeder til at vudere taktfejl på.

Men i kan da prøve at se hvad i ville mener ud fra disse tre billeder. Det skal lige siges at brugeren mener at hesten er i trav på alle billederne.

http://hestegalleri.dk/uploads_large_wm/630909.jpg?25-08-2009 09:48:41

http://hestegalleri.dk/uploads_large_wm/655430.jpg?25-08-2009 09:48:41

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/3006228_l.jpg
^^ hehe læg lige mærke til min egn svævefase. super fanget AM smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af opvaskemaskine 800 kr.
  • Fixe dør til haveskur 900 kr.
  • Klipning af ca. 35 m hæk inkl. bortkørsel 2.815 kr.
  • Rengøring af lejlighed ved flytning 1.250 kr.
  • Loftisolering 15.000 kr.
  • Udskiftning af udehane, 2 balofix og afmontering af armatur. 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at se taktfejl i alt ?
  • #1   3. sep 2009 Hmm jeg kan nu ikke umiddelbart se nogen taktfej på nogen af de 3 billeder!

• #2   3. sep 2009 der er lidt på det første men hvis den løber ned at bakke er derr altså ik noget at komme efte

syndes jeg ikk

• #3   3. sep 2009 Lidt måske men ikke meget

• #5   3. sep 2009 Nej din hest laver ikke taktfejl ud fra de billeder, i hvert fald er de meget små, og det gør ALLE heste, uanset hvor fantastisk gode de er.

Synes generelt at folk går for voldsomt op i det med at finde et billede et eller andet sted og gennemsøge det for taktfejl, men i virkeligheden fortæller et billede ikke ret meget, for at kunne vurdere om der er tale om reele taktfejl skal man kunne se en video.

• #6   3. sep 2009 ville også sige at jeg ikk sådan lige kan se nogen taktfejl .
    Det miderste som jeg kan se galloppere hun på og svejer en del i rykken, men det kan jo komme af at hun måske træder forkert igennem smiley så synes ikk der er noget at kritisere der.
    de andre ser virkelig fine ud smiley

• #7   3. sep 2009 hahahahhahahahahahahah jeg streger dem lige......

• #8   3. sep 2009 (link fjernet)
    hende som skriver til dig og mener der er taktfejl på dette, ser nok taktfejlen i at hesten svæver hen over jorden - altså i at den ikke her det ene forben og modsatte bagben i jorden mens de andre er over jorden.

Men måske ved hun ikke at der findes svæv momenter.

Stregene er fuldstændig paraelle. Dvs. hesten går taktfast.
    Stregen i bunden er for at markere hestens underlag. Skulle man være PANIK skulle venstre bagben måske have være løftet et par cm højere - MEN det er en 3årig pony!!!!! Der kan have været ujævnt eller det kan gå ned af bakke. Der er meget der spiller ind.

(link fjernet)

Her er forbenet minimalt mere løftet end bagben, hesten går op at bakke. SÅ dette burde være svaret på denne bitte lille forskel. Hesten har venstre for og højre bagben i jorden, som den skal have.

Skriv gerne når hende som mener hesten er voldsom ude af takt, sender sin forklaring.
    Syntes det er underligt, for der er da 1000000000000000 andre profiler herinde med heste som går VOLDSOMT urent... På næsten alle deres billeder...

• #9   3. sep 2009 Pauline Aagaard

Hvor slipper højre før venstre for???

ER jeg blind?`??

• #10   3. sep 2009 Vi skal jo tænke på at et kamera er i stand til at tager billeder af brøk dele sek, som vi med vores øjne ikke kan se.
    Kameraet kan afsløre micro bitte ubalancer i hestens bevægelses mønster, som i det virkelig liv - slet slet ikke kan ses.

Hvorfor mange heste har disse micro bitte ubalancer skyldes nok den klump de har på ryggen, det underlag de går på, om de har en øm krop i dag, har sovet forkert, eller har ruller sig på en sten og lige er lidt øm i højre side.

Hesten kan som os, stå op, være øm - UDEN at lægge sig ned og være syg. Man kan sagtens bevæge sig og fungere, trods man en dag er lidt stiv i nakken eller øm i skulderen.

Det er så mange små faktore som kan spille ind.

Dog er jeg overbevist at takt fejl - hos ride heste, er grunder ringe ridning fra rytterens side.

Taktfejl ved en uredet ung hest tror jeg skyldes at heste for det første er i udvikling = den vokser, har lide høh bagpart i en periode, så lidt høj forpart, det hele skifter. Og har 100% med sikkerhed en betydning for hestens balance.
    Hestens balance har helt sikker også noget af gøre med disse taktfejl. Er hesten i ubalance og på ujævn underlag, ja så vil den jo når den mister balancen/takten, redde sig selv, via taktfejl.

Hvis nu vi i stedet for at kritisere taktfejl, lærte af taktfejl og hvorfor de opstår, så ville tonen og den viden alle DK's ellers kloge heste mennesker, nok være lidt anderledes.

Hvorfor er det så vigtigt at hesten går taktfast på billeder, når de fleste som kritisere dette ikke aner hvordan man fjerner disse taktfejl hos hesten????

• #11   3. sep 2009 Anne: hehe blev lige helt forskrækket for så lige dit album før jeg så dit indlæg her, så var lige bange for at der var nogle der havde stjålet mine billeder. men tusind tak for stregerne hehe.

• #12   3. sep 2009 hahahaha fy glemte at spørge om jeg måtte strege...

Sletter albummet igen hihihihi når debatten er død

• #13   3. sep 2009 hehe det gør ikke noget, det er meget rart lige at se stregerne.. skal lige siges at det første billed der er hun 1 år.

• #14   3. sep 2009 det kan hun da ikke sige. det første billede svæver den jo bare på fordi der (går jeg ud fra) er fart på og som du selv siger går det ned ad bakke. andet billede drejer den som nævnt rundt, og der ser alle heste sku sådan ud hvis de er på fold og lander på forparten og det sidste, ja det er jo også bare et billede.

jeg vil mene at der skal noget video til før det kan ses. der findes så mange billeder hvor hesten lige laver et sjovt move, ligesom billeder der bliver taget af os selv, men det betyder jo ikke nøsvendigvis taktfejl, men derimod bare et spring til siden, eller en overgang eller lignende. måske har pigen lige lært det om taktfejl , og så synes hun det er sjovt at rette på andre? hvem ved, men jeg synes faktisk at det er ret morsomt. synes det øverste af dine billeder er helt fantastisk. det ser så dejligt og frit ud og en rigtig glad pony der i hvert fald kan bevæge fusserne! smiley

• #15   3. sep 2009 FAIL ! Fra hendes side ! x)
    - hahahah !

Desuden har bedømmelserne af hestens profil jo intet at gøre med om den laver taktfejl eller ej . Come on xD

Jamen jo tak , du har jo også en fantastisk gang ! ;D

• #16   3. sep 2009 Am: ja den er jo meget flyvende kan man se.. jeg kunne klart egne mig på dressur banen hehe

Kommentér på:
at se taktfejl i alt ?

Annonce