{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Gisp! Andre der var til kåring? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg vil lige høre om der var andre der var på Vilhelmsborg i weekenden? Jeg var deroppe som hesteløs, for at snuse til stemningen og se hvad der venter mig til næste år, når Ankie skal stilles. Der var godt nok mange lækre heste... men hvor blev jeg forbavset over alle dem der ikke blev optaget i stambogen om søndagen.... Det er da dejligt at kvaliteten er høj og dommerene ikke godtager hvem som helst, men synes godt nok der var mange der ikke blev optaget om søndagen. Og hvis de blev, var det uden præmie...
Jeg tror vist bare jeg skal være heldig hvis min "gamle" Ankie er heldig at blive stamvbogsregistreret næste år.

Nå, men bare lige lidt tanker herfra.¨

Hilsen Jette - der takker jer der var med for et godt show...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gisp! Andre der var til kåring?
  • #1   21. sep 2009 Hejsa,
    Vi var der også. Der var mange der ikke kunne komme i stambog pga, højde for optagelse. Sidste år kunne det tyder på de smider med 1ste. pr. Som der i år ikke var såå mange af. Men der var kvalitet også bedre vil jeg mener.


  • #2   21. sep 2009 Var der flere end sidste år??

  • #3   21. sep 2009 Nej der var ikke så mange som sidste år

  • #4   22. sep 2009 Okay. Er dommerne meget hårde?

  • #5   25. sep 2009 Jeg synes også der var mange kvalitetsfriesere... og det var tydeligt at se forskel på skidt og kanel !! Jeg blev bare overrasket over så mange der ikke blev optaget i stambogen. Troede næsten alle gjorde det og det så var præmien på optagelsen der kunne differencere....
    Det var også tydeligt at se, hvem der var vant til at løbe med hestene og hvem der ikke var. Det kan jo også betyde lidt på bedømmelsen, om man får vist sin hest frem på aller bedste vis. Jeg skal klart ha en af de hollandske løbere til at løbe med min næste år!
    Og ja, så skal jeg da være ærlig at indrømme at de hollandske dommere nok har en smule mere forstand på at bedømme frieserheste end jeg har. Jeg bliver nok hurtigt lidt forblændet, selvom jeg nu godt synes jeg kan se om en skridt er god eller ej!!
    Jeg blev både lidt skræmt, men mest overrasket over resultaterne deroppe!!


  • #6   25. sep 2009 Der var en del som ikke nåede min.stangmål til optagelse i stambog. Og det var en af grunden de ikke bliver optaget i Stambog.


  • #7   25. sep 2009 Hvor høje skal de være? Har ikke en anelse forstand.

  • #8   29. sep 2009
    Hopperne skal vist være 155 cm i stangmål (ihvertfald sterhopper!) - men mener der er kommet nye retningslinier... Kan ikke lige finde det på forbundets hjemmeside...
    Nu er resultaterne og kritikkerne kommet på forbundets hjemmeside og hvad jeg lige kan tælle mig frem til ved VB hopperne (fra 3 og 4 år), så blev 8 af hopperne i VB og kun to fordi de var for små... Jeg så fx også en hoppe med flere 7 og 7,5 i karaktere, der kun opnåede en 3. præmie... Så der skal altså noget til, for at få en 1. præmie. Og det synes jeg også er fint nok, men det overrasker mig bare!! Jeg er jo stadig nybegynder i frieser-verdenen og har meget at lære endnu ang. kåring og avl...



Kommentér på:
Gisp! Andre der var til kåring?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce